خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ائمه اطهار(علیها السلام) قرآن ناطق هستند و پیروی از آن ها برای انسان کارساز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ائمه اطهار(علیها السلام) قرآن ناطق هستند و پیروی از آن ها برای انسان کارساز است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر احکام، اوامر و فرهنگ قرآن بخواهد تجسم پیدا کند در قالب یکی از ائمه اطهار(ع) ظاهر می شود، گفت: امام و انسان کامل به پیروی ما نیاز ندارد و ما نیاز به آن ها داریم، محبت اهلبیت(علیه السلام) برای انسان ها کارساز است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع  پرسنل مرزبانی خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی  و بزرگداشت ایام دهه بصیرت و میثاق با ولایت، گفت: حدیث شریف ثقلین که با توجه به اسناد شیعه و سنی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است مانند بسیاری از فرمایشات حضرت ضمن اینکه برای همه امت رهنمون است یک معجره زنده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: افرادی که حدیث ثقلین را مستقیماً از زبان پیامبر شنیده و نقل کردند بر ما یک امتیازی دارند که آن امتیاز این است که حدیث را مستقیماً از محضر آن حضرت شنیدند و این فیض را گرفتند ولی ما هم امتیازی داریم که مهمتر است و آن امتیاز این است که بعد از ۱۴۰۰ سال شاهد تحقق معجزه زنده گفتار پیغمبر(صلی الله علیه و آله) هستیم که نه تنها دوستان حتی دشمنان به این معجزه معترف هستند.

وی افزود: زمانی که پیامبر(صلی الله علیه و آله) این فرمایش را فرمود، غیر از امام علی(علیه السلام) و امام مجتبی(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) که کودک بودند اصلا ائمه دیگر در دنیا نبودند، پیامبر(صلی الله علیه و آله) این را فرموده و در طی ۲۵۰ سال سایر ائمه آمدند و مصداق بارز کلام پیغمبر شدند، این امتیاز ماست که بعد از گذر زمان می بینیم که آنچه را که پیغمبر اسلام(صلی الله علیه و آله) فرموده دقیق انجام شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: صهیونیست‌ها برای اینکه در شیطنت تکمیل باشند گرو‌های تخصصی برای شناخت ائمه معصومین(ع) در مبارزه با شیعه تشکیل دادند، آن ها برای هر یک از ائمه گروه خاصی تشکیل دادند، این گروه ها تمام جزئیات زندگی ائمه را بررسی می کنند که بتوانند از این ناحیه با شیعه مبارزه کنند.

وی ادامه داد: حدودا دو سال قبل یک خبرنامه ای دستم بود که یکی از همین سرگروه های صهیونیست که زندگی امام محمدباقر(ع) را بررسی می‌کرد، گفته بود نقل کرده بود ما که دشمن هستیم اما اگر راستش را بگویم انسانی با این همه کمالات یا نبوده یا اندک بوده است.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمودند؛ من از میان شما می روم اما شما از قرآن و اهل بیت(ع) رهنمون بگیرید، اینها تا قیامت از هم جدا نمی شوند، یعنی اگر احکام، اوامر و فرهنگ قرآن بخواهد تجسم پیدا کند در قالب یکی از ائمه اطهار(ع) ظاهر می شود و اگر اندیشه، فکر، اخلاق، ایمان و معرفت هر یک از ائمه اطهار(ع) را بخواهید در قالب بیان پیاده کنید قرآن ناطق می شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم در وصیت نامه خود برای همه مسلمین حدیث ثقلین را نقل فرموده است، یکی از راه های شناخت صحت حدیث هم عرضه داشتن حدیث بر قرآن است، اگر حدیث مطابق با قرآن است درست و اگر مطابق نیست درست نیست.

نماینده مقام معظم رهبری با اشره به آیه قل لا أسألُکُم علیهِ أَجراً إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی، گفت: این آیه توصیه به محبت و پیروی از اهلبیت(علیها السلام) می کند، امام و انسان کامل به پیروی ما نیاز ندارد و ما نیاز به آن ها داریم، محبت اهلبیت برای انسان ها کارساز است.

وی افزود: امام شافعی یکی از چهار پیشوای اهل سنت است که در قالب شعر می گوید: «یَا آلَ بَیتِ رَسولِ الله حُبُّکُمُ فَرضٌ مِنَ الله فی القُرآنِ أنزَلَهُ / کَفاکُم مِن عظیمِ القَدرِ أنّکُم مَن لَم یُصلِّ عَلَیکُم لَا صَلَاةَ لَهُ / ای خاندان نبوّت، محبّت شما فرضی است از جانب خداوند که در قرآن آمده و در بزرگی جایگاه و شوکت و شأن شما همین بس که اگر کسی در نمازش بر شما درود نفرستد در واقع نماز نخوانده است و نمازی ندارد»

وی ادامه داد: این هم یک بحث عقیدتی و هم یک بحث فقهی است، مصراع اول بحث عقیده است که بر اساس عقیده ما، خدا محبت اهلبیت(علیها السلام) را در قرآن واجب کرده، بخش دوم شعر نیز فقه است، مطابق آن فتوای فقهی وقتی در نماز تشهد می خوانید اگر در صلوات آخر تشهد، اهلبیت(علیها السلام) را ذکر نکنید نماز باطل است، این تازه یک نمونه از هزاران موارد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: امام شافعی شعری درباره امیرمؤمنان علی(ع) گفته که در آن می گوید اگر علی مرتضی(علیه السلام) جایگاه خویش را آشکار کند ، هر آینه مردم همگی برای او به سجده می افتند، دراین شعر حرف او این است که چهره واقعی علی بن ابیطالب(علیه السلام) شناخته نشده است و مردم در تاریکی جهل به دنبال دیگران می روند، امام شافعی در ادامه شعرش می گوید من عمرم تمام شد ولی نفهمیدم که رب من خداست یا علی بن ابیطالب(علیه السلام) است.

وی افزود: جرج جرداق مسیحی نیز که تمام نهج البلاغه را هم حفظ داشت بهترین کتابش را درباره علی بن ابیطالب نوشته است، بنده یک سوال می پرسم که آیا می شود انسان، فرد یا اشخاصی را به امر خدا و پیغمبر(ص) دوست بدارد اما آنان را با زهر و میدان بُکشد؟ و صحنه تاریخ این را نشان می دهد و فلسفه غیبت حضرت مهدی(عج) همین است که اگر حضرت پنهان نباشد مانند اجداش او را شهید می کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به جنایات استعمار و سلطه بر کشور اشاره کرد و گفت: انسان ها عوض می شوند اما جریان ها که عوض نمی شود، انقلاب اسلامی ایران بعد از ۱۴۰۰ سال برای نجات انسان هاست و مقابله با سلطه استکبارگران به وجود آمده است.

وی افزود: در صحنه سیاسی عده ای با دشمنان این ملت طرح دوستی می ریزند، تمام سئوال ما این است که آیا می شود هم ملت خود را دوست داشته باشند و هم با دشمنان ملت خود دوست باشند؟ خیلی عجیب است چون در آیه قرآن آمده است که چنین چیزی درست نیست و خداوند در آیه ۵۱ سوره مائده می فرماید: «ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود.»، آن فرد ایرانی که دنبال آمریکا، فرانسه و انگلیس است همان فردی است که با نفاق در بین مردم زندگی می کند.

امام جمعه بیرجند در ادامه، خاطر نشان کرد: در صحنه میدانی خیلی از موارد را داریم که مدعیان دوستی از پشت خنجره می زنند، اگر ما مسلمان هستیم باید مسلمانان را یاری کنیم اما می بینیم افرادی فلسطینی‌ها را به نفع صهیونیست‌ها قتل و عام می‌کنند و همه بی‌تفاوت هستند.

وی با اشاره به آیه مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ، افزود: خداوند براى هيچ‌كس دو قلب در درونش نيافريده که با یکی، کسی را دوست بدارد و با دیگری با او دشمنی ورزد، در مقابل آدم های منافق و دوستان دشمنان شما اینگونه اند ولی این افتخارات برای امثال شما و سپهبدهای شهید و نیروهای مسلح است که خداوند فرمود: «آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند …» او یک حرف می گوید و فقط خدا در قلب اوست و پای این حرف می ایستد که افتخار بسیار بزرگی است، هر کس هم دشمن خداست دشمن انسان و مردم هم هست.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به آیه  وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ  وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ: اظهار داشت: دشمنان و استکبارگران دستشان به هر جا برسد انسان ها را می کشند و همه چیز را از بین می برند و حتی زراعت ها و چهارپایان را نابود می کنند.

وی افزود: سر و کار شما با خداست تا شما عزیزان استقامت می کنید ما در مقابل شما خیلی کم داریم و افتخار بنده نیز به این است که ۲۰ سال گرد پوتین شما و امثال شما را گرفتم و الا من در زندگی هیچ چیزی ندارم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *