خانه / چند رسانه ای / تصاویر / امام جمعه بیرجند: مسئولین باید مسائل نفسانی را کنار بگذارند و کارها را صرفا الهی انجام دهند

امام جمعه بیرجند: مسئولین باید مسائل نفسانی را کنار بگذارند و کارها را صرفا الهی انجام دهند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه شهرداری با بقیه ادارات فرق می کند و مورد نیاز ساعت به ساعت مردم است، گفت: اگر شهرداری وظایف خود را به نحو صحیح انجام دهد مردم راحت هستند و شهر در امور فیزیکی و فرهنگی رشد می کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و شهردار جدید بیرجند بیان کرد: تلخی و شرینی و پیچ و خم های مسیر بعد از پیروزی انقلاب آزمایشاتی هستند که در بیش از ۴۰ سال دوران انقلاب تجربه ای ذی ارزش و باعث بصیرت مردم ما شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: ما بیش از ۴۰ سال جریانات گوناگونی را دیده ایم، یکی از تجربیات انقلاب ما این است که هر وقت ایادی بیرون و داخل عرصه را بر ارزش های انقلاب تنگ کردند دست غیب الهی بر سینه نامحرم زده و نجات بخش بوده است.

وی ادامه داد: در جریاناتی مانند هجوم نظامی آمریکا به طبس، مسئله کودتای نوژه، فتنه های ۷۸، ۸۸، ۹۶، حضور دست غیب الهی مشهود است، چندی قبل رسانه ها از قول آقای پوتین رییس جمهور روسیه نوشته بودند که گفته بود اگر هر کدام از تهاجم هایی که به صورت های مختلف علیه ایران صورت گرفته است علیه هر کشوری انجام میشد آن کشور را ساقط می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: دشمنان در حدود دو سه سال قبل با کمال وقاحت غداره را از رو بسته بودند و می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود به طوریکه حتی بعضی از شهروندان که می خواستند معامله سنگینی انجام دهند می گفتند ۲۲ بهمن بیاید و ببینیم چه می شود.

وی افزود: در کنار برنامه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه ایران، فتنه های تحمیلی که خودی ها تحمیل می کردند خیلی وحشت زا بود اما ایمان به خدا همه چیز را حل می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: وقتی اصحاب حضرت موسی(علیه السلام) شهر را ترک کردند، دیدند فرعون به صورت مجهز آن ها را تعقیب می کند و جلوی آن ها هم دریا است، افرادی که ایمانشان کم بود گفتند گرفتار شدیم و کارمان تمام شد، حضرت موسی(علیه السلام) فرمود ما که صاحب داریم و تنها نیستیم.

وی ادامه داد: در آن شرایط سخت کشور و تنگنای کرونا که از نظر زمینه خیلی چیز حساسی بود حماسه ای آفریده شد و با کمک الهی مردم در صحنه انتخابات حاضر شدند و فرصت کنونی به دست آمد منتهی توجه داشته باشید فرصت که نمی ماند تا چشم باز کنید تمام است اما اگر چنانچه طرح ها حساب شده، علمی، زمان بندی شده و با نظارت باشد در ۴ سال کارهای زیادی می توان انجام داد.

امام جمعه بیرجند، گفت: در انتخاب شورای شهر بیرجند مردم حُسن انتخابی کردند و اعضای شورای شهر هم در مسئله شهردار حُسن انتخاب داشتند چون شهرداری با بقیه جاها فرق می کند و مورد نیاز ساعت به ساعت مردم است آن هم در امور مختلفی که اگر به نحو صحیح و کارآمد باشد مردم راحت هستند و شهر و مردم چه در امور فیزیکی و چه در امور فرهنگی که مورد نیاز جامعه هستند رشد می کنند.

وی افزود: در مسئله انتخاب ها و انتصاب ها طبق روایات کسی که بنیان بنای خیری را بگذارد در ثواب همه آنچه که خیر واقع می شود شریک است بدون اینکه از ثواب مباشر این کار خیر چیزی کم شود در مسئله بنای کار شر هم این قضیه صدق می کند به طوری که کسی که بنیان بنای شری را بگذارد در همه امور شری که اتفاق بیفتد شریک است بدون اینکه از گناه فرد مرتکب شونده، کم شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار کرد: مسئله مشاوره خیلی مسئله مهمی است منتهی همیشه باید توجه داشت در هر جایی که هستیم آنچه که از دید دنیایی به آن نگاه می شود بسته به همان بعد فیزیکی آن دارد که از نظر کمی همیشه نگاه می کند، حتی روی خود ما نیز تاثیر گذاشته که رأی ها چگونه داده می شود و انگیزه این رأی ها چیست.

وی ادامه داد: اما آن نوع انتخاب کارشناسی شده است که بینید گاهی دست هایی به صورت غیر متعارف رأی را به دست می آورند که در کشور ما هم کم و بیش وجود دارد، حالا نه در حدی که آن را تغییر دهد ولی بالاخره است، اما آنچه را که در شورای اسلامی و دینی و آنچه که در قرآن به آن جنبه کیفی دارد یعنی مشورت، برای کشف نظر کسی که دلیل علمی، عقلانی و ملاک شرعی دارد مشورت لازم است

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیهالَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ، افزود: گاهی ممکن است که یک نفر دارای این نظر باشد اما باید بقیه انصاف دهند که دلایل آن یک نفر بر صد نفر می چربد و همه باید از او تبعیت کنند، این مسئله بسیار مهمی است که جمع بین ملاک های قانونی، شرعی و عقلی شود، در شرع و عقل ملاک این است که تعداد مهم نیست و بر اساس آیات قرآن نظر احسن مهم است.

در هر مجموعه ای که از نظر تعهد ها و تعبدهای ایمانی برخوردار باشد مسلم کشف قول احسن می کنند و تصمیمات را از نظر کمی و تکیه بر اعداد گرفته نمی شود مشکلات هم وقتی حل می شود که کار به صورت احسن انجام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: ما در این مقطع امیدواریم که خدا دل ها را هدایت کند و مسئولین محترم چه در دولت، چه در مجلس شورای اسلامی و چه در شورای های اسلامی شهر این فرصت را به عنوان امداد الهی غنیمت شمارند و کارها را صرفا الهی انجام دهند و همه مسائل نفسانی را در اینجا کنار بگذارند تا التیامی باشد برای زخم هایی که بر پیکره مردم و اندیشه و ایمان آن ها خورده است، مردم ما در طول این مدت و بالاخص در مدت اخیر رنج زیادی کشیده اند.

وی ادامه داد: بنده دعاگوی شما و همه خدمتگذاران هستم و اگر از دستم کاری ساخته باشد در خدمت شما هستم و دیگران را هم در جهت حمایت از این شورا و شهردار که بر اساس ارزش اندیشه حُسن انتخاب هستند تشویق می کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *