خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه و دانشگاه به دنبال برآوردن نیازهای جامعه باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه و دانشگاه به دنبال برآوردن نیازهای جامعه باشند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه حوزه علمیه و دانشگاه با وجود رشته های مختلف از هم جدا نیستند، گفت: اگر حوزه و دانشگاه بر اساس قرب الی الله و ایمان دنبال برآوردن نیازهای جامعه باشند همواره یک هدف را دنبال می کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: انسان در طبیعت ذاتی خود در بعد مادی و معنوی نیازهایی دارد و هر یک از این ها هم دارای فروعی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: نیازهای گوناگون انسان در امور مادی و معنوی خود ایجاب می کند که این ها رشته رشته شود و فرد برای دستیابی به نیازها و رفع آن ها تخصص پیدا کند لذاست که هر فردی در صحنه میدانی تخصصی دارد.

وی افزود: در گذشته های دور علوم بسیط بوده است به گونه ای که یک شخص هم حکیم، هم عارف و هم فقیه بوده و در رشته های مختلف فعالیت داشته و مانند بوعلی سینا، فارابی و . . . چند علم در این ها جمع بوده است ولی این نمی تواند تداوم داشته باشد و ناگزیر هر کدام باید در یک رشته تخصص پیدا کنند و نیازهای بشر را برآورند و آنچه که مهم است اینکه همه این ها بر اساس نیاز انسانی و وظیفه الهی تحقق پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که افراد را جمع می کند، انسانیت انسان و عبودیت خدای متعال است، همه باید توجه داشته باشند که روی انسان کار می کنند و ارزش کار آن ها بر اساس انجام وظیفه الهی است، اگر افراد روی این دو اصل با اعتقاد کار کنند هر جا باشند همگی یکی هستند اما اگر انگیزه ها غیر الهی باشد یا در دیدگاه انسان فقط یک حیوان دوپا باشد مسلما جدایی ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: در دین به معنی صحیح که اسلام و تسلیم شدن به حق است همه روی یک موضوع که انسان است بر اساس انجام وظیفه الهی خود کار می کنند و این مایه اجتماع افراد است.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه و دانشگاه رشته های مختلفی وجود دارد، این به معنی جدایی حوزه و دانشگاه نیست، آنچه که مهم است این است که دانشجو و طلبه توجه داشته باشد در ساختار فکری خود چه می کند و دنبال چه چیزی است؟ اگر حوزه و دانشگاه بر اساس قرب الی الله و ایمان دنبال برآوردن برآوردن نیازهای جامعه باشند همواره یک هدف را دنبال می کنند.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: روزی که دانشگاه ها به وسیله نوکران بیگانه باز شده پشت به مردم و رو به غرب بود، این مربوط به آن زمان است اما بعد از انقلاب تجدید بنا صورت گرفته و دانشگاه اسلامی شده است اما زمان زیادی می طلبد تا آثار شوم استعمار در امور مختلف و بیش از همه امور فرهنگی پاک شود.

وی افزود: در این چهل سال شرایط مختلفی بوده است، هر دولتی آمده حزب و سلیقه ای داشته است که این هم مزید غفلت در این شده که ما در پاکسازی آثار شوم استعمار توفیق کافی نداشتیم، زمانی که رهبر انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را کرامت گونه نوشتند ما بعد از تجربه های تلخ و شیرین بعد از انقلاب و نفوذ بیگانه از جمله این ۸ سال اخیر که بسیار تلخ بود را گذراندیم و از بوق های مختلف در داخل و خارج آیه های یأسی که به گوش می رسید آینده را بد نشان می داد.

وی خاطر نشان کرد: در قبل به خاطر دارم که بعضی از احزاب آنچنانی که دولت تشکیل داده بودند چنان عرصه را بر همه نیروهای ارزشی تنگ کرده بودند که همه، جا زده بودند، در همین زمان آن کسی که می فرمود افق ها را روشن می بینم رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: در این هشت سال اخیر که خیلی تلخ گذشت و همه چیز را به دشمن گره زدند، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را در لحظاتی نوشتند که دیگران می گفتند ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی دیگر نخواهد بود اما در همین حالت یأس آقا فرمودند کار تازه شروع شده است.

وی ادامه داد: درست ملاحظه می کنید با پایان آن ۸ سال مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی و پا در رکاب روی کار آمدند و پیروزی های داخلی، منطقه ای و شکست های غرب در عرصه بین المللی به وجود آمد این ها همه فرصت هستند و نیازمند کار و تلاش ما است، اگر با تجربه چهل ساله ما درست کار کردیم و ما پیروز هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: چند روز قبل خبرنگاری از ترامپ پرسید در  سال ۲۰۲۴ شما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت می کنید؟ او گفت تا سه سال دیگر آمریکایی نیست، آمریکا به عربستان گفت نه شما از ما قوی تر هستید و نه یمن از افغانستان ضعیف تر است پس همانطور که ما از افغانستان فرار کردیم شما هم سریعتر از یمن فرار کنید، حرکاتی که در فرانسه و کشورهای دیگر توسط مردم به عنوان عدالت خواهی صورت می گیرد، این یعنی دشمن شکست خورده و عقب نشینی کرده است، در ایام اربعین حسینی هم به صورت بالقوه به تعداد عاشقان اباعبدالله در سراسر جهان افزوده شد، برای اینکه حسین(علیه السلام)، اسلام، تشیع محورش عدالت است و مردم عدالت می خواهند و خودشان را به کربلا می رسانند.

وی افزود: یکی از مراجع بزرگ گفت که مردم جهان حضرت صاحب الزمان(عجل الله فرجه) را به حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) می شناسند، راه امام حسین لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط است و حضرت مهدی فرزند امام حسین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: ما در قبال این همه یعنی پیروزی نباید تنبل باشیم چون ممکن است همین فرصت ها را هم بسوزیم، یکی از نشانه های سوختن فرصت این است که مسائل را نمی شناسیم، ما روی مسائل فرعی و حاشیه ای بحث می کنیم و افکار را در آن متمرکز می کنیم و مسائل اصلی را فراموش می کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما با سلیقه کج و با القائات نفاسّات دشمن مسائل فرعی را در پیش گرفتیم و وقت مردم را هم گرفتیم و در آخر هم به هیچ چیز نرسیدیم سال های فرصت از بین می رود اما اگر عاقلانه به مسائل فرعی بی اعتنا شدیم و روی مسائل اصلی را شناسایی تمرکز کردیم و به پیروزی تمام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *