خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سرنوشت یک کشور به تربیت نیروی انسانی متعهد وابسته است/ مهمترین وظیفه دستگاه های حفاظتی حفظ نیروی انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سرنوشت یک کشور به تربیت نیروی انسانی متعهد وابسته است/ مهمترین وظیفه دستگاه های حفاظتی حفظ نیروی انسانی است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه رمز عقب افتادگی ها اینجاست که در نیروی انسانی دقت نمی شود و اگر دقت هم شود رها می شود، گفت: به همین خاطر کار مردم و کشور درست نمی شود و اثر سوء آن هم در مردم مشاهده می شود، مردم کار خراب را به پای آقای فلان نمی بینند و آن را به پای اسلام حساب می کنند در صورتی که این کار نامسلمانی بوده است اما به اسم اسلام تمام می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با فرمانده و کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۸ و سالروز تشکیل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، گفت: همه ما می دانیم که در همه امور علم و اطلاع شرط اولیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در همه اموری که به وسیله انسان صورت می گیرد نیروی انسانی حرف اول را می زند و هر کاری با توجه به کیفیت نیروی انسانی به نتیجه می رسد.

وی افزود: بعضی از کشورها هیچ چیز ندارند اما مدیر دارند، بعضی از کشورها نیز همه چیز دارند ولی مدیر ندارند، برای سرنوشت یک کشور و آینده آن باید روی نیروی انسانی کار کنیم، بزرگترین سرمایه مردم نیروی انسانی است و لذاست که دستگاه ها موظف هستند هر نیرویی را که می خواهند به کار بگیرند از منابع خاص استعلام بگیرند و اینجا این پرونده خیلی مهم است، قاضی هم بر اساس پرونده ای که پرونده ساز ایجاد کرده است حکم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: علم و اطلاع مانند چشم و چراغ هستند، اگر چشم باز و چراغ روشن باشد فرد در چاله نمی افتد اما اگر چنانچه چشم بسته و چراغ خاموش باشد به او آسیب وارد می شود.

وی افزود: نظارت بر افراد فقط مختص ابتدای بکارگیری نیرو نیست و وقتی که این نیرو در پستی قرار گرفت نیروهای نظارتی بر اساس اطلاعات قبلی باید ببینند او به پست خود عمل می کند یا نمی کند، در جریانات اخیر متاسفانه داد بسیاری از مردم معمولی که خیلی از مسائل ریشه ای و سیاسی را نمی دانستند درآمده بود و می گفتند کشور رهاست و نظارتی وجود ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در برخی از موارد می دیدید پرونده خود آن فرد حراست که باید نظارت و مواظبت کند مشکل دار است با او چه کار کنیم؟ رمز عقب افتادگی ها اینجاست که در نیروی انسانی دقت نمی شود و اگر دقت هم شود رها می شود به همین خاطر کار مردم و کشور درست نمی شود و اثر سوء آن هم در مردم مشاهده می شود، مردم کار خراب را به پای آقای فلان نمی بینند و آن را به پای اسلام حساب می کنند در صورتی که این کار نامسلمانی بوده است اما به اسم اسلام تمام می شود.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: نظارت باید همه روزه باشد، در بسیاری از جاها اگر حفاظت ها و حراست ها درست عمل می کردند این همه دزدی، اختلاس و فرار به خارج از کشور دیگر معنی نداشت چون در اولین قدمی که فرد قدم اشتباه بر می دارد نیروی نظارتی دست او را می گیرد، بیداری نیروی های نظارتی باعث می شود که افراد حواسشان را جمع کنند و جرات انجام کار ناشایست را نداشته باشند. هیچ ثواب و امانتی هم بیش از این نمی توان تصور کرد چون سرنوشت کشور انقلابی مثل ایران که امروز در سطح جهان در مقابل استکبار جهانی دارد پیروز می شود خدای نکرده با سوء انتخاب و نظارت می تواند آسیب ببیند.

وی ادامه داد: گناه و ثوابی بالاتر از این نیست که این امانت حفظ شود و آرمان و اهداف جمهوری اسلامی که برای نجات نوع بشر است حفظ شود، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند این ها آرمان هایی است که از دید هر انسان سالمی که پیرو هر مکتب و مسلکی باشد مورد قبول است و این فطرت انسان است، باید به چنین جایگاهی کمک شایسته شود که برای نجات بشر هر چه زودتر پیروز شود، چه گناهی بدتر از آن که سهل انگاری موجب شود که خدای نکرده این آرمان ها روی زمین بماند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان، اظهار داشت: نیروهای نظارتی مختلف در کشور فعالیت دارند، امروز بعد از تجربه ۴۰ ساله در آستانه پیروزی های عظیمی هستیم که خدا به ما داده است، امروز بعد از تجربه چهل و چند ساله و این همه تهاجم و گزینه های روی میز دشمنان ما پیروز میدان هستیم بطوریکه دشمن را مایوس کردیم و دیگر نمی گوییم ما می توانیم بلکه می گوییم ما توانستیم.

وی افزود: مشکلاتی که دیگران کاشتند و به ارث رسیده است یکی، دو تا و ده تا نیست، باید با صبر انقلابی، هماهنگی و همدلی شرایطی را که خدا به ما عنایت کرده است حفظ کنیم و جایگاه جمهوری اسلامی را بر اساس اجرا به مقام دولت اسلامی به معنی عام و ان شاء الله جامعه و تمدن اسلامی برسانیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *