خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پدافند غیر عامل به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پدافند غیر عامل به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه تهاجم دشمنان بیشتر متوجه حوزه فرهنگ است، گفت: در کار پدافند غیرعامل در کنار توجه به قالب های مختلف به امور فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با رابطین ستاد استانی پدافند غیر عامل خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد شهید حسین فهمیده، گفت: پدافند غیر عامل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و این تعبیر خود دشمن است که می گوید همه گزینه ها روی میز ما است، یعنی یک راه خاصی ندارد و از هر راهی برای ضربه زدن وارد می شود، طبعاً ما نیز نباید به یک راه اکتفا کنیم، ما هم باید برای همه گزینه ها آمادگی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: جریان اختلال در جایگاه های سوخت که در اول آبان ماه اتفاق افتاد توطئه ای خطرناک بود که از قبل تعیین شده بود که با هوشیاری و مدیریت صحیح مردمی با شکست مواجه شد.
وی با اشاره به آیه ۶ سوره فاطر، افزود: وقتی دشمن، دشمن است شما هم او را به دید دشمنی ببینید، مشکل ما این است که دشمن همه گزینه ها را روی میز دارد اما یک عده هستند که او را بزک می کنند و به عنوان یک قبله رو به او می خوابند در حالی که آن ها دشمن نوع بشر هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار اشت: در قطع نامه اخیر جمهوری اسلامی که در سازمان ملل تصویب شد آمریکا، اسرائیل و همین کشورهای کراواتی اروپایی به آن رأی ندادند در حالی که قبلاً خود این کشورها در هیروشیما و ناکازاکی بلای بزرگی بر سر مردم آوردند، آن ها در جنگ های جهانی اول و دوم با همه عوارض و لوازمی که بود ده ها میلیون انسان را کشتند.
وی ادامه داد: بیگانه پرست ها برای توجیه کارشان می گویند دشمنی با این ها هزینه دارد، البته در این هم نفاق می کنند، دوستی با آن ها هزینه ندارد؟ خیلی عجیب است.
امام جمعه بیرجند، گفت: در زمان پهلوی ایران چاکر آن ها بود و انگلیس به عنوان لیدر استکبار جهانی بر ایران حکومت می کرد، آن روز که جمهوری اسلامی نبود و همه هم تسلیم آن ها بودند آیا هزینه ای وجود نداشت؟
وی ادامه داد: از حدود ۱۹ میلیون جمعیت آن روز ایران، انگلیسی ها حدود ۹ میلیون نفر را با جلوگیری از ورود غله از غرب و شرق و ایجاد قحطی کشتند، آیا این هزینه نبود؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: استکبار به وسیله رضاخان پلید هر چه خواست اجرا کرد، آن ها غارت کردند و چیزی باقی نگذاشتند، مردم را کشتند، با اسلام جنگیدند، با علم و دانش جنگیدند و در حوزه ها را بستند، رضاخان نفهم قسمت آرارات را که مال ایران بود به ترکیه واگذار کرد و امروز رسما جلوی آن را گرفته اند.
وی افزود: آن ها حق آبه ای که همواره باید برای سیستان و بلوچستان حفظ می شد را دست دیگران دادند، بعدها که رضاخان کشور را به محمدرضا داد انگلستان با هماهنگی این نادان به بحرین رفت و گفت ما رأی گیری کردیم، مردم بحرین می خواهند مستقل باشند او هم یک استان از کشور را بی سر و صدا و چراغ خاموش تقدیم کرد، این ها هزینه نیست?

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: آن ها شکنجه گاه ها را در جهت اجرای منویات سی آی ای آمریکا ایجاد کردند و هر فردی را خواستند زیر شکنجه کشتند، رضاخان تعداد زیادی از مردم بی گناه را در حمله وحشیانه به مسجد گوهرشاد به شهادت رساند، آیا این ها هزینه نیست؟
وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل هر چه می گفتند شاه خودش را در گرو آن ها قرار داده بود و آن را می پذیرفت، آن ها در حالی که مردم از گرسنگی می مردند تحت عنوان پایان اسلام در ایران جشن های ۲۵۰۰ می گرفتند و تاریخ هجرت پیامبر(ص) را حذف کردند و تاریخ جدیدی آوردند، در همین جشن ها مفاسد زیادی علیه فرهنگ مردم انجام دادند که انسان خجالت می کشد بگوید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز کرد: حکومت پهلوی لایحه قانون کاپیتولاسیون را به مجلس ملی ارائه نمود و از آن ها خواست که آن ذلت را امضا و تصویب کنند، طبق این قانون مستشاران خارجی که در ایران بودند هر خلافی که می کردند حتی عالی ترین مقام قضایی ایران هم نمی توانست به آن ها بگوید که چرا این کار را انجام دادید؟ باید به دادگاه کشوری که آن فرد از آنجا آمده بود مراجعه و طرح شکایت می کرد.
وی افزود: رضاشاه کسی بود که هیچ چیز نداشت و املاک ده ها هزار روستا را در این کشور از مردم گرفت، بعد از انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان املاکی که تشکیلات دزد پهلوی از مردم گرفته بود را به افرادی که توانستند دلیل قضایی محکمه پسند ارائه کنند برگشته داده است و بنیاد می گوید ما تا آخرین رقم آن را به مردم برخواهیم گرداند منتهی چون جنبه حقوقی و قضایی دارد مقداری زمان می برد تا قضیه روشن شود.
امام جمعه بیرجند، گفت: در حال حاضر یک عده می خواهند مردم را گول بزنند اما خودشان را چطور می خواهند گول می زنند؟ از زمانی که پای استعمار غرب به ایران باز شد مفاسدی مانند اعتیاد و فحشا و منکر نبود که انجام ندهند، آن ها بیش از همه فرهنگ بزرگ ایران را ضایع کردند، بزرگترین سرمایه ما فرهنگ بوده که آن ها فاسد کردند.

وی ادامه داد:‌ پدافند غیرعامل ما باید بیش از مسائل دیگر به مسائل فرهنگی توجه داشته باشند چون تهاجم دشمنان بیشتر متوجه حوزه فرهنگ است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان، ابراز کرد: بعد از این همه خون که در راه استقلال و آزادی این مردم داده شد یک عده در این کشور پیدا شدندکه کار انگلیس، فرانسه، آمریکا و اسرائیل را توجیه می کنند، این ها چطور می خوابند، این ها وجدان ندارند؟
وی افزود: شما در حوزه کاری پدافند غیرعامل سنگر ارزشمندی دارید، در کار پدافند غیرعامل در کنار توجه به قالب های مختلف به امور فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *