خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولین بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید حفظ شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولین بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید حفظ شوند

امام جمعه بیرجند با بیان این مطلب که مسئولین بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید حفظ شوند، اظهار داشت : در برخی از وزارت خانه ها، سازمان ها و ادارات به خاطر عدم حفاظت از مسئولین برخی از آنها اختلاس و دزدی می کنند و بعد فرار می کنند نتیجتاً دنیا، آخرت و وجدان خود را از دست می دهند، بسیاری از مقصرین این موضوع نیروهای نظارتی هستند که آن ها را حفظ نمی کنند، اگر قدم اولی که یک مسئول به راه خطا می رود حراست مجموعه به او هشدار دهد که ما بیدار هستیم و می فهمیم او قدم دوم را بر نمی دارد و این مدیر که سرمایه جامعه است برای خود، خانواده، دنیا و آخرت حفظ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی در دیدار با رئیس،قضات و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی،گفت: شما مسئولیت بزرگ و سرنوشت سازی دارید و قدر این توفیقی که خدای متعال به شما عنایت کرده است را حتما می دانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی مسئولیت های عامی دارند و امنیت کشور در آب، خاک، فضا و مرزهای مختلف را تأمین می کنند، در پای این امنیت چرخ و کار زندگی مردم می چرخد، اول امنیت، بعد کار.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مسائل فرهنگی و حفاظت از انقلاب هم نقش دارند، این نیروها باید همانطور که پاک هستند پاک نگهداری شوند تا بیگانه نتواند در آن ها نفوذ کند بنابراین این تلاشی که شما می کنید بزرگترین خدمت اول به خود نیروهای مسلح  و بعد هم به کل جامعه هست.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: مسئولین بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید حفظ شوند، در برخی از وزارت خانه ها، سازمان ها و ادارات به خاطر عدم حفاظت از مسئولین برخی از آنها اختلاس و دزدی می کنند و بعد فرار می کنند نتیجتاً دنیا، آخرت و وجدان خود را از دست می دهند، بسیاری از مقصرین این موضوع نیروهای نظارتی هستند که آن ها را حفظ نمی کنند، اگر قدم اولی که یک مسئول به راه خطا می رود حراست مجموعه به او هشدار دهد که ما بیدار هستیم و می فهمیم او قدم دوم را بر نمی دارد و این مدیر که سرمایه جامعه است برای خود، خانواده، دنیا و آخرت حفظ می شود.

وی افزود: اولین خدمت شما به خود نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح فراجناحی هستند بطوریکه هیچ گروه و حزبی در آن ها نفوذ ندارد، مسئولیت نیروهای مسلح حفظ جامعه و کشور است، مقام این خیلی بالاتر از این است که او دنبال یک حزب برود، این فرد وقتی به اهمیت خود و کارش پی ببرد و از او حفاظت شود با افتخار زندگی می کند، با افتخار خدمت می کند و با افتخار بازنشسته می شود و جزء ذخایر جامعه است.

امام جمعه بیرجند، گفت: یک خوشبختی هم کار شما نسبت با کار سایر سازمان ها و وزارت خانه ها دارد و آن این که نیروهای مسلح حُسنشان این است که قانون پذیر هستند یعنی از روز اول چه در تعلیمات نظامی و چه در فراگیری شیوه ها و تاکتیک ها همه مراحل را طی می کنند و مربی همه زوایای قضیه را به او می فهماند و در کنار آموزشهای نظامی، آموزش های عقیدتی و اطلاعاتی را می بیند و این باعث می شود که این فرد قانون مند باشد.

وی ادامه داد:  فرد نظامی با کسانی که بدون مقدمات برای وصول به آن داشته باشند در جایگاهی قرار می گیرند و آسیب پذیر هستند فرق می کند و این هم از خوشبختی شماست که با نیروی نظامی آگاه و قانونمند سر کار دارید و این کار شما را آسان می کند، در دادگاه نیروهای مسلح وقتی فرد محکوم می شود غالبا به گونه ای است که خطای خود را تصدیق می کند و می فهمد که جرم کرده در حالی که خیلی از جاهای دیگر مجرم هنوز طلبکار هم هست و به هیچ نحوی نمی شود به او حالی کرد که جرم کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، برخی می گویند در این نظام و انقلاب حجاب اجباری است در حالی که حجاب حکم خداست و کسی  مسئله حجاب را از خود در نیاورده است، این جزء ضروریات دین است و اگر غیر از  این باشد فرد می گوید هر چه ما می پسندیم همان اسلام است.

وی افزود: اسلام که تابع نظر بنده و شما نیست و حکم خداست، حلال و حرام اسلام تا روز قیامت حلال و حرام هستند و کسی نمی تواند آن را دستکاری کند، این مردم انقلاب اسلامی را ایجاد کردند و  یکی از صدها و هزار ها احکام در انقلاب اسلامی همین مسئله حجاب است، احکام اسلام را نه می شود کم کرد و نه می شود زیاد کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: شیطان برای ایجاد فساد خطوات دارد و قدم به قدم روی افراد کار می کند و به راه خود دعوت می کند، وقتی خدای متعال می خواهد جامعه بشری، ارزش های انسانی و نصب را حفظ کند از دور باید جلوی قدم های شیطان را بگیرد که یکی از آن ها مسئله حجاب است، این ها لوازم دارد و چیزی نیست که اختیاری باشد، مقدمات حرام نباید فراهم شود.

وی افزود: انسان موجودی است که هیچ حد توقفی ندارد و در منجلابهای فساد تا جانش مایه می گذارد، از تریاک، شراب، زنا، دزدی و هیچ چیز نمی گذرد، این ها عوارض دارد، شما متاسفانه وحشی گری های کشورهای غربی را می بینید همه فساد دنیا هم از آنجا سرچشمه می گیرد بطوریکه دیگر جایی برای محبت و انسانیت و وجدان نمی گذارند، آن ها حمله می کنند، می زنند و می کشند و برای اهداف شوم خود و لذاتشان شهرها را ویران می کنند، زن و بچه را می کشند و اموال مردم را می دزدند، دلیل این وحشی گری ها این است که مسائل خانوادگی صحیح که انسان پرور است از بین رفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: چند سال قبل در انگلیس وزارتخانه تنهایی ایجاد شد، این وزارتخانه به کمک مردم می آید، درد مردم در آنجا تنهایی است در غرب انسان‌ها تا جوان هستند و موقعیت و پولی دارند ارتباط با آن ها بر اساس منافع و طمع ها هست اما وقتی به مرحله ای می رسند که از ناحیه او نفعی به کسی نمی رسد و ممکن است ماه ها بگذرد و کسی با آن ها حرف نزند، این وزارتخانه تاسیس شده که آن ها را از تنهایی در بیاورد، این مشکلات از کجا سرچشمه می گیرد؟ الفبای این موضوع مسئله حجاب است و بعد به اینجا می کشد.

وی ادامه داد: ما باید قدر اسلام، محبت ها و خانواده ها را بدانیم اما وای از زمانی که این اعتمادها به هم بخورد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، دشمن در جامعه ما بیش از هر چیزی روی مسئله فروپاشی خانواده و ترویج حرام و مسائل ناشایست سرمایه گذاری می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: یکی از بی فرهنگ ترین کشورهای غربی فرانسوی ها هستند، آن ها خیلی فاسد هستند و بدتر از همه شرشان به مردم مردم الجزایر رسیده است، آن ها قتل عام و کشتار بزرگی در انقلاب الجزایر کردند، خبرنگاری از یک مسئول فرانسوی می پرسد که شما در الجزایر هزینه زیادی می کنید که فقط یک چادر از سر زن مسلمان بردارید، این کار ارزش این همه هزینه را دارد؟ او پاسخ می دهد که شما توجه ندارید، اگر ما بتوانیم هر زنی را از آن قیود دینی، اسلامی، عفاف و حجاب خارج کنیم، پیروز شده ایم، این مسئول فرانسوی کاملا در راه فساد به عنوان کارشناس این حرف را می گوید و صلاح او هم همین است.

وی افزود: حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: « کَیفَ بِکُم إذا فَسَدَت نِساؤکُم ، و فَسَقَ شَبابُکُم ، و لَم تَأمُروا بِالمَعروفِ و لَم تَنهَوا عَنِ المُنکَرِ ؟ !… کَیفَ بِکُم إذا أمَرتُم بِالمُنکَرِ و نَهَیتُم عَنِ المَعروفِ ؟ ! … کَیفَ بِکُم إذا رَأیتُمُ المَعروفَ مُنکَرا و المُنکَرَ مَعروفا ؟؛ چه حالى خواهید داشت آن گاه که زنانتان فاسد شوند و جوانانتان نابکار شوند و شما امر به معروف و نهى از منکر نکنید؟ … چه حالى خواهید داشت آن گاه که به زشت کارى فرمان رانید و از خوبیها باز دارید؟  چه حالى خواهید داشت آن گاه که خوب را زشت شمرید و زشت را نیکو؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: بزرگان از جمله شهید مطهری در مسئله حجاب کتاب نوشته اند که باید آن ها را مطالعه کرد، شیطان از یک گوشه کار خود را شروع می کند و با یک جرقه هوای نفس همه عقیده ، ناموس و هستی ما می سوزد لذا باید مراقب بود، کمرها را باید محکم ببندید و در مقابل توطئه های شیطانی غرب مردانه بایستید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *