خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروی هوایی ارتش بر سر دوراهی عزت و ذلت هموراه عزت را انتخاب کرده اند/ امروز جامعه ایران از نظر علمی، نظامی و فکری یک جامعه زنده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروی هوایی ارتش بر سر دوراهی عزت و ذلت هموراه عزت را انتخاب کرده اند/ امروز جامعه ایران از نظر علمی، نظامی و فکری یک جامعه زنده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز ما از نظر علمی، نظامی، عقیدتی، فکری و انقلابی یک جامعه زنده هستیم، گفت:  نیروی هوایی در دوران انقلاب اسلامی می توانست در حکومت نظامی ها بر سر مردم شلیک کند اما این کار را نکرد و به طرف دیگر آمد و این باعث شد دست حکومت طاغوت و دشمنان فلج شد و کاری از آن ها ساخته نبود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان پایگاه هوایی شهید حسینی، ضمن تبریک دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و روز نیروی هوایی، گفت: مسئله حیات در جهان هستی جزء رموز ناشناخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز کرد: ما حیات را به بعضی از حالات و اوصاف آن تعریف و توصیف می کنیم اما این شناخت نیست، شناخت رمز پنهانی است، علاوه بر آنچه که ما در عرف از حیات استفاده می کنیم در جاهای دیگر هم این واژه استفاده می شود، واژه حیات معانی مختلفی دارد و به ادبیات مربوط است، ما حیات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی را در مکالمات روزمره استعمال می کنیم.

وی با اشاره به آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ، افزود: خدا و پیامبر شما را دعوت می کند، دعوت آنها را اجابت کنید، این شما را زنده می کند، مسلماً مقاومت برای زنده ماندن هزینه دارد اما تسلیم چطور؟ تسلیم اصلاً چیزی را باقی نمی گذارد که بعد بگوییم هزینه دارد یا ندارد و تمامش از بین رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به آیه وَاذْكُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِيلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ، بیان کرد: زمانی که انسان های ضعیف مرده وضعی بودید را به خاطر ندارید که ترس بر شما غالب بود و دشمن بر شما غلبه داشت، شما را می ربود، از شما کاری ساخته بود؟ گوشه ای از این وضعیت در فیلم سینمایی یتیم خانه ایران مشخص است، یعنی دشمن آمده داخل کشورتان همه مثل مرده هستند و از خود حیات فرهنگی و حیات دفاع ندارند و دشمن هر کار دلش می خواهد می کند.

وی ادامه داد: در آن اتفاق انگلیسی ها مواد غذایی مردم را جمع کردند و آن را در صحراها سوختند، قسمت زیادی از آن مواد غذایی را هم خود و حیواناتشان مصرف کردند، آنها علاوه بر این راه های ورودی مواد غذایی و آذوقه به کشور را مسدود کردند که این جنایات آن ها باعث شد تا از حدود بیست میلیون جمعیت ایران در آن زمان تقریبا نصف جمعیت از گرسنگی و مرض مردند.

امام جمعه بیرجند، گفت: انگلیس در کشور یک آدم معتاد، بی سواد و دزد را بیست سال بر مردم حاکم کرد و او هر چه توانست دزدید، زمینه دزدی را برای بیگانگان نیز هم فراهم کرد و ارتشی که اُمرایش سرسپرده بودند ایجاد کرد که هر وقت خواستند مردم را کشتند و کسی جرأت نمی کرد حرف بزند.

وی افزود: کارشناسان بیگانه که به داخل کشور آمدند به عنوان ختم دوران اسلام تاریخ هجری پیامبر(صلی الله علیه و آله) را عوض کردند، این یعنی جامعه مرده است و از خود و عقیده اش دفاع نمی کند، وقتی بیگانه وارد کشور شد یک تیر هم به سمت او شلیک نشد و همه در رفتند، آن ها در حرم امام رضا (علیه السلام) با مسلسل به مردم حمله کردند و آن ها را به خاک و خون کشیدند، دشمن تا خانه های ما آمد و عقیده، فرهنگ، زندگی و همه چیز ما را به بازی گرفت و کسی نبود که کاری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار کرد: خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله) به دفاع و جهاد با روحی زنده و هدفمند فرمان می دهند، این دفاع باعث می شود که جامعه زنده و دارای حیات باشد.

وی با اشاره به بخشی از خطبه ۵۱ نهج البلاغه، ابراز داشت: شما با روحیه شهادت طلبی استقلال و آزادی خودتان را با قدرت از دست دشمن می گیرید و خیلی ها در راه این آرمان شهید می شوند، امام علی(علیه السلام) می فرماید حیات همین است، کسی که در پای ارزش ها به شهادت رسیده است اما پیروز شده است به حیات دست یافته است، اما اگر تسلیم شوید، سازش کنید و نوکر شوی این خودش مانند مرگ است ولو اینکه مانند بقیه جانداران نفس بکشی، آن نفس کشیدن فایده ای ندارد، نفسی که دین و ناموس ندارد حیات نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر سر این دو راهی مشخص می شود افرادی به دنبال به دست آوردن آرمان های الهی و انسانی هستند و در این راه شهید می شوند و افرادی هم ذلت را می پذیرند همانطور که برخی از دیگران ذلت را پذیرفته اند و می بینید با چه برخوردی با آن ها می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: سعودی ها که خود ابزار دست دشمن هستند می گویند بوسیدن حرم پیامبراسلام(صلوات الله علیه) شرک است اما سلمان بن عبدالعزیز دست زن ترامپ را آنقدر می بوسد که خود ترامپ می گوید بس است، این شد زندگی؟ وضعیت ما در گذشته بر سر آن دوراهی عزت و ذلت بدتر بود از وضعیت کنونی سعودی ها بدتر بود، در دوران جمال عبدالناصر که اعراب حرکت داشتند و با اسرائیل می جنگیدند شاه پهلوی مطیع اسرائیل بود و سوخت هواپیماهای آن ها و سوخت به آتش کشیدن مسجد الاقصی را هم ایران داد.

وی ادامه داد: اُمرای ارتش در آن زمان همراه بیگانه بودند و آدم های خود فروخته ای بودند اما وقتی سر دو راهی قرار گرفتند هویت خود را نشان دادند، نیروی هوایی در آن شرایط سخت این سد را شکست و راه را برای دیگران هموار کرد، نشان استحکام این بیعت فداکاری هایی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در جنگ ۴۳ ساله کردند، آن ها مقاومت کردند، شهید دادند و پیروز شدند، به این فرهنگ زنده می گویند، خدا روح همه آن هایی که در این راه فداکاری کردند را با ارواح شهدای کربلا محشور کند، این کاری بسیار عظیمی بوده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان انقلاب خیلی با تردید نگاه می شد که بالاخره چه می شود اما امام خمینی(ره) یک کلام به همه جامعه ما القاء کرد و آن این است که ما می توانیم اما امروز آن کلام امام خمینی به ما توانستیم تغییر کرده است و این نتیجه کار شما نیروی های مسلح بوده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: اسرائیل که روزی با شش کشور درگیر شد و ظرف شش روز همه آن ها را به خاک نشاند امروز فقط در مقابل دو میلیون مردم غزه خود را در پناه دیوارهای بتنی قرار می دهد و این یعنی ما توانستیم، این تازه اول کار است.

وی افزود: بیانیه گام دوم که نوشته شده است یعنی بعد از چهل سال آزمون و خطا تازه کار می خواهد شروع شود، از قبل انقلاب تا امروز تهاجمات و فتنه هایی دشمنان به ما تحمیل کردند و به قول خودشان همه گزینه ها را روی میز داشتند اما جامعه ما در مقابل این تهاجمات ایستادگی کرده است و هر جایی هم جامعه ما کم آورده خدا به کمک ما آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: امروز ما از نظر علمی، نظامی، عقیدتی، فکری و انقلابی یک جامعه زنده هستیم و این در حالی است که دشمن به روغن سوزی افتاده است، اینجاست که به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی باید تبریکی مضاعف گفت چون نیروی هوایی در موقعیت آن روزها که دوراهی وجود داشت به هر حال می توانست در حکومت نظامی ها بر سر مردم شلیک کند اما این کار را نکرد و به طرف دیگر آمد و این باعث شد دست حکومت طاغوت و دشمنان فلج شد و کاری از آن ها ساخته نبود.

وی ادامه داد: شعار مردم عزیز ما هم در آن زمان این بود که می گفتند مردم پناه ارتش، ارتش فدای ملت و لذاست که مشاهده می کنید در آن روز و امروز وقتی نیاز افتاد مردم تحت عنوان بسیج به کمک نیروهای مسلح رفته و می روند و تا امروز جای جای کشور را پر کردند، این نشانه یک جامعه زنده است.

وی در پایان گفت: درود بر شما که فرمان خدا و رسول را اجابت فرمودید و با مشکلاتی که تحمل کردید باعث شده که ما یک جامعه داشته باشیم که که از سراسر جهان به عنوان یک جامعه زنده انگشت نما شده است.

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *