خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خوشبخت و کامیاب کسی است که حق‌گرا و تسلیم حق باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خوشبخت و کامیاب کسی است که حق‌گرا و تسلیم حق باشد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه خوشبخت و کامیاب کسی است که حق‌گرا و تسلیم حق باشد، گفت: سعادتی بالاتر از این نیست که کسانی همواره در خدمت پیامبر اکرم(ص) باشند اما اگر تسلیم حق نباشند فایده ای ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای سید علیرضا عبادی شامگاه (۱۶ دی) در جمع عزاداران هیئت صاحب الزمانی شهرستان خوسف با گرامیداشت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلمیانی و آیت الله مصباح یزدی اظهار کرد: هر انسان در هر سطحی که هست آرمانی دارد که خوشبخت، سعادتمند و کامیاب باشد اما سوال اینجاست چرا این آرمان کم تحقق پیدا می کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیایی که در آن زندگی می کنیم دنیای علت و معلول است و هر چه بخواهد ایجاد شود باید علت آن را ایجاد کنیم تا معلول به دست آید، افزود: در سوره یوسف آمده است که «رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ ۚ فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۖ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ؛ بار الها، تو مرا از سلطنت (و عزت) بهره‌داری و از علم رؤیا و تعبیر خوابها بیاموختی، ای آفریننده زمین و آسمان، تویی ولی نعمت و محبوب من در دنیا و آخرت، مرا به تسلیم و رضای خود بمیران و به صالحانم بپیوند».

وی بیان کرد: خوشبخت و کامیاب کسی در زندگی دنیا می شود که حق‌گرا و تسلیم حق باشد، این علتش هست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علم ابزاری برای غرور نیست بلکه برای تسلیم حق شدن است، گفت: امتیاز حضرت ابراهیم(ع) تسلم حق بودن است، هر آزمایشی آمد ابراهیم(ع) چون تسلیم حق بود پیروز شد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استکبار نفسانی تک تک کنار هم جمع می شود استکبار جهانی، تصریح کرد: ابلیس اولین مستکبر است و هر کسی نسبت به حق و قانون خود را فراتر دانست خودش را عبادت می‌کند نه خدا را؛ نمازی که با نفس استکباری باشد می شود نماز ابلیس که ۶ هزار سال هم که باشد خاصیتی ندارد، اما نمازی، نماز است که تسلیم حق باشد.

وی با اشاره به اینکه سعادتی بالاتر از این نیست که کسانی همواره در خدمت پیامبر اکرم(ص) باشند اما اگر تسلیم حق نباشند فایده ای ندارد، ادامه داد: اما یک جوان یمنی به نام اویس قرنی از مادرش درخواست کرد برای دیدن رسول خدا (ص) به مدینه برود. مادرش به او اجازه داد ولی شرط کرد که بیش از نصف روز در آنجا نماند. اویس به مدینه سفر کرد ولی زمانی که به خانۀ پیامبر رسید، ایشان در خانه نبود. به ناچار به خاطر قولی که مادر از او گرفته بود مدینه را به قصد یمن ترک کرد. زمانی که پیامبر اسلام(ص) به خانه بازگشت، او را «نَفَسُ الرحمان» نامید و فرمود: «من از سوی یمن، بوی خدا می‌‌شنوم».
نماینده مقام معظم رهبری افزود: اما کسانی هم در زمان پیامبر بودند و در همه جریانات حرف اول را می زدند و بعد پیامبر شهرت و مال و مقام به دست آوردند و در جهادها حتی غم را از چهره پیامبر زدودند و حضرت علی(ع) را در زمان تنهایی یاری کردند مانند زبیر و طلحه؛ اما وقتی دیدند علی می خواهد حق و عدل را اجرا کند با چند نفر دیگر توطئه ای ایجاد کردند و جنگ جمل راه انداختند.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: در طول زمان همه ما آزمایش می شویم، اشخاص فرق می کنند اما جریانات عوض نمی شوند.

وی به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که علی با حقّ است و حق با علی. هر کجا علی باشد، حق هم آن جاست. حق به دور علی می‌گردد و گفت: مهم اینجاست که نفس انسان تسلیم حق شود و اگر این مهم رعایت شود دیگر مشکلی نداریم اما متاسفانه حق پرستی کم است و با هر طریقی به دنبال نفسانیات هستند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان آیه تطهیر و آیه «قُل لا أَسأَلُكُم عَلَيهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِي القُربىٰ»، تصریح کرد: حق عیان است اما جامعه ای بی بصیرت هستند و حضرت علی(ع)  را که تسلیم حق بود را تنها می گذارند.

انتهای پیام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *