خانه / تاپ خبر / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: در مدیریت جامعه انقلابی ایران جایگاه قانون را که مهمترین معروف شمرده می شود، تبیین نشده است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: در مدیریت جامعه انقلابی ایران جایگاه قانون را که مهمترین معروف شمرده می شود، تبیین نشده است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه آبروی هر انسان عقل و شعورش است و آدمی که قانون می شکند و ابزار دست بیگانه می شود، شعور ندارد، گفت: تاکنون چه فکری شده که جامعه خود را قانونمند بار بیاوریم، هر جامعه در هر شرایطی وقتی به اهداف و آرمان های خود میرسد که قانون را رعایت کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در مسئله امر به معرو ف و نهی از منکر به ظاهر مسئولیت عوض می شود اما در مسئولیت افراد هیچ تغییری حاصل نمی شود چرا که فریضه الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: در امر به معورف و نهی از منکر تعبیری که در اسلام از آن شده است به شکلی است که بسیار خاص است، به عنوان مثال تعبیراتی چون خیر و شر، خوب و بد، زشت و زیبا استفاده نشده بلکه از معروف و منکر استفاده شده است، معروف در لغت یعنی شناخته شده، انسان با توجه به کار خوب و صالحی که انجام می دهد بیش از همه فطرت خودش آن را می شناسد.

 

وی افزود: کار خوب و خیز از نظر عقل، وحی و قانون شناخته می شود لذا به معروف تعبیر می شود اما در طرف مقابل کار ناپسند در وحی، انسانیت، عقلانیت و قانون منکر است و جایگاهی ندارد، چه خوب است که مسلمانان به عنوان احساس تکلیف به کمک جامعه خود که حکومتی که در جامعه ایران است در سطح بین المللی همین نقش امر به معروف و نهی از منکر را دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه موضع ایران اسلامی در سطح جهان امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: باید در امر به معروف و نهی از منکر در کشور ابتدا معروف را تبیین کنیم، تا به جوان و نوجوان خود کمک کنیم، در بسیاری از تریبون ها و نظریه پردازی ها مسئولیت است که اگر جوانی بگوید من نمی دانستم گناهش بر دوش ما است که در جهاد تبیین معروف را به او شناسایی نکردیم، در خانه های خودمان نیز تبیین نکردیم.

 

وی در ادامه گفت: در مدیریت جامعه انقلابی ایران نیز جایگاه قانون را که مهمترین معروف است تبیین نشده است، اینکه برخی افراد به تقلید کورکورانه از دشمن قانون را نادیده می گیرد ننگ است، چطور میشود که ما از دشمن پیروی می کنیم اما قانون دین و کشور خود را نادیده می گیرد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: این انسان ده ها هزار طلب قانونی نیز برای خودش قائل است، اگر امنیتش به خطر افتاد فریاد می زند، اما مگر امنیت چگونه تامین می شود، بسیار تشکیلات قانونی در سیستم های مختلف فعالیت می کنند تا مردم راحت بخوابند، که این امنیت را تولید می کند آن کسانی است که جانشان را در دست می گیرند و در مرزها، در شهر یا خارج از کشور امنیت را تامین می کنند.

وی در ادامه گفت:  فرد قانون شکن در هر کشوری که زندگی می کند، معیشت آن فرد از چه طریق تامین می شود، در این دنیای وحشی که روزی چندین نفر در اثر گرسنگی می میرد، اگر یک روز معیشتش تامین نشود فریاد می زند، اما این معیشت را قانون تامین می کند، اگر سیستم قانونی نباشد که اسباب معیشت مردم نیز تامین نمی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در دنیایی که ده ها هزار انسان آواره طبق اسناد در کشورهای مختلف ناپدید می شوند، در امنیت به سر می برد در حالی که اگر هر کدام از درخواست های او نباشد از پوشاک، وسایل نقلیه و تحصیل فرزند مطالبه قانونی دارد و از همه اینها استفاده می کند اما رسماً در جامعه قانون را می شکند و طلبکار نیز به عنوان آزادی است، در حالی که فرق لجام گسیختگی با آزادی را هم نمی داند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: چه شده که در دامن این کشور، از آموزش و پرورش، صدا و سیما یا در تریبون نماز جمعه نتواسته هنوز به فرزندان خودمان تفهیم کنیم که آبروی خودت از نظر شعور حفظ کن و اگر دشمن در فضای مجازی یا فضای حقیقی منکری انجام می دهد گولش را نخورید.

 

وی ادامه داد: آبروی هر انسان عقل و شعورش است، آدمی که قانون می شکند و ابزار دست بیگانه می شود که دیگر شعور ندارد و ما مسئولین نیز از دور درحال نظاره هستیم، تاکنون چه فکری شده که جامعه خود را قانونمند بار بیاوریم، هر جامعه در هر شرایطی وقتی به اهداف و آرمان های خود میرسد که قانون را رعایت کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت:  اگر بخواهیم دارو تولید کنیم یک ترکیب خاصی دارد و باید قانون را رعایت کنیم، بخواهیم سم نیز تولید کنیم باید قانونش را رعایت کنیم، در کشور نیز اینگونه است، وقتی به اهداف خود می رسیم که قانون را رعایت کرد، حتی در اهداف منفی نیز باید قانون رعایت شود چه برسد که برای رسیدن به اهداف مثبت که باید قانونی که امام صادق(علیه السلام) گفته رعایت شود.

 

وی ادامه داد:  اگر به تقلید از بیگانه و بیگانه پرست قانون شکنی شد، باید توجه داشت که اگر حتی دنیا رو می خواهید باید این نظام را حفظ کنید، این هوس رانی ها و قانون شکنی ها که خیال می کنید دشمن، دوست شما است باید بدانید که دشمن در فکر ایجاد یک آندلس جدید است، اگر این نظام بشکند یک اسپانیای دیگر برای قتل عام کسی که قانون می شکند راه می افتد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حتی فکر اینکه سازش با دشمن، دشمن را قانع می کند اشتباه است، گفت: در اندلس نیز اینگونه بود، برخی طرفداران اروپائیان که غرق فساد بودند و از مسیحی ها پیروی می کردند، یک وقت دیدند که دشمن حمله کرد و کسی برای دفاع نمانده بود، وقتی دشمن وارد شد طرفداران خودش را در آتش سوزاند و باقی را قتل عام کرد، و استدلالشان این بود که آنهایی که به جامعه و کشور خودشان خیانت کردند چگونه به بیگانه خیانت نخواهند کرد؟

 

وی افزود: آنهایی که خیال می کنند که اگر این نظام شکست بخورد به سال ۵۶ بر می گردید بسیار در اشتباه هستند بلکه به آندلس بر خواهند گشت، علمی و معقول باید عمل کرد، امر به معروف و نهی از منکر باید درست عمل شود، اگر مدیری خودش قانون شکن باشد زنگ خطر بزرگی است.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: اینکه گفته می شود روزگار بد شد، یعنی من و تو، انقلاب یعنی مردم، انقلاب که چیزی نیست که از بیرون وارد شده باشد، انقلاب یعنی اگر بد بودیم و مشکلاتی داشتیم از فردا درست کار کنیم که به سبب آن آینده ما درست می شود، چه اندازه به ارزش های انقلاب اسلامی، انسان، عقل و وجدان پایبندیم، به همان اندازه نتیجه خواهیم گرفت.

 

وی ادامه داد: هر جامعه ای که قانونش را رعایت کرد به آرمانش می رسد هر جامعه ای که قانون شکنی کرد باید منتظر نتایج خود باشد، کار شما عزیزان چه قدر بدانند چه ندانند از بهترین نوع عملی است که در روایت نیز آمده که اگر انجام شود همه خیرات را در یک کفه ترازو گذاشته می شود، امر به معروف و نهی از منکر در یک کفه قرار می گیرد، ضمانت همه خیرات امر به معروف و نهی از منکر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان، گفت: از این توفیقی که خدا داده حداکثر استفاده شود و اگر این مسئله حفظ نشود هیچ کس سرجای خودش نمی ماند، دشمن همان کاری که سر بقیه آورده است به سر این کشور خواهد آورد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *