خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کسی که نماز با حضور قلب می خواند با طاغوت پرستی، پول پرستی و ظلم پرستی نمی سازد ، گفت: اگر این ها درست شود همه مشکلات عالم درست خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در همایش استانی نماز که همزمان با سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبائی اولین شهید محراب در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد،با اشاره به حدیث الصَّلاةُ عَمودُ الدِّينِ ، اظهار کرد: دستیابی به حکمت نظری که بوعلی سینا و معلم اول، دوم و ملاصدرا را بر کشف حقایق از طریق عقلی بسازد یا صاحبان ریاضت که حقایق را کشف کنند، کاری نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رسیدن به حقایق عالم هستی و توجه و تسلط بر آن برای برخی قابل باور نیست، اما از هر جایی از عالم که بخواهیم شروع کنیم باید با صفتی از صفات خداوند و آیات الهی شروع کنیم، عشق با حُسن گره خورده است، زلیخایی که اسیر حُسن یوسف شده بود بعد از آن ماجراها همسر یوسف شد اما دیگر به او علاقه نشان نمی داد چون عاشق خداوند شده بود.

وی ادامه داد: تمام رنگ ها، نقاشی زیبایی ها و چهره های زیبا در تاریکی همه سیاه و‌ بی رنگ هستند اما در نور نمایان می شوند، هر آنچه زیبایی در عالم است از نور خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی اظهار داشت: هیچ چیز در عالم قابل ستایش نیست مگر در پای جلوه های الهی، آیه «رب العالمین» در سوره حمد یعنی همه ستایش ها فقط مخصوص خداوند عالم است، وقتی با گفتن تکبیرالاحرام وارد نماز می شویم همه چیز را جز خداوند پشت سر می گذاریم.

امام جمعه بیرجند گفت: خداوند به وسیله پیامبر(صلوات الله علیه) حقایق عالم را مجانی در اختیار انسان قرار داده است، سیر حرکت ما از مبدأ تا معاد در نماز آمده است، اقامه نماز در پنج نوبت مثل گزارش کار دادن به خداوند است، انسان به عبودیت خداوند برای به وصول به کمال و سیر نامتناهی نیاز دارد و کسی که نماز با حضور قلب می خواند با طاغوت پرستی، پول پرستی و ظلم پرستی نمی سازد و اگر این ها درست شود همه مشکلات عالم درست خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر جایی مشکلات جامعه درست نشده چون طاغوت پرستی و دنیاپرستی داشته ایم؛ نباید نماز را ساده بشماریم، فرق راه های دیگر با صراط مستقیم این است که راه های دیگر را باید خودتان بپیمایید اما صراط مستقیم ما را به مسیر خداوند می برد، اهل نماز، اهل همه خیرات هستند، نماز انسان را از فحشا و‌ منکر باز می دارد.
انتهای پیام/۱۰۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *