خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت باید به صورت وسیع و عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت باید به صورت وسیع و عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه سرمایه های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه ها و حوزه های علمیه بوده است، گفت: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه های فراوانی دارد باید به صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد کشور، گفت: انسان موجودی است که باید هر کاری را با علم داشتن به آن موضوع انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: سرمایه های عظیمی در کشور همواره درصدد توسعه دانشگاه ها و حوزه های علمیه بوده است، با وجود اینکه رسالت منابع و مجامع علمی موجود در حوزه و دانشگاه این است که مشکلات جامعه که شامل مشکلات دولت و مردم می شود را متناسب با دانش حل کند اما در سال های اخیر دولت هایی آمدند و رفتند که از سرمایه دانشگاه ها و حوزه ها استفاده و بهره لازم را نبردند.

وی افزود: دولت باید همواره از انواع علومی که در دانشگاه ها وجود دارد استفاده کند تا دانشجویان به دانش خود در جهت تأثیرگذاری دلگرم شوند و از مرزهای کشور خارج نشوند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در حوزه های علمیه برای رشد ارزشها و کمالات انسانی تلاش و زحمت صورت می گیرد و تخصص حاصل می شود لذا دولت ها باید از دانشگاه و حوزه حداکثر استفاده را می کردند.

وی ادامه داد: دولت کنونی که دولتی مردمی است و انگیزه های فراوانی دارد باید به صورت وسیع و‌ عمیق حوزه و دانشگاه را برای حل معضلات جامعه به کار بگیرد و انواع و اقسام مسائل زندگی دنیوی و اخروی جامعه را حل کند.

امام جمعه بیرجند در پایان، گفت: انزوای حوزه از انقلاب همان انزوا دین از جامعه است، دین برنامه زندگی بشر در امور مادی و معنوی است که خالق بشر در جهان تکوین تشریع فرموده است و مسئولیت دین اداره جامعه بشری سعادتمندی افراد جامعه و حرکت آن ها به سوی کمال است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *