خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با تبیین اصول مکتب توحید، جامعه انسانی را از انحراف نجات دهیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با تبیین اصول مکتب توحید، جامعه انسانی را از انحراف نجات دهیم

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه باید اصول مکتب های مختلف بی کم و کاست جدول شود و به دنیا تبیین کرد، گفت: آن موقع شاید عده ای از انحراف نجات پیدا کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در نشست استادیاران صالحین و فرماندهان نواحی بسیج سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس گفت: مهمترین مسئله ای که حق را از باطل جدا می کند، تبیین درست است، اما این مسئله کم اتفاق می افتد لذا باید آنهایی که در سطح تشخیص لازم هستند به طور ویژه ای روی این مسئله تحقیق کنند و نتیجه آن را به بقیه ابلاغ کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:  خداوند در قرآن کریم هم می فرمایند وقتی حق به معنی کلمه در مقابل باطل به معنای حقیقی قرار بگیرد باطل را می کوبد و در صحنه های میدانی می بینیم که حق و باطل همیشه با هم درگیراند اما پیروزی مطلق به حق داده نشد و منتظر آن هستم که این پیروزی صورت گیرد و این کار شدنی است و رمز آن نیز خیلی پیچیده نیست.

 

وی افزود: یک برنامه مخلوط، یک دسته حق و باطل موجب ابهام می شود، بدین معنا که اگر اینها به صورت صحیح جدا سازی شوند به باطل هیچ مهلتی داده نمی شود، اما برای این کار خوب است افرادی که درآن سطح باشند به صورت شناخت مکتبی همه لوازم هر مکتب را در جدول قرار دهند، به صورت مکتبی و نه به صورت مورد شخصی یا جمعی.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: حکم به شیء حکم به لوازم شیء است، اگر در یک مکتبی اصالت توحید مطرح است و در این مکتب سیر جامعه انسانی باید الی الله باشد، یعنی به صورت کمال مطلق باشد، أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى است، هر فضیلت و کمالی که بگویی چون این انسان مثال خدا و مظهر اسماء الهی می شود لذا لازمه صحیح این ادعا به عنوان مکتب توحید به صورت علمی همه فضائل آن هست از صدق، اخلاص، عبودیت، محبت و همه آنچه که ما می دانیم که کار یک جمع عالم، عارف و سیر کرده در این سفر است که به صورت جامع مکتب توحید و لوازم مکتب توحید را در یک جدول مطابق با علم، وحی، فلسفه و عرفان پیاده کنند.

 

وی ادامه داد: از آن سو مکتبی که اصالت ماده است، لوازمش را به طور دقیق که واجد همه رذائل است منهای همه فضائل، آنجایی که شبهه ایجاد می کند که افرادی که مدعی مکتب توحید هستند عملا پایبند آن نبوده اند یا از نظر فکری، تعلیم و تربیت نقص داشته لذا زندگی اش می شود مخلوطی از حق و باطل؛ پس جدا سازی اش کار مشکلی است.

 

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: ازسویی دیگر ممکن است کسی که اصالت ماده است اما خارج از این تفکر و اندیشه به عادات نیکویی ممکن است عادت دارد، آن عادت ربطی به مکتب ندارد، ریاکاری می کند، گول می زند، اینجاست که میگویم کارشناس به معنی دقیق برای هر کدام جدولی درست کند و همه لوازم آن گفته و ادعا را ملحق کند به اصل حکم.

 

وی ادامه داد:  برای این چنین مکتبی جای ادعای حق باقی نمی ماند که دم از حقوق بشر، زن و حقوق شهروندی بزند، این ادعا بر مبنایی نیست، اصلا حقی قائل نیست که بخواهد دم از حق بزند، لذا اینها کنار هم گذاشته شود از این جو مخلوط سوء استفاده می شود، به صورت ریایی، ادعایی و تبلیغات کار های حقوق بشری می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: در کتاب حقوق امام زین العابدین(علیه السلا اینطوری تعبیر دارد که هر حقی از جانب خدای متعال سرچشمه می گیرد و الا آنجایی که حق منهای خدای متعال است اصلا حق معنی نمی شود، یا آنجایی که مکتبی که برای انسان اصالت در لذت را که همین لذت مادی است، قائل است، لوازم دارد، از قاطع ترین لوازمش این است که انسانی که از آن سو اوج می گیرد در مقام قرب به خدا و مقام صداقت، عرفان، کرامت، معجزات و حیات طیبه، بدون اغراق با هر تعبیری که بگویم سقوط می کند.

 

وی افزود: این انسان اشرف مخلوقات در مکتب توحیدی با همه کمالات، تقوا و طهارت، در مکتب اصالت لذت، تا حد سوسکی که در چاه مبال است سقوط می کند، چراکه اگر چناچه اصالت برای انسان رفاه و لذت باشد، این سوسک داخل چاه از نظر اقتصادی، امنیتی و جنسیتی مشکلی ندارد، لذا در این مکتب انسان باید بدود تا خود را برساند در حد یک سوسکی که داخل چاه است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی  بیان کرد: در حالی که پیروان مکتب های مختلف از این حرف ها بی خبر هستند و ما نتوانسته ایم تبیین کنیم لذا می بینیم که آنها از این مکتب شعار معنویت، عدالت و حقوق می دهد و مخاطب جاهل هم متوجه نمی شود که کدام درست می گویند.

 

وی افزود: سران این مکتب ها متوجه می شوند و لذا می بینید که در موفقیت های خود از مهمترین برنامه هایشان این است که جوامع را فاسد کنند و بعد بر آنها تسلط پیدا کنند، انگلیس، فرانسه و آمریکا هرجا قدم می گذارند، توسعه کارشان مواد مخدر، شراب، فحشاء، منکرات و قانون شکنی بوده، کارشان این است که جامعه را فاسد کنند و بر آنها تسلط پیدا کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: از طرفی برای انسان های با کمال و با اندیشه به صورت حذف فیزیکی یا مسلط کردن فردی چون رضا شاه هر جا آدم فهمیده ای را می کشد، حوزه های علمیه را تعطیل می کند، عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) را تعطیل می کند، هرجا فرصت کنند فردی مثل صدام را مسلط می کنند تا فردی همچون آیت الله صدر را که ممکن است قرن ها طول بکشد تا این چنین افرادی که در سطح فارابی یا ابوعلی سینا هستند رشد پیدا کند اما صدام او را زیر شکنجه شهید می کند، چرا که با وجود افراد فهمیده، صالح، متعهد و با اراده نمی شود مکتب مادی را جلو برد.

 

وی یادآور شد: جنگ هشت ساله ای را شروع کردند که آن جنگ مقدمه یک جنگ فرهنگی است که امروز در اوج آن هستیم، در تعرض به حرم ائمه معصومین(علیه السلام) لازمه همان تفکر است، مزاحم آنها اندیشه، ایمان و عقل است، چرا که آنها حرفی برای گفتن ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی یادآور شد: باید مکتب های مختلف بی کم و کاست جدول شود، و به دنیا تبیین کرد، آن موقع شاید عده ای از انحراف نجات پیدا کند، امیدواریم برای این پیشنهاد داوطلب هایی پیدا شود و به صورت تخصصی روی آن کار کنند و به شبکه صالحین ارائه دهند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دلیل اینکه اینهمه دشمن با جامعه علمای دین و پاسداران دشمنی می کند این است که آنها به درستی می داند چه کسانی جلوی آنها را می تواند بگیرد، مغز علامه های بزرگی چون بهشتی، مطهری و صدر را از بین می برد و زهر خود پرستی و دنیا پرستی را تزریق می کند.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *