خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شرط اداره امور کشور از طریق جوانان، تعقیب مسائل به صورت علمی و دانش بنیانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شرط اداره امور کشور از طریق جوانان، تعقیب مسائل به صورت علمی و دانش بنیانی است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که این جوان ها هستند که باید کشور را اداره کنند، گفت: اما راهش این است که هر مسئله ای به صورت علمی و دانش بنیانی تعقیب شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان و جوانان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت امام محمدباقر(علیه السلام) و تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: تحقق هر امر متکی به دو اصل وجود مقتضی و عدم مانع است، مسلماً این اقتضاء همواره در ذات و فطرت انسان بوده است و در حال حاضر بیش از همیشه است اما موانع قوی نیز وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: بدون تعهد و تخصص نمی شود کار کرد زیرا خلقت انسان اینگونه است که باید در حرکت خود از مبدأ تا مقصد همه چیز را یاد بگیرد در حالی که موجودات دیگر اینگونه نیستند، انسان در هر امری باید به کمک علم و تخصص کار کند و الا سر از بیراهه در می آورد، اگر کار همراه با طرح، تخصص و تعهد نباشد شرایط بدتر از بد می شود، از جهل بدتر علمی است که از آن به صورت خیانت استفاده کنند، این مانند دزدی است که با چراغ آمده و همه چیز را می برد.

وی افزود: تخصص و تعهد در کنار هم موثر هستند، اگر تعهد باشد اما علمی نباشد تعهد به چه چیزی خواهد بود؟ اگر جهاد تبیین نباشد امور جا به جا می شود و جای شهید و جلاد را عوض می کنند، جامعه ای که می خواهد بماند باید تبیین داشته باشد و سکوت نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، ابراز داشت: در بحث وجود مانع اگر در تاریخ به زمان گذشته و معاصر نگاه کنید افرادی فرعون صفت وجود داشتند حق همه مردم را ضایع می کردند تا خود آن ها از هر جهت تامین باشند، چرا اینگونه است؟ دلیل این است که اگر جریان فرعون و ظلم در هر زمانی وابسته به یک نفر بود اما یک مشکل بدتر از ظلم همواره وجود داشته است و آن ظلم پذیری است، بدتر از فرعون پذیرفتن فرعون است.

وی ادامه داد: بدتر از استکبار جهانی پذیرفتن مستکبران است که متاسفانه گرفتاریم، آرمان ما بر اساس متن اسلام و دعوت همه انبیاء است، آرمان ما لیقوم الناس بالقسط است، اصل قانون اساسی ما ظلم نکردن و نپذیرفتن ظلم است، نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال یک سیلی هم به ناحق به کسی نزده است، حتی این مسئله گوشزد شده است که اگر کسی بر اساس قانون آدمی را به قتل رسانده است و محکوم به اعدام است وقتی او را از زندان تا پای چوبه دار می برند کسی حق ندارد به او اهانت کند، اگر شخصی به او اهانت کند باید تعزیر شود چون قانون این است که آن فرد محکوم به اعدام است و اجازه اهانت به او داده نشده است.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: همه دنیا شاهد بودند که در انقلاب جمهوری اسلامی ایران مردمی برخواستند و با نظر قاطع انتخاب کردند و همه امور رسمی را هم در کنارش انجام دادند، این حرکت به سوی آرمان است، دشمنان عده ای را به نام منافق بر علیه مردم مجهز و تحریک کردند، منافقین هفده هزار از این مردم را ترور کردند و بعد از کشور خارج شدند و چهل سال است که پیش اربابان غربی خود پروار و پشتیبانی می شوند.

وی ادامه داد: به چه حساب باید گروهی به اسم حزب بعث عراق تحریک شود و کمونیست شرق و لیبرال غرب همه با او همکاری کنند و صدها هزار انسان را به جرم اینکه می گویند ما تروریست را نمی خواهیم قتل عام کنند، در هر جایی دست دشمنان پیداست، فتنه و اختلاف ایجاد کنند، مردم را می کشند، کشورها را به جان همدیگر می اندازند، گروه های تروریستی راه می اندازند، آمریکایی ها با یک دروغ مسلم در مسئله برج های دوقلو کشورهای افغانستان و عراق را اشغال کردند، فلسطین پاره تن مسلمین هم بیش از هفتاد سال است که تحت اشغال این ستمگران است، موجب تأسف اینجاست که این ظلم پذیری متاسفانه از عناصر گول خورده و یا دارای مزاج ظلم پذیری در داخل هم موانع تحقق آرمان های ما است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: «چندی قبل آقای پوتین گفته بود هر یک از موانعی که برای جمهوری اسلامی پیش آمده است اگر برای هر کشور دیگری پیش می آمد آن را نابود می کرد»، دشمنان انواع فتنه ها و طرح ها را علیه جمهوری اسلامی پیاده کردند و در مقطع هایی، دیگر دیپلماسی صحبت نمی کردند و مسئولین رسمی کشورها به طور صریح می گفتند چند روز دیگر جمهوری اسلامی از بین می رود این صحبت ها در طول عمر جمهوری اسلامی بارها زده شده و هر دفعه تیر آن ها به سنگ خورد.

وی ادامه داد: وزیر دفاع آمریکا در جواب خبرنگاری که از علت شکست در حادثه صحرای طبس پرسیده بود گفت ما همه چیز را محاسبه کرده بودیم اما چه کنیم که امام خمینی(ره) با هر دستی که در جماران بلند کرد هواپیماهای ما به زمین افتاد، در فتنه ۸۸ هم خبرنگاری به وزیر امور خارجه انگلیس گفت شما که کار را تمام شده می دانستید چطور شد این افتضاح را به بار آوردید؟ گفت همه محاسبات ما درست بود الا این که گویی خدا هم ایرانی بود، کشور ما جنگ های نظامی، اختلافات، فتنه ها و سلیقه های دولت های حزبی و گروهی را پشت سر گذاشت و توطئه های دشمنان شکست خورد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب سه سال قبل توسط مقام معظم رهبری نوشته شده است اما برای آن زمان نوشته نشده است، در زمانی بود که دشمنان می گفتند ۱۳ آبان ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود این بیانیه نوشته شد، این نوشته کرامت گونه است، رهبر معظم انقلاب که آن را نوشته است فرمود این کار جوان ها است و روی این باید کار شود، این بیانیه مانند جنینی در رحم سیاست جهان بود که تولدش وقتی حاصل شد که با همه موانع مجلس و دولتی مردمی و الهی روی کار آمد و قوه قضائیه ای سالم وجود داشت و سه قوه همسو شدند.

وی ادامه داد: گام دوم برای امروز و فردا نوشته شده است، دولتی که حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی در دست گرفته مقدار زیادی قرض و بدهی را بر دوشش گذاشته اند که رفع آن ها و رسیدن به آرمان ها مسلماً نیازمند زمان معقول است، در حالی که هنوز عناصر دولت و مدیران جا به جا نشدند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: آمریکا، مرتجعین منطقه و منافقین داعش را راه انداختند که منطقه را به آن ها بدهند و بعد هجوم بیاورند، آن ها تا خود دمشق جلو رفتند به طوری که گفته می شد بشار اسد چمدانش را بسته و می خواهد به یکی از کشورها سفر کند در آن زمان عده ای خدمت رهبری رسیده بودند و گفتند دیگر نمی شود کاری کرد در چنین زمانی رهبر معظم انقلاب فرمودند بشار اسد می ماند شما هم زنده می مانید و پیروز می شوید.

وی ادامه داد: جوان های عزیز باید روی بیانیه گام دوم کار کنند، فرصتی که در حال حاضر پیش آمده است را نباید از دست داد، الان فرصتی است که باید کار کرد و در این فرصت باید درباره ترورها، انفجارها، جنگ ها و تحریم هایشان از این مدعیان آزادی به صورت فنی سوال مطرح کرد که این جنایاتی که انجام داده اند به چه دلیل بوده است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: آمریکا در بیست سالی که در افغانستان بوده است بیست هزار کودک را کشته و در مراسم عروسی و عزاداری آن ها هم کشت و کشتار به راه انداخته است، آن ها در یمن مردم را گرسنه نگه می دارند و می کشند  در حالی که سازمان ملل و حقوق بشر مسخره هیچ کاری نمی کند، آن ها حتی مردم یمن را محکوم می کنند و حاضر نیستند آمریکا و متحدانش را محکوم کنند، مانع های ما این ها است و بدتر از آن اینکه، این اندیشه هرزه در میان جامعه ما کم و بیش و آگاهانه یا ناآگاهانه رسوخ دارد.

وی افزود: افرادی هستند ظلم پذیرند و قبله آن ها هم فرعون ها و ستمگران بین المللی هستند و در عین حال پرادعا هستند و دم از آزادی، حقوق بشر، حقوق زن و کودک می زنند، تبیین باید با طرح و برنامه صورت گیرد، رسانه ها باید به صورت مستند این سوال را از مدعیان آزادی و حقوق بشر مطرح کنند که جنایات آن هاچه دلیلی داشته است؟ با همه برنامه هایی که ستمگران در ایران و کشورهای دیگر انجام دادند و می گفتند جمهوری اسلامی نمی ماند امروز ما شاهدیم که جمهوری اسلامی مانده و خودشان در حال نابودی هستند.

امام جمعه بیرجند، گفت: در حال حاضر روی مسائل مختلف علی الخصوص موضوعات تبلیغاتی باید با طرح و برنامه و به صورت علمی کار کرد، ما متاسفانه در تبلیغات ضعیف هستیم بطوریکه دشمن هر جنایتی را می کند و مدعی هم هست و ما با همه کارهای خوبی هم که می کنیم مورد تهاجم آن ها هستیم، این علامت نامتعادل بودن مسئله تبلیغات است، در این جهت باید طرح ریخت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به رغم همه آنچه که دیگران ادعا می کردند و بولوف می زدند ماندنی است و همه آن ها رفتنی هستند، امروز قدم های موثری برداشته می شود اما ظاهر شدن نتایج نیاز به زمان دارد، رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که این جوان ها هستند که باید کشور را اداره کنند منتهی راهش این است که هر مسئله ای از طریق راهش به صورت علمی و دانش بنیانی تعقیب شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولینی که روی کار می آیند باید نسبت به مردم انعطاف داشته باشند، در نظام جمهوری اسلامی دولت با مردم فرقی ندارد، مردم ما انقلاب کردند و مسئولین را انتخاب می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: وقتی که نفوذ می شود و به صورت حزب، گروهی و بر اساس سلیقه سیاست ها تغییر داده می شود حرف زدن با مسئولین خیلی مشکل است، امروز مسئولین در هر پستی که هستند نمایندگان مردم هستند و باید به حرف مردم گوش کنند البته حرف هم باید عادلانه و بر اساس علم؛ انصاف و دلسوزی باشد تا مشکلات حل شود، مشکلات زیادی از گذشته برای ما به ارث مانده است، همه این مشکلات با امید بیش از هر چیز بنا به تجربه ای که از گذشته داریم توسط جوانان قابل حل است، شما جوانان سرمایه بزرگ سرمایه بشری هستید.

وی افزود: مکتب های به بن بست رسیده و سرگردان غرب در صف نوبت هستند که خودشان را به شما ملحق شوند، فرصت خوبی به دست آمده است، خدا کند که ما این فرصت را نسوزیم و قدمی برای نجات بشر برداریم، این وعده ای است که بزرگان و پیامبران داده اند، امیدواریم که ما شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که آن تحقق پیدا کند.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *