خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ عاملی قوی تر از قانون گریزی کشوری را ضربه نمی زند/ اجرای عدالت نیاز به هوشیاری همه مسئولین دارد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، گفت: وقتی کشوری می تواند قوی شود که قانون مدار باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین اداره کل تعزیرات حکومتی استان که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی، بیان کرد: در عادلانه رسیدن اجناس به دست مصرف کننده، تهیه مواد اولیه، تولید، توزیع و بازرسی هرکدام باید کار خود را درست انجام دهد و در آخر تعزیرات حکومتی باید برای اجرای عدالت، کار خود را انجام دهد، برخی توقع دارند تا تعزیرات حکومتی برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز در عصر انفجار اطلاعات هستیم که جهان به اندازه یک کف دست شده، می توان اطلاعات را لحظه ای بدست آورد، نیازی نیست که تمام اقدامات در یک سازمان باشد، با یک استعلام می تواند تمام موارد از قبیل، مواد اولیه، کالای قاچاق، نرخ و قیمت، کالاهای یارانه ای و غیره را در هر لحظه برای هم مسئولی ممکن سازد.

 

وی افزود: گاهی ممکن است برخی سازمان ها در کار خود جدی باشند، اما سازمان مرتبط دیگری جدیت لازم را نداشته باشد، همین موضوع نیز باعث خواهد شد که درست انجام وظیفه نشود و به هدف مطلوب نرسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی اظهار داشت:  در مسئله ای که ایجاب می کند که در آن جهت بیشتر کار شود، ارزش های فرهنگی و ساختار سیاسی است، اگر در این مسائل به حد نصاب برسیم این نوع مسائل در ردیف بعدی قرار میگیرد و مناسب و کارآمد است، همه می دانند که اگر در کشوری ولنگاری، سوء استفاده و یا به هر نحوی گریز از قانون اتفاق افتد، مشکلات فراوانی در پی دارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت:  اگر در حرف یا عمل ترویج به قانون گریزی می شود، نفوذ دشمن است، هیچ عاملی برای هر کشوری قوی تر از ولنگاری نسبت به اجرای قانون، کشورها را از پا نمی اندازد، وقتی کشوری می تواند قوی باشد که قانون مدار باشد، برای تولید سم یا دارو، باید فرمول طی شود، فرقی ندارد که سم باشد یا شفادهنده، فرمول برای رسیدن به هدف لازم است، خارج از فرمول هیچ کس از نظر فردی، اجتماعی و اقتصادی به جایی نمی رسد.

 

وی ادامه داد:داستان جریمه شدن چرچیل را تقریبا همه می‌دانند؛ راننده چرچیل برای رسیدن به یک جلسه مهم تخلف می‌کند و وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌ وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌ وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است».

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآورشد:  این موارد تنها کارشما نیست، مسئولین سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید از تریبون های خودشان به مردم وحتی به گران فروش ها بگویند که این گران فروشی به نفع تو نیست، منافع فرد در کنار منافع جمع تعریف می شود، اگر کشوری مورد هجوم قرار بگیرد و ضعیف شود، همه برایشان اتفاقات ناپسند رخ می دهد.

 

وی افزود: شما هم باید به مخاطبین خود که معمولاً همان گران فروش ها هستند یادآور شوید که این کار به نفع کشور و انقلاب اسلامی نیست، شاید نصیحت شما را بهتر درک کند تا جرمی که برایش بنویسید، چه تولید کننده و چه توزیع کننده همه باید بدانند که اگر می خواهند در دنیا و آخرت به کمال برسند راهش گران فروش و کم فروشی نیست.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: هنگامی که جنسی گران شود، کارگر با اجرتش نمی تواند زندگی کند، لذا اجرتش را گران می کند، حمل و نقل هم گران می شود، همه چیز گران می شود، در حالی که فرد خیال می کند با گران کردن فایده می کند، اما هنگامی که مورد دیگری نیاز دارد آن هم گران شده است، اینطور نیست که فقط یه مورد گران شود، همه چیز گران می شود، هنگامی که یک خودرو در حرکت است، چرخ جلو با هر سرعتی برود با همان سرعت چرخ عقب نیز می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: لذا گران فروشی به نفع هیچ کس نیست، نفع این است که کشور، مردم با ایمان، مسئولین متعهد، تولید کنندگان صحیح و توزیع کنندگان امین داشته باشد، تا کشور از سطحی که هست بالا برود، اینکه هر روز جرمی مرتکب شویم و مجرم را بگیرم هیچ وقت درست نمی شود، باید به مردم گفت تا هوشیار باشند، اگر متعهد باشیم، همه چیز عادلانه می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گران فروشی ها و کلاهبرداری ها بی شعوری است، به حدی که منافع واقعی فرد و جامعه در کلاهبرداری نیست، اینکه دشمن سعی می کند تسلط پیدا کند این است که انسان های فهمیده را از بین می برد و بعد بر نافهم ها مسلط می شوند و آنها را به نوکری می گیرند، لذا باید جلوی این کار را گرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *