خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: هر جامعه ای که قانون شکنی کند، زمین گیر می شود/ قانون ناموس افراد جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: هر جامعه ای که قانون شکنی کند، زمین گیر می شود/ قانون ناموس افراد جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه آن کسی که به وسیله اشخاص و فضای مجازی ترویج قانون شکنی می کند دشمن شما است، گفت: باید بدانید که رسانه های دشمن سر ملت کلاه می گذارند، هر جامعه ای که قانون شکنی کند زمین گیر می شود و دشمن بر آن جامعه مسلط می شود، قانون ناموس هر فردی در جامعه است.

خطبه اول

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه اول نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: همه اهل خرد می دانند که تمام امور این جهان بر اساس قانون است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ، ابراز داشت: کار، حرکت، فکر و ایده ای به ثمر می رسد که قانون ذیربط را رعایت کند و نیکبختی انسان و خوشبختی جامعه از این مستثنا نیست، هر انسان و جامعه ای آرمانی دارند که خوشبخت و نیکبخت باشند اما این یک اتفاق نیست، این یک حرکت قانونمند می خواهد.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال پیامبران را با حجت فرستاده است و ما هر کاری که می خواهیم بکنیم باید اول بینی و بین الله بر اساس حکم فطرت، عقل و وحی حجت داشته باشیم، افراد جامعه هر کاری را که می خواهند انجام دهند باید آن را در سیستم علمی مربوط به آن انجام دهند تا به نتیجه برسد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِكُمْ ۖ، گفت: در هر جریانی که قانون آسیب ببیند کار زمین گیر می شود، هر چیزی قانون مربوط به خودش را دارد و بر اساس قانون می شود به هر آرمانی رسید، تقوا هم همین است، همه امور حتی حرف زدن قانون دارد، ما چرا در حرف زدنمان تقوا را رعایت نمی کنیم؟ چرا با زبانمان مردم را می گزیم و فساد ایجاد می کنیم، نگاه کردن، قدم برداشتن و قلم برداشتن هم احکام و قانون دارد.

 

وی ادامه داد: ما اگر آرمان جامعه نیکبخت را می خواهیم باید به قانون عمل کنیم و همه توجه داشته باشیم که ما هر جا که قانون شکنی می کنیم به ضرر خود ماست که متوجه آن نیستیم، خلاف، قانون شکنی، دزدی، بدگویی، پیروی از ستم و … به ضرر خود فرد است و با این رفتارها نمی شود به جامعه ایده آل رسید، جامعه ایده آل قانون دارد، سرکشی و شکستن قانون به ضرر خود فرد خاطی و جامعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً، خاطر نشان کرد: صحبت، موضع، فرهنگ، سیاست ما اگر با بی قانونی انجام شود آسیب آن به دیگران هم می رسد، شخصی که از قانون سرپیچی می کند متوجه کار بد خود نیست و متاسفانه بسیاری از جوامع هم بدی کار او را نمی فهمند و درک نمی کنند، اگر درک می کردیم خیلی خوب بود، درک داشتن همان درد داشتن است و بی دردی بزرگترین درد ماست، کسی که دارد قانون شکنی می کند به این موضوع توجه ندارد که ده ها هزار مورد در زندگی خودش وجود دارد که به برکت جامعه، قانون و خواسته های او انجام می شود و این باعث می شود که ادامه حیات دهد و از همه امتیازات بهره ببرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: در کشور همه وزارت خانه ها سازمان ها بر اساس جایگاه قانونی خدمت می کنند و امکاناتی ارائه می کنند که هر کدام از این سازمان ها به صدها هزار نفر خدمت می دهند. همانطور که همه وزارت خانه ها و سازمان ها به صورت کلی به جامعه خدمات می دهند به من و تو شخصی هم خدمات می دهند یعنی من و تو لحظه به لحظه چه توجه داشته باشیم و چه توجه نداشته باشیم در همه امور زندگی از هزاران نوع خدمات به واسطه قانون بهره مند می شویم.

 

وی ادامه داد: برای مثال مسئله امنیت را چه کسی ایجاد می کند؟ امنیت در برابر این همه مفاسد، تعدی و تجاوزی که در دنیا  وجود دارد، تو در یک بستر امنی و در هر لحظه می دانی نیروهایی در این کشور وجود دارند و لحظه به لحظه شب و رو امنیت را چه در مرز ها و چه در داخل شهرها ایجاد می کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برقراری امنیت هزینه های زیادی دارد، صدها هزار شهید داده می شود که ما امنیت پیدا کنیم، مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … نیز بر همین اساس و محور است، بیان این موضوع به صورت کامل بسیار مشکل است و به کتاب های زیادی نیاز دارد، افراد جامعه بر اساس قانون از همه سو خدمات می گیرند بطوریکه اگر یک جا هم تاخیرصورت گیرد داد افرادی در می آید و طلبکار هستند اما نوبت به خود فرد که می رسد قانون شکنی می کند، از این نوع بدتر هم موجودی وجود دارد؟ باید هم شخص و هم جامعه توجه داشته باشد که کسی که قانون می شکند چه چهره زشتی دارد اما متاسفانه هم خود فرد و هم بسیاری از جوامع بشری بی توجه و بی تفاوت هستند.

 

خطبه دوم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه ی دوم نماز جمعه بیرجند اشاره به اینکه تقوا هم دنیای انسان را آباد می کند و هم توسه آخرت است اما شرطش این است که از هواهای نفسی آزاد باشد، گفت: عامل قانون شکنی یا جهالت است یا استبداد است که مظهر تام جهالت است یا استکبار است که دست بیرونی برای قانون شکنی دیده می شود و لذا آنهایی که قانون شکنی می کنند به نحوی به دشمن بستگی دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت:  قانون شکنان غربی یا مستقیما یا با شیوه رفتارشان ترویج قانون شکنی می کند که باید با بصیرت انقلابی آنها را کنترل کرد اما اصل قانون شکنی از بیگانه بر مردم کشور ما تحمیل می شود و افرادی که جاهل هستند را گول می زنند و برخی ها نیز خودشان را به خواب زده اند و برای دشمن نوکر معابی می کند.

 

وی ادامه داد:  گلدستون مسیحی در تاریخ خود در مقابل لرد های بریتانیا قرآن را کف دست گرفت و به جهانخواران خطاب کرد که« باید بر دنیا مسلط شویم اما این کتاب قرآن تا بر جامعه ای حاکم باشد ما نمی توانیم مسلط شد، اول کار باید این مانع را از سر راه برداریم، البته قرآن را نمی شود از میان مسلمانان جمع کرد اما می شود قانون قرآن را برداشت.»

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی برای سلطه بر هر کشوری ابتدا قانون شکنی را در آن جامعه ای ترویج می‌دهند و بعد برمردم مسلط می‌شوند، گفت: در حالی که بیگانگان باشیوه های رسانه ای و فنی برای گول زدن مردم حقوق بشر و قانون را مطرح می‌کنند اما در سوابقشان است که هیچ وقت به این قانون ها پابند نبودند، بعد که بر مردم مسلط شدند، خون آنها را می مکند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: اروپایی‌ها سابقه وحشی گری آنها و کشتار مسلمان و حتی مردم خودشان مشخص و مستند است و برکسی پوشیده نیست، آمریکا قبلا کشف بوده اما اروپایی ها با لفاظی و دروغ سازی، ایالت متحده آمریکا را ساختند و بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون نفر از مردم بومی آمریکا را قتل و عام کردند و روی قبر آنها ایالات متحده آمریکا را برپا کردند.

 

وی افزود:  سایر کشورهای اروپایی هم مانند انگلیس، فرانسه و آلمان به صورتی که انگلیس در سلطه ای که پیدا کرده بود ک می گفتند خورشید در کشور بریتانیا غروب نمی کند، خون مردم را مکیدند، انگلیسی ها حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران که نصف جمعیت آن روز کشور بود را از گرسنگی کشتند، غربی که حتی به خودشان هم رحم نکردند و در جنگ بین المللی اول و دوم بیش از ۵۰ میلیون نفر را کشتند.

 

خطیب نماز جمعه بیرجند ادامه داد: چند وقت پیش قبرهای دسته جمعی کودکانی که بومی بودند و به اسم آموزش دادن، آنهارا در مدارس شبانه روزی از مادرانشان گرفتند آنها را کشته بودند و متاسفانه کلیسا هم در این جنایت شریک بود، تا برسد به ایجاد اختلاف در کشور های اسلامی، تجهیز صدام و داعش.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد:  آن کسی که به وسیله اشخاص و فضای مجازی ترویج قانون شکنی میکند دشمن شما است باید بدانید که این رسانه های دشمن سر ملت کلاه می گذارند، هر جامعه ای که قانون شکنی کند زمین گیر می شود و دشمن بر آن جامعه مسلط می شود، قانون ناموس هر فردی در جامعه است.

 

وی افزود: در افغانستان حدود ۲۰ هزار کودک را کشتند، در مجلس عزا و عروسی افغانستان بمب انداختند، مسلمانان میانمار را آتش می زنند، در عراق، سوریه و اشغال فلسطین، در لبنان توطئه های فراوان می کنند، مرتجعین منطقه را تحریک می کنند که ظرف یک هفته یمن مظلوم را تسخیر کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت:   استکبار جهانی برای کشتن انسانها بدنبال هیچ دلیلی نیست و هرجایی که منافع او ایجاب کند انسانها را می‌کشد، غرب بزرگترین قانون شکن جهان است آنها برای حمله به کشورها دنبال هیچ دلیلی نیستند فقط می کشند و می دزدند، تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر از افرادی که به کشورهای اروپایی و غربی پناهنده شدند، ناپدید شدند و سرنوشت آنها نامشخص است.

 

امام جمعه بیرجند در پایان خطبه دوم خاطر نشان کرد:  عدم توجه ما به مسئله دشمن شناسی سبب شده که با وجود این همه جنایات اروپایی اما آنها با تبلیغات گسترده خود را با دروغ حقوق بشر طلبکار نیز دارند، دشمن که دشمنی خود را انجام داده است شما نیز با او دشمنی کنید نه نوکری.

انتهای پیام/

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *