خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر حاج قاسم کاری کرد که شهید سلیمانی برای غرب خطرناک تر از سردار سلیمانی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر حاج قاسم کاری کرد که شهید سلیمانی برای غرب خطرناک تر از سردار سلیمانی باشد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هنر بزرگ هنر حاج قاسم است، گفتن: این هنر، هنری است که باید تبلیغ و ترویج شود و با زبان هنر “ما می توانیم” را پیاده کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس حوزه هنری کشور، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار شهید سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی و گرامیداشت دهه بصیرت گفت: انسان یک موجود با استعداد است که دارای یک ظرفیت نا متنهی وبسیارش هم ناشناخته است و هنر همان به فعلیت رساندن استعدادها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تأثیرگذاری و ماندگاری هنر که در زمینه های مختلف از جمله ساختمان سازی ، مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نقش دارد، افزود: هنر تیغ دو دمی است که اگر درمسائل ایجابی و مثبت صورت بگیرد نتیجه اش برای جامعه بشری رشد، کمال و فضلیت است و اگر در مبتذل و منفی استخدام شود بشر را به قعر نابودی می برد و آنقدر پستش می کند که حتی از حیوانات کمترش می کند.

 

وی افزود: هنر در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای جایگاه فاخری است که به وسیله شما عزیزان و هر زمان متناسب خودش که در حال حاضر ما تقریبا در بهترین زمان قرار داریم و بیش از ۴۰ سال چه در سطح جهانی و چه در سطح کشور دارای تجربیات زیادی از آزمون و خطاها، تلخی ها و شیرینی های زیادی داشته ایم و باید ازاین آزمون و خطاها  بیرون بیاییم و معدل آن چه را که برای جامعه ما مناسبت دارد برگشت کنیم به هنر سید اهل قلم و قلمش، قدمش و روایتگری اش که شهید آوینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که حتی خودی‌ها باور کرده اند که دنیای آینده فقط با اسلام اداره می شود و راه های انحرافی همه به بن بست رسیده اند اما آن راهی که می تواند بر اساس عدالت جامعه را اداره کند اسلام است و اسلام ناب در انقلاب اسلامی است و باید با انواع هنر این مفاهیم را به جامعه خود مخصوصاً جوانانان ایران اسلامی منتقل کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابرازداشت: همان طور که بسیاری از مسئولین در شرایط گذشته محدودیت هایی در این جهت داشته اند ازجمله اهل هنر که گاهی میدان را واگذار می کردند به کسانی که بی هنری را هنر نام نهاده بودند.

 

وی در ادامه افزود: هنر بزرگ هنر حاج قاسم است این هنر، هنری است که باید تبلیغ و ترویج شود و با زبان هنر “ما می توانیم” را پیاده کرد، دشمن تصور می کرد که اگر او را از منطق فیزیکی حذف کند کار تمام است اما هنر حاج قاسم در خودسازی و جامعه شناسی به گونه ای شکل گرفت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید سلیمانی  برای آنها خیلی خطرناک تر از سردار سلیمانی است هنر واقعی اینگونه ماندگار است.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: امیدواریم که این زمان را یک فصل جدید بدانید و بسیاری از کارهای معطل را باید راه بیاندازید، باید بسیاری از امور انحرافی به هنر فاخر برگردد؛ روی ارزش ها و روی آن چیزهایی که به جامعه ما را بسازد کار کنید نه جامعه ما را ولنگار کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدتی هنر انقلابی دچار یک رکورد بوده و امروز قوای سه گانه همگام با انقلاب اسلامی هر کدام به نحوی می خواهند خدمت رسانی به مردم کنند ما منتظر اقداماتی هستیم که در سطح جامعه به زودی ببینیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *