خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توسعه در جهت گسترش تبلیغات صحیح و تبیین حقایق علاج مقابله با بیگانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توسعه در جهت گسترش تبلیغات صحیح و تبیین حقایق علاج مقابله با بیگانه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه افرادی هستند که با دشمنان شما دوست هستند و به آن ها گرا می دهند و اظهار ارادت و همکاری می کنند، گفت: باید آنقدر کار کرد تا افرادی که قابل هدایت هستند و زیادند هدایت شوند، باید کفه را آنقدر سنگین کرد که بیگانه پرست ها دیگر جایگاهی نداشته باشند و علاج این کار توسعه در جهت گسترش تبلیغات صحیح و تبیین حقایق است تا افرادی که دچار کمبود هستند و اشتباه می کنند نجات پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار شبکه تربیتی صالحین شهرستان خوسف گفت: در انقلاب اسلامی ایران که اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد بعد از علم و عمل صالح آنچه که موجب ثبات می شود بصیرت است مخصوصا در شرایطی که دشمن با همه گزینه ها با ما می جنگد که بدترین نوعش جنگ های روانی، فرهنگی و اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: آرمان های اسلام مشخص است و سرلوحه آن ها هم عدالت است که انسان به عدل برگردد، عدالت در مسائل اقتصادی یک جزء است، مهم جایگاه انسان است که به عدل برگردد، انتظاری هم که برای فرج اسلام است همین است که ما تا آن آرمان فاصله داریم.

وی ادامه داد: ممکن است سوال پیش آید که فاصله ما با آرمان ها تا چه زمانی می تواند باشد؟ در تجربه های انقلاب دولت های مختلفی آمدند و هر کدام به دنبال یک تفکر، سلیقه و حزب بوده اند، ما با آرمان هایمان فاصله داریم و این فاصله محسوس است اما عاملش چیست و آیا آنچه را که این فاصله را در طول این مدت نگه داشته به آنچه که صالحین عمل می کنند ضرر دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به آیه لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ، گفت: شما وقتی کاری را شروع کردید که در متن قرآن جایگاه دارد و توصیه احادیث و روایات است و عقل و فطرت آن را تایید می کند با فاصله های کلی رو به رو هستیم اما با عمل موردی هیچ آسیبی نداریم ولی سرچشمه این شبهه یا اشتباه چیست؟

وی ادامه داد: سرچشمه این است که دیدگاه ها غالباً جامعه را به صورت بسیط می بیند و وقتی به صورت بسیط می بیند تصور می کند که مثلا در یک حکومت طاغوت از مردم تا مسئولین همه طاغوت هستند چون آن کسی که حاکم است، طاغوت است یا تصور می کند در یک حکومت که بر ملاک دین و عقل است تمام این مجموعه باید ضرورتاً همراه آن هدف باشند و اگر حکومت فرعون است دیگر در بین آن نمی شود دنبال یک مومن رفت در حالی که اینطور نیست، مومن زیاد هستند از جمله مومن آل فرعون یا اگر چنانچه یک حکومت حقه باشد از نظر افراد به صورت تجزیه افراد گمراه نمی توانند در آن باشند در حالی که چرا هستند و همواره بوده اند.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: در تاریخ پیغمبر آخرالزمان حکومت پیغمبر آخرالزمان حاکم شده است اما آیات قران را ببینید، انواع و اقسام نفاق ها چه در مدینه و چه در خارج مدینه وجود دارد، در حکومت عدل امیرالمومنین نیز این را می بینید بنابراین ما باید تجزیه، تحلیل و ترکیب داشته باشیم، همانطور که در کلمات اگر بخواهیم معنی یک انشاء را بفهمیم باید تجزیه و ترکیب داشته باشیم.

وی افزود: دشمن شبهه می اندازد اما ما نباید تصور کنیم این بدی که انجام شده محصول آن عامل خوب بوده است چون محصول عامل خوب، خوب و محصول عامل بد، بد است بنابراین باید آنقدر کار کنیم و کار خود را توسعه و گسترش دهیم که افراد بد موجود در مجموعه هم به خوب تبدیل شوند و راهکار همین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه تصور کنیم به دلیل اینکه اصل سیستم حق است  باطل نمی تواند در آن وجود داشته باشد، خیر چنین چیزی نیست، باید کاملا تجزیه و ترکیب کنیم و هر معلولی را با علت بررسی کنیم، اگر بی عدالتی است بله هست منتهی عامل آن افراد با ایمان و انقلابی و صالح هستند یا افراد ناصالح بی عدالتی می کنند؟ اگر فرد ناصالح گمراهی انجام می دهد به فرد با ایمان ربطی ندارد و باید کار خود را انجام دهد، فرد ناصالح به خود، جامعه و سرنوشت آسیب وارد می کند اما به کسی که صالح است نمی تواند آسیب برساند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز کرد: در رابطه با انواع مشکلات موجود کشور اگر ما در چارچوب اسلام، انقلاب و آنچه که امام و رهبری فرموده است عمل شود مشکلی نداریم چون مشکل مال خود ماست، کسی که عامل مشکل است از ایمان کمی برخوردار است، او دنبال هوای نفس و حزب است مشکل از ناحیه این ها است.

وی ادامه داد: یک انسان مومن و انقلابی مشکل ایجاد نمی کند البته معنی نفاق این است که فرد دم از انقلابی گری می زند اما حقیقت حال این است که او دنبال اهداف خودش است و مشکلات هم از آنجا بروز می کند، سنخیت عمل افرادی که اهل ایمان هستند عمل صالح است چون سنخیت شرط است و کار بد از آن هایی که جاهل، منافق یا کافر هستند و انگیزه های نفسانی دیگر دارند ساخته می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: سنخ هر عملی به عامل اصلی آن برگشت می کند، ما حتما باید تجزیه و ترکیب داشته باشیم تا در شبهاتی که دشمنان وارد می کنند یا به ذهن خودمان می آید کاملا صالح و ناصالح از هم جدا شوند تا جامعه را بسیط تصور نکنیم که حالا اگر این انقلاب خوب است باید همه عوامل آن خوب باشند.

وی ادامه داد: وقتی عامل یک وزارت خانه است که به مدت شش سال توسط افرادی اشغال شده است اما آن ها یک ساختمان هم نساخته اند مشکل مسکن پیش می آید، این به انقلاب ربطی ندارد و برگشت می کند به همه چیزی که آن فرد بر ما مسلط کرده است که همه ما به نحوی در آن شریک هستیم اما سیستم به گونه ای است که در چارچوبه قوانین می شود کار کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چنانچه اکثریت دچار ابهام و اشتباهی شدند و اشتباه آن ها به صورت قانون بر ما تحمیل شد که غیر از قانون ده ها مشکل دیگر هم ایجاد کرد به طوری که باید آن را تحمل کنیم و چاره دیگری نداریم آن مشکل به عامل خودش بر می گردد نه به صالحین، صالحین صالح هستند، این موضوعات منحصر به جامعه ما نیست و همواره جزء مفاهیم هر جامعه ای است، حتی در حکومت اسلامی نبی اکرم( صلی الله علیه و آله) که بهترین ایام و شرایط بوده است افراد منافق وجود داشته اند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: افرادی هستند که با دشمنان شما دوست هستند و به آن ها گرا می دهند و اظهار ارادت و همکاری می کنند که امیدواریم توبه کنند، ریشه خرابی ها در انقلابی ها نیست یا در انقلابی نماها است که منافقین هستند یا در آن هایی است که صریح غداره را از رو می بندند و مخالفت می کنند، مشکل آنجاست و این ها در تجزیه و ترکیب کاملا از هم جدا هستند و علاج آن هم تبیین است..

وی افزود: باید آنقدر کار کرد تا افرادی که قابل هدایت هستند و زیادند هدایت شوند، باید کفه را آنقدر سنگین کرد که بیگانه پرست ها دیگر جایگاهی نداشته باشند و علاج این کار توسعه در جهت گسترش تبلیغات صحیح و تبیین حقایق است تا افرادی که دچار کمبود هستند و اشتباه می کنند نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان، اظهار داشت: کار شما بسیار ارزشمند است، به تعبیر حدیثی که فرمود که اگر یک نفر به وسیله تو هدایت شود ارزشش بالاتر از آنچه که آفتاب بر آن می تابد است، این یک مسئله کمی نیست که با قلم و گزارش بیان شود بلکه مسئله ای کیفی است و تنها خدا می داند که ارزش کار شما چه اندازه است و این ها مقدمه است برای نجات نوع بشر چون فقط بحث ایران نیست.

وی ادامه داد: دشمنان این عرصه را بر نوع بشر تنگ کرده اند، کار دشمنان ویرانی، قتل و آوارگی است و مسلمان، غیر مسلمان، شیعه و سنی برای آن ها فرقی نمی کند می خواهد یمن باشد می خواهد ویتنام باشد بنابراین ارزش کار شما ارزشی کیفی است که فقط خدای متعال ارزش آن را می داند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *