خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رسیدن به تمدن اسلامی آرمان شهید سلیمانی است و فرزندان حاج قاسم باید آرمان او را در مقابل همه طواغیت و ستمگران پیاده کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: رسیدن به تمدن اسلامی آرمان شهید سلیمانی است و فرزندان حاج قاسم باید آرمان او را در مقابل همه طواغیت و ستمگران پیاده کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه یکی از شرایطی که جامعه را بتواند به کمال برساند یک اجتماع سالم است، گفت: هروقت مسئولین بر اساس قانون اساسی که پیشرفته ترین قانون جهان است عمل کردند، آن وقت به پیشرفت می رسیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم افتتاحیه اندیشه تمدن ساز دانشگاه های خراسان جنوبی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی و بزرگداشت رحلت آیت الله علامه مصباح، گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات بالفعل نیست بلکه بالقوه و بالاستعداد است، موجودی است که استعداد انسان شدن را دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  باید به وسیله خودش استعداد انسان شدن را تولید کند، امتیاز فراتر بودن نیز بر این است که خود تلاش کند و الا اگر دیکته ای را دیگران بنویسد که کمالی نیست، طبعا هم متکی به علل و اسباب است و هم متکی به مقدمات که بسیار شنیدیم که انسان مدنیت الطبع است.

 

وی افزود: مدنیت الطبع یعنی در نظام تکوین و خلقت انسان طوری آفریده شده که یکی از مقدمات شکوفایی استعدادها باید در سایه اجتماع باشد، تنها می تواند به عنوان یک حیوان زندگی کند اما برای اینکه رشد انسانی کند نمی تواند، انسان یک موجودی است که همه چیز را باید یادبگیرد، اگر یاد نگیرد حرف زدن را هم بلد نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: آنی که انسان را پرورش می دهد و رشد می دهد و به جایگاه واقعی اش می رساند جامعه است، انسان بدوی یک امتیازهایی و یک محرومیت هایی دارد، محرومیتش این است که هیچ کمالی نمی تواند کسب کند اما امتیاز آن این است که دیگران نمی تواند بر او تحمیل کند پای فرار دارد، حالا مدنیت که انسان به صورت جمعی، شهری و اجتماعی زندگی کند، امتیازش این است که همه چیز ها را اگر شرایطش باشد می تواند یاد بگیرد اما مشروط است.

 

وی افزود: اینگونه نیست که هر جامعه ای قابل قبول باشد، جامعه مرود قبول است که کمال، علم، ادب، ایمان، اخلاق ببخشد، اگر چنین جامعه ای باشد انسان به امتیاز بزرگی می رسد که می تواند به جایگاه بشر دست یابد، نخبگان، دانشجویان و طلبه ها باید تاریخ و شرایط معاصر را تحلیل کنند و دریابند که آنهایی که زور و زر و تزویر دارند چه بلایی سر مردم آورده اند.

 

امام جمعه بیرجند، گفت: همه جهان را یک قفس و زندان کرده اند، کشورهایی که اسم و آوازه دارند اما در همان کشورها اعلام می شود ده ها هزار کودک پناهنده ناپدید شد، اگر فرزندان ما یک شب دیر تر به خانه برگردد در دل ما چی می گذرد؟ اما در کشورهای اروپایی کودکان پناهنده ناپدید می شوند، آنهایی که زنده می مانند سیاسیون همان کشورها می گویند اگر در سرما بمیرند بهتر است که به فرانسه یا لهستان بروند، و این کشورهای پرآوازه نه تنها نظاره گر نیستند بلکه آفریننده این شرایط هستند.

 

وی ادامه داد: این تمدن و مدنیت کجاست؟ این تمدن که به مراتب از وحشی گری بدتر است چراکه در حیات وحش پای فرار دارند اما این انسان ها کجا روند، همه جهان را قبضه دارند، از میانمار،نیجریه، اروپا، یمن و سوریه و فلسطین همه جا را به ویرانی کشیده اند، تنها یک راه است و آن راهی است که انبیاء (ع) و با پیام الهی که آفریننده عالم و آدم است، طرح و برنامه ای که انسان اجتماع کند اما جامعه ای باشد که به مدنیت مورد نظر برسد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز کرد: آرمان شما دانشجویان با دین و دانش این است که طرحی از نو در انداخته شود، همان گونه که شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده خود نوشت«من خوش ندارم که تصور کنید من لباس نظامی پوشیدم که آدم بکشم بلکه من لباس نظامی پوشیدم که آدم کش ها را بکشم».

 

وی افزود: انسان محبوب خدا و اشرف مخلوقات است، حرمت انسان از کعبه بالاتر است، این مکتب انبیاء است، وقتی حقوق انسان در فقه دین مطرح می شود در حدی است که هیچ انسانی بر هیچ انسانی حق حکومت دارد، علم، فلسفه و قدرت دارد برای خودش دارد، اینها فضائلی نیست که بر دیگری حکومت کند مگر از آنچه که طی قانون الهی برای مدیریت بندگان خدا که به کمال میرسد باید تشکیل حکومت دهد.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار کرد: تشکیل حکومت  همان ولایت فقیه است و همان ولایت انبیاء است که طبعاً حق تصرف دارند، وقتی کسی خواب است حرام است بیدارش کنید، مگه اذن داشته باشید یا شما را تکلیف کرده باشد، حتی اگر نمازش قضا شود حق بیدار کردن ندارید، یا اگر در خواب به کسی ضرر مالی رساند باید ادا کند حتی اگر در هوشیاری نباشد.

 

وی ادامه داد: در دین خدا باید حقوق  و حیثیت همه حفظ شود؛ کوچک و بزرگ نداریم و حق همه مساوی است، چه برسد که انسانی را بکشد که گناهی کبیره است،  در جریان داعش اگر سردار سلیمانی و امثال ایشان نبودند و آنها سلطه پیدا می کردند، تخریب هایی بدتر از مغول می داشتند چرا که مغول ابزار نداشته اما اینها ابزارش را داشتند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: مدنیت به معنی صحیحش از برنامه های دین است، رهبرمعظم انقلاب اسلامی نسبت به انقلابی که مردم نهضت کردند و در مقابل طاغوت بین المللی ایستادند و پیروز شدند، فرصتی پیش آورند که باید برگشت به مکتب پیامبران و از این ظالمین نباید پیروی کرد، همه انچه آدم کشی و حق خوری برود تا هر انسانی به حق خودش برسد، اساس انقلاب اسلامی یعنی این که در این ۴۰ ساله یک سیلی هم نزدیم بلکه فقط دفاع کردیم اما در جبهه کفر به صورت همه جانبه و به صورتی که همه گزینه ها برای مقابله ما دارند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قدم اول پیروزی انقلاب اسلامی بود که نه شرق کمونیسم و نه غرب لیبرال این را بر می تابیدن که به یاد داریم در جنگ جهانی ظالمانه هشت ساله همه کشور های دنیا در مقابل ایران بودند از میگ های روسی، سلاح های اروپایی و آمریکا و مرتجعین منطقه در جبهه های ایران حضور داشتند.

 

امام جمعه بیرجند، بیان کرد:  استکبار هرگز یک لحظه حاضر نبودند که ما مستقل شویم در این بیش از ۴۰ سال هرچه توانستد انجام دادند، اما خدا خواست و نهضت انقلاب اسلامی پیروز شد ،نظامی تشکیل شد و دارای دولت، مجلس، ارتش و قوه قضایئه شد، اما اینها کافی نیست، ما دولت های مختلفی را پشت سر گذاشتیم اما مشکل ما این بوده که دولت ها بر اساس قانون اساسی عمل نکردند بلکه بر اساس حزب و سلیقه خودشان عمل کردند.

 

وی افزود: بارها رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این موضوع را تذکر دادند اما خیلی ها از این اختیارات قانونی خودشان سوء استفاده کرده و زیان هایی را به بار آوردند، به دشمن رو دادند، که باعث شد دشمن به اقتصاد و فرهنگ ما تهاجم کند، بعد از نهضت، انقلاب، قانون و نظام اسلامی باید به دولت اسلامی برسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز کرد:  یکی از شرایطی که جامعه را بتواند به کمال برساند یک اجتماع سالم است، نظرهای سلیقه ای و حزبی و گروهی و سوء استفاده های نفسانی که اجتماع سالم ایجاد نمی کند، هروقت مسئولین بر اساس قانون اساسی که پیشرفته ترین قانون جهان است عمل کردند، آن وقت به پیشرفت می رسیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: مردم عزیز باید در دامان یک دولت اسلامی پرورش پیدا کند نه ان دلت سلیقه ای که خودش مردم را گران فروش بار می آورد و با نفوذی که در آن می شود به فرهنگ مردم آسیب می رساند بعد می گوید ما که نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم.

 

وی ادامه داد: جامعه اسلامی محصول کار فنی، علمی، فرهنگی و سیاسی در جهت ایجاد تمدن اسلامی است و آن وقتی است که جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی است، از همه قشر های مردم که نمی شود انتظار داشت که مسائل را تحلیل کند این کار دولت است و مردم به پاکی، عصت و وفای به عهد تربیت شوند، دولت اسلامی یک آشیانه ای است  برای تربیت اسلامی.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: این ترتیبی که در گام دوم انقلاب اسلامی ذکر شده است یک ترتیب علمی است که بعد از آن تمدن اسلامی است، این مراحل باید یکی پس از دیگری انجام شود، تمدن اسلامی نیز یعنی اینکه جامعه اسلامی به جایی برسد که آنهایی که در جامعه ما به دنیا می آیند و رشد می کنند بدون اینکه تعلیم و تربیت ویژه کنیم، جامعه به گونه ای است که خودش انسان پرور است.

 

وی افزود: جامعه اسلامی آن وقتی به وجود می آید که همان گونه که در خانواده های فارس کودک فارسی صحبت می کند، در ترک ها، ترکی صحبت می کند، عرب ها کودکانشان به صورت خودکار عربی صحبت می کند، کودکان در آن جامعه اسلامی به صورت خودکار سبک زندگی اسلامی و ارزش ها و کمالات را یاد می گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: یک جامعه صحیح وقتی به تمدن برسد همه را رشد می دهد و مانند خورشید به همگان نور می دهد، شما دختران و پسران حاج قاسم سلیمانی هستید و این شهید بزرگوار فدای این مکتب شده و به سوی این آرمان حرکت می کرده است، هرکس در دامان حاج قاسم باشد جز خیر نمی بیند، در زندگی شهید سلیمانی شر نبوده است.

 

امام جمعه بیرجند، گفت: شما دانشجویان و دانشگاهیان باید آرمان حاج قاسم را در مقابل همه مفسدین و طواغیت و ستمرگان پیاده کنید، این کار شدنی است، خدا نیز شما را یاری کرده، زمانی که دیگران با نا امیدی صحبت می کردند که ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود اما رهبر انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را نوشتند که این الهام است.

 

وی ادامه داد: اینی که یک انتخاب سالم برگزار شود و اینکه نتیجه آن چه شود کار سختی بود، اما در شرایط سخت کرونا در دو اوج شیوع ویروس کرونا، فراگیری فروکش کرد و انتخاباتی با این انتخاب خوب برگزار شد، در قوه قضائیه نیز فعال و تازه نفس در کنار دو قوه دیگر به کنار مردم آمده اند تا مشکلات را حل کنند و شما می توانید با آرمان تمدن اسلامی و گذر از دولت اسلامی و جامعه اسلامی رسید.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: آنقدر دشمن ها و دشمن پرست ها به مردم ما آسیب زدند که مردم ما را خسته کرده اند اما مردم با همه سختی ها تحمل کردند و از این سختی ها میوه شیرین گرفته اند، ولی منتظر ابتکار شما فرزندان حاج قاسم هستند، بعد از ۴۰ سال آزمون و خطا منتظر ایجاد تمدنی هستیم که از آن تمدن بوی ظهور حضرت مهدی(عج) می رسد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *