خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشجویان در راه علاج مشکلات بشر قدم های موثری بردارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشجویان در راه علاج مشکلات بشر قدم های موثری بردارند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز وقت کار و تلاش است، گفت: شما دانشجویان باید بیش از همه در راه علاج مشکلات بشر قدم های موثری بردارید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ضمن گرامیداشت روز دانشجو، گفت: امروز جامعه بشری مریض است و این مرض طاقت را بر اهل زمین تنگ کرده است، موفقیت وقتی در جامعه حاصل خواهد شد که پیکره جامعه بشری معاینه شود تا مریضی او مشخص شود تا بعد متناسب با آن به علاجش برخیزیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: ما چه در طول تاریخ و چه در زمان حال تلاش های زیادی به صورت یک سویه در جهت علاج مریضی جامعه انجام داده ایم، اگر یک وبا، طاعون یا کرونا بیاید قرنطینه ها، معاینه ها و محدودیت های بهداشتی شروع می شود که باید هم باشد اما نباید در این خلاصه شود، امروز جامعه بشری مریض است و دیروز هم مریض بوده و مرض ها را به ارث برده است منتهی امروز همه امور سرعت پیدا کرده است بنابراین آثار این بیماری هم فراگیر شده و کار بشر را به اینجا رسانده است.

وی ادامه داد: سه سال قبل در سفر وزیر وقت بهداشت به بیرجند از ایشان پرسیدم این ویروسی که این همه انسان را می کشد و شهرها را ویران می کند چه نام دارد و علاجش چیست؟ چطور شد که در جهت از بین بردن و کم کردن تلفات بیماری های عفونی همگی به صورتهمسو همکاری می کنند اما در مقابله با کشتار انسان ها که بیماری سخت تر از آن است همکاری که نمی کنند که هیچ بلکه کارشکنی هم می کنند و خودشان زمینه آن را هموار و هماهنگ می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی، بیان کرد: تلفات بیماری های خاص در یکصد سال گذشته به صورت سرانگشتی مجموعا چقدر است؟ شما آمار این تلفات را با تلفات جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ تحمیلی بلوک شرق و غرب و مرتجعین منطقه علیه جمهوری اسلامی که خودش یک جنگ جهانی بود را مقایسه کنید، این جنگ ها برای چه بوده است؟ چرا این میکروب شناسایی نمی شود و راهکار دفع و رفع آن مطرح نمی شود، مگر افرادی که در این جنگ ها می میرند و آواره می شوند انسان نیستند و حق آن ها ضایع نمی شود؟

وی ادامه داد: چرا در جهت از بین بردن ضایعاتی که در زمینه فرهنگی از اعتیاد گرفته تا شرب خمر و فسادهای اخلاقی داریم همکاری نمی شود، آنچه هم که به عنوان انواع بیماری های عفونی و مرض ها مطرح است، اگر روی این ها هم دقیق شوید ملاحظه می فرمایید که به نحوی به مسائل فرهنگی و اخلاقی برگشت می کند که اگرآن ها به جای خودش رعایت شود این بیماری ها به صورت فراگیر توسعه پیدا نمی کند، یک جایی یک ضعف فرهنگی بوده است که این ویروس ها به وجود آمده اند پس بنابراین وجود بیماری ها و مرض هایی که انسان ها به آن مبتلا می شوند به ضعف در امور فرهنگی بازمی گردد.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: نظام عالم به صورت هدفمند آفریده شده است و چرخه ای دارد و کار خودش را انجام می دهد و در آن جایگاه میکروب مفید است نه مضر، چیزی که باعث رشد بی رویه میکروب می شود و بعد تبدیل آن به یک آفت بزرگ می شود هم به مسائل فرهنگی و اخلاقی باز می گردد.

وی ادامه داد: هر ساعت از سطح جهان گزارش دارید که یک نفردر فلان کشور به ویروس جهشی جدید مبتلا شد، چقدر کنترل قوی است، چند میلیون نفر در دنیا از گرسنگی و تشنگی می میرند؟ چقدر در بمباران ها و آوارگی ها می میرند؟ چقدر در دریا غرق می شوند؟ چرا آمار این ها را نمی گویند؟ اگر یک درصد از آنچه که برای کرونا دستورات جدی صادر می شود را برای آن قرار دهند شرایط تغییر می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: کشورهای اروپایی که منشأ انواع مفاسد درجهان هستند، بیست سال است که آمریکا مردم افغانستان را به خاک و خون کشیده است، این مردم مظلوم به چه ویروسی دچار شده اند؟ تشییع جنازه و عروسی آن ها را بمباران می کنند و آن ها را آوارده می کنند، هیچ کس هم نمی گوید اسم این میکروب چیست؟

وی افزود: شما دیدید که بچه های کوچک را از مادرشان جدا می کردند و داخل قفس آهنی می گذاشتند، کسی با حیوان این کار را نمی کند، این را ندیدید؟ چرا فریاد نزدید؟ در چندین سال گذشته ده هزار کودک پناهجو در اروپا ناپدید شدند، ناپدید شدند یعنی چه؟ این معنی دارد، آیا او برده می شود؟ آیا بدن او را قطعه قطعه می کنند و می فروشند؟ ده ها  اگر دیگر نیز وجود دارد، اخیر حدود ۱۸ هزار پناهجو در اروپا ناپدید شدند و از این قبیل، چرا فریاد نزدید؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، گفت: مزاج بشر باید معاینه شود، امروز جهان را بر مردم تنگ کردند، این کار کیست؟ بوش با راه انداختن یک دروغ  جنگی را راه انداخت و بیست سال افغانستان مظلوم و عراق مظلوم را اشغال کردند و داعش را راه انداختند.

وی افزود: جوامع حقوق بشری باید اینجا سوال مطرح کنند که اسم این مرض چیست و به وسیله چه کسی به وجود آمده است و راه کنترلش چیست؟ هیچ کس در این باره حرف نمی زند، کشورها را ده ها سال است که اشغال کرده اند و کسی حرف نمی زند آن وقت دنبال کرونا هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: آمار کودک هایی که به وسیله غربی ها و اتباع آن ها کشته شدند در ظرف سال های اخیر را می دانید؟ کودک ها را چرا می کشتند و به زندان می اندازند؟ کودک چه جرمی کرده است؟ آن ها علاوه بر کشورهای دیگر در کشورهای خودشان هم افراد را می کشند، آمار زن هایی که در فرانسه به وسیله خودشان کشته می شوند را ببینید که در سال چقدر می شود، انگلیس و آمریکا هم بدتر از فرانسه هستند.

وی افزود: در هر کاری آگاهی شرط اول است، اگر آگاهی و علت یابی کامل و راه علمی را هم جهت علاج مشکل را پیدا کردیم موفق خواهیم بود اما اگر صرفا احساسی عمل کنیم نه تنها موفق نخواهیم بود بلکه بیگانه ما و احساسات ما را به کار خواهد گرفت، ملاحظه می کنید دشمنان عده ای را به کار می گیرند، بسیاری از مشکلات داخلی ما این است که طرف ناآگاهانه ورود پیدا می کند و دشمن او را به بازی می گیرد، مانند همین داعش که بسیاری از اعضای آن همان بچه های مسلمان هستند که به خاطر ناآگاهی و احساسی عمل کردن توسط دشمن به بازی گرفته شده اند و به وسیله خود، خود را زده اند، دشمن به وسیله همین ها حداکثر بهره برداری علیه اسلام کرده است.

 

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: در این دنیای پیچیده هوشیاری، بصیرت، علم و دانش باید حرف اول را بزند و همه جوانب کار سنجیده شود و راه های برون رفت همراه با مقاومت ایجاد شود، امروز شما خیلی موفق هستید، اگر شما امروز را در مقایسه با پیروزی انقلاب در نظر بگیرید امروز موفق تر از آن روز هستید به جهت اینکه انقلاب با همه عظمتی که شد اما در آن روز باورهای همه مردم دنیا و بسیاری از مردم داخلی چیز دیگری بود و خیلی ها در کشورهای دیگر اصلا چنین چیزی را باور نمی کردند.

وی افزود: دشمن در این چهل سال به قول خودش همه گزینه ها را روی میز داشته است، آن ها همه آزمون ها را انجام دادند و بارها در فتنه هایی که کردند آن ها کار را یکسره تصور می کردند، دشمنان در یکی دو سال اخیر می گفتند دیگر ۹ دی، ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن نخواهد بود حالا معلوم شد خود آن ها نخواهند بود، در سوریه، لبنان، فلسطین و سایر کشورها هم گروه های مقاومت پیروزی های خوبی داشته اند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: افرادی در منطقه ادعا می کردند که با وجود آمریکا، سلاح های مدرن و پول عناصر مرتجع ما ظرف یک هفته کار یمن را یکسره می کنیم اما هفت سال گذشت و نتوانستند کاری انجام دهند، آمریکا در افغانستان در رفت و باید گلیمش را از عراق هم جمع کند و برود، چند روز قبل مقامات آمریکایی به عربستانی ها گفتند نه شما از ما قوی تر هستید و نه یمن از افغانستان ضعیف تر است پس همانطور که ما از افغانستان فرار کردیم شما هم سریعتر از یمن فرار کنید.

وی اامه داد: این شرایط خوبی که با وجود این دولت، مجلس و قوه قضائیه پیش آمده است این ها یک مجموعه ای را رقم زد که چه در داخل و چه در خارج با اول پیروزی انقلاب با یک فرق مقایسه می شود و آن فرق این است که باورها ۱۸۰ درجه تغییر کرد، و این ها حیات خود را متکی به غرب نمی دانند، امروز دیگر باور ها عوض شده است، امروز مردم کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا هم طرفداران شما هستند تا برسد به منطقه و پیروزی های محور مقاومت که همراه شما هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: مقام معظم رهبری گفتند مردم شما یک راهی را آمدید و انقلابی کردید و توانستید نظامی را سرپا کنید، این برای دنیا خیلی سخت است، آن ها به هیچ شخص یا گروهی اجازه چنین کاری را ندادند اما شما این کار را انجام دادید و انقلاب به پیروزی رسید و همه فتنه های آن ها خنثی شد، شما از آزمایش پیروز بیرون آمدید.

وی افزود: امروز وقت کار و تلاش است، شما دانشجویان باید بیش از همه در راه علاج مشکلات بشر قدم های موثری بردارید، باید دولت اسلامی بیاید که ما در داخل مشکلی نداشته باشیم، این صد روزی که دولت روی کار آمده است واقعا تلاش جانانه ای در راستای خدمت به مردم و اسلام می کنند و انگیزه دارند اما چند نفر نمی توانند کشور را پیش ببرند باید با تداعی اول انقلاب همه هر جا هستیم کارمان را درست انجام دهیم تا کشور درست شود و این یعنی پیروزی همه جانبه است.

وی در پایان، گفت: شما عزیزان در این راه با سختی ها مقاومت کردید و به امروز رسیدید امروز سرآغاز یک حرکت جدید است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *