خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی عنایت خداوند بوده است/ پیکره مردم با صبر، هوشیاری و تقوا پشتوانه بزرگی برای انقلاب بوده اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی عنایت خداوند بوده است/ پیکره مردم با صبر، هوشیاری و تقوا پشتوانه بزرگی برای انقلاب بوده اند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خداوند به مردم ایران عنایت کرده و انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آورده و باید قدردان انقلاب باشیم، اظهارداشت: به برکت آگاهی و الهام الهی و خواست شما مردم، دولتی بر روی کار آمده که با مردم صادق است، و شب و روز ندارند تا مشکلات حل شوند، اما دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند اگر می خواهیم بر بیگانه پیروز شویم باید همه همکاری عملی کنیم

 

خطبه اول

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه اول نماز جمعه بیرجند با تبریک و تهنیت ولادت پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) و امام جعفر صادق(علیه السلام) اظهار کرد: ما باید تقوا که تنها زاد و توشه آخرت است را در اعمال، رفتار و گفتارمان رعایت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز کرد: حواسمان باشد که مسئله تبریک و تهنیت هفته وحدت صرفا یک بحث لفظی نیست و  نشانی آن به پرچم و چراغانی نیست، این ها باید باشد اما موضوع یک معنی و مفهوم متعالی است و باید به آن توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: خیلی ها تصور می کنند که دین و دنیا از هم جدا است و می پرسند دنبال دین هستی یا دنیا؟ این دو نه تنها از هم جدا نیستند بلکه معنی حقیقی دنیا با دین تفسیر می شود و الا دنیای بدون دین با هیچ و وزر و وبال مساوی است، ما برای رسیدن به مفهوم دنیا یا دین و شناخت آن باید از طریق علم وارد شویم.

 

وی افزود: همه علومی که مربوط به دنیا در همه رشته ها را اگر روی هم بریزید در مقام آثار و نتایجی که از این علوم می گیرید از دو مرحله تجاوز نمی کند یا نتیجه آن علوم به جنبه حیاتی کمک می کند یا به جنبه رفاهی کمک می کند و دیگر بیش از این هم کاربرد ندارد، این ها که پاسخگو نیست، هیچ یک از این علوم پاسخ فلسفه زندگی و ارزش زندگی را ندارند.

 

امام جمعه بیرجند، گفت: برای فهمیدن فلسفه حیات باید به دین باید مراجعه کنیم، اینجا است که دین پاسخ می دهد، دین و دنیا نه تنها از هم جدا نیستند بلکه دین با دنیا معنی می دهد، دنیا در پای دین معنی و ارزش پیدا می کند، ارزش کلیه علوم را هم علم دین معین می کند.

 

وی افزود: جنین در رحم مادر چشم، گوش، دست و پا دارد، این اعضا در رحم به کار نمی آید و معنی نمی دهد اما وقتی همین را به عالم بعد که دنیا است گره می زنید همه اش معنی پیدا می کند، اینجا هم همین است، خواسته های انسانی انسان در دنیا با تعبیری که جهال می کنند اصلا معنی نمی دهند اما وقتی به عالم ابدی وصل می شود معنی و ارزش بالایی پیدا می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: حدود سی و پنج تا چهل شاخصه خاص انسانی داریم که وقتی این ها را خوب بفهمیم و به عالم بعد اضافه کنیم تازه آن وقت زندگی دنیا ارزش پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: در برنامه زیبای “زندگی پس از زندگی” از افراد تجربه گر که آن عالم را تجربه کرده بودند و برگشته بودند سئوال کردند شما که به آنجا رفتید حالا این دنیا برای شما ارزش هم دارد؟ آن ها گفتند دنیا تازه حالا برای ما ارزش پیدا کرده است این در حالی است که این زندگی همراه با افسردگی، محرومیت و شکست است اما این ها اصلا آنجا معنی ندارد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: زندگی ارزشمند است، برای رشد شاخصه های انسانی مربوط به عالم بعد فرقی نمی کند صحت باشد یا مرض، فقر باشد یا غنا، شکست باشد یا پیروزی، پیروزی در اینجا معنی نمی دهد، پیروزی این است که او بر اصل مسئله حیات و ارزش حیات خود موفق در بیاید نه اینکه در فلان جریان شکست بخورد یا پیروز شود.

 

وی با اشاره به اینکه در شاخصه های انسانی دو چیز نقش اساسی دارند ک بشر باید به آن توجه داشته باشد، ابراز داشت: مورد اول انتخاب شاخصه های انسانی است، بر اساس این شاخصه موجودات و نباتات دیگر همان گونه که خلق شده اند ریلی دارند و روی آن ریل حرکت می کنند، یک حرکت کوتاه مدت دارند و به نتیجه هم می رسند  و انتخابی ندارند و مجبور به انجام طبیعت و غریزه هستند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما از خود بی خبر هستیم، انسان در مسئله انتخاب همانند یک مرکز دایره ۳۶۰ درجه نشسته و از آنجا به ملیونها راه دسترسی دارد، جالب آنجا است که انسان نامحدود همه چیز خواه باید از بین همه راه هایی که به آن دسترسی دارد باید فقط یک راه را انتخاب کند، انتخاب یک شاخصه کارساز انسانی است.

 

وی در پایان افزود: دومین شاخصه بزرگ انسان نسبت به سایر موجودات اراده است، اراده می تواند همه موانع را زیر پا بگذارد، این شاخصه خیلی مهم است، افرادی که کم می آورند به دلیل ضعف اراده آن ها است، اگر انسان اراده داشته باشد تا “قاب قوسین” راه دارد، سرمایه انسان ماشین و خانه نیست، سرمایه انسان همین انتخاب و اراده است.

 

خطبه دوم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه ی دوم نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: تقوا به معنی پاییدن است، اگر فردی در یک زمینی که پر از خاشاک است بخواهد با پای برهنه عبورکند، خوب دقت می‌کند بعد عبور میکند و پای خود را جایی می گذارد که عارضه ای نباشد، این یعنی پاییدن، تقوا گاهی یعنی پرهیز از هرگونه ناصلاحیت است و گاهی نیز یعنی پاییدن و دقت کردن.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این مواضع سیاسی، سکوت ها، حرف‌ها و جبهه گیری ها، اخم ها و تبسم ها بازتاب دارد و باید پاسخگوی آن بود، گفت: همانطور که در خطبه قبل گفته شد، دنیا با آخرت و دین معنا دارد و الا جز وزر و وبال هیچ چیز نیست، با هر مذهب و مسلکی باشیم باید بدانیم تا وقتی جهان  دست دنیاپرستان باشد این دنیا اصلاح نخواهد شد، چرا که اصل شیوه کار او نه توجیه علمی و نه توجیه فلسفی دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: آنهایی که انسان را گرگ انسان می نامیند، چطور می توان در جامعه گرگ به آرامش رسید، همان چه را که امروز می بینید، اروپاییان مشکل اساسی دارند، از زمانی که قاره آمریکا را فتح کردند و با دورغ و توجیهات وارد شدند، گزارشات و اسناد می گویند ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر از بومی های آمریکا را کشتند و روی قبر آنها  ایالات متحده را بنا کردند.

 

وی ادامه داد: سفید پوستانی که امروز در ایالات متحده سرکرده استکبار و استعمار جهانی است، اروپائیان است، گفت: همان نسخه ای که در آمریکا پیاده کردند در آفریقای جنوبی هم انجام دادند اما با شکست مواجه شد، با همین نسخه می خواستند در فلسطین هم اقدام کنند که می بینید در چه شرایطی مردم را قرار داده اند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه غربی ها هرکجا پا گذاشتند خرابی به بار آوردند و محدود به کشور های اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی نیز نمی شود، گفت: حتی در خود اروپا جنگ جهانی اول و دوم را اروپاییان راه انداخته و میلیون ها انسان از زن ها و بچه ها را کشتند و این تنها یک گوشه آن است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: استکبار جهانی از هر سلاحی، دروغ، شگرد و زوری استفاده می کنند، از سلاح های شیمیایی که جانبازان ما تجربه آن را دارند در ۸ سال دفاع مقدس استفاده می کردند، از هیچ چیزی هم دریغ نمی کنند و هر قالتاقی را بر مردم مسلط می کنند، از آتا ترک گرفته تا رضاخان و صدام و به وسیله او خون مردم را به شیشه می کنند.

 

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی به تعبیر خودشان همه گزینه ها را روی میز دارند، جنگهای متععد راه انداختند و هرجا انسان دانشمندی بود از طریق مختلف شهید کردند، در تمامی شهر و کشورهایی که پا گذاشته اند جنگ هایی راه انداختند همچون جنگ تحمیلی و جنگ خلیف فارس که آثارش هنوز پیدا است، در کشورهای مختلف دخالت می کنند، بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا در امور بیش از پنجاه کشور دخالت کرده است.

 

خطیب نماز جمعه بیرجند ادامه داد: از ترس خشم مردم از خرابی هایی که درست کردند، سازمان ملل و حقوق بشر ساختند اما همه طرفدار ظالمان هستند، اما در یک کشور کوچک همچون یمن یک اعتلافی از کشور های غربی بر خلاف همه قوانین، این ادکلن زده های کروات زده که اسم خودشان را حامی حقوق بشر دارند، کشور یمن را محکوم می کند که از قحطی و گرسنگی و تحریم دارو که ایجاد کرده اند سوء تغذیه شکل گرفته و نوزادان از مادران مرده به دنیا می آیند.

 

وی افزود: بیش از هفتاد سال است فلسطین اسلامی را اشغال کرده اند و هرکار دلشان خواسته انجام داده اند، لذا باید بدانید تا زمانی که این بی دین ها بر دنیا حاکم باشند هیچ وقت هیچ انسانی به زندگی نخواهد رسید.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: باید حواسمان جمع باشد، خدا خیلی به ما کمک کرده، به وسیله انقلاب اسلامی خداوند به جامعه بشری کمک کرده است، این انقلاب اسلامی باید صادر شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: با توجه به اینکه خدا به ما عنایت کرده و انقلاب اسلامی را برای ما به ارمغان آورده باید قدردان انقلاب باشیم، امام خمینی(ره) نیز انقلاب اسلامی را معجزه خدا خواند، اما در این بیش از چهل سال گاهی اوقات نسبت به این نعمت الهی ناسپاسی وجود داشته است، در عین حالی که پیکره مردم با صبر، هوشیاری و تقوا پشتوانه بزرگی برای انقلاب بوده اند اما از نفوذ و تصمیم سازی بیگانه مصونیت نداشته ایم.

وی افزود: همواره دشمن هم در تلاش بوده که مشکلاتی درست کند، مسئولینی هم که برخی اوقات انقلابی عمل نکردند و تحت تاثیر بیگانه بوده اند، نقشه های دشمن را پیاده کردند و مشکلاتی که امروز می بینید برای مردم به وجود آوردند.

 

امام جمعه بیرجند  ادامه داد: به برکت آگاهی و الهام الهی و خواست شما مردم، دولتی بر روی کار آمده که با مردم صادق است، و شب و روز ندارند تا مشکلات حل شوند و یاد و خاطرات شهید رجایی و سال های دهه ۶۰ برای ما زنده شده است، اما دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند اگر می خواهیم بر بیگانه پیروز شویم باید همه همکاری عملی کنیم، از بازار گرفته تا ادارات، باید کاری کرد که این انقلاب اسلامی شکوهمند از این آزمایش سرربلند بیرون آید، بی تفاوت نباشیم چرا که تقوا یعنی همین که به هر نحوی که آسیبی بر اسلام و انقلاب اسلامی دارد انجام ندهیم و دیگران را منع کنیم.

 

وی افزود: امروز ایران اسلامی قوی است، اگر استکبار جهانی و غرب ستمگر، کشورهای مجاور ما را با توطئه ها و ۲۰ سال تحمیل بر کشور مظلوم همسایه افغانستان، همه به این دلیل بود که بتواند بر ایران سلطه پیدا کند، اما قدرت ایران جلو آنها را گرفت، باید کاری کرد که قدرت ایران بقیه کشور ها را نجات دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خطبه دوم خاطرنشان کرد: مردم فرانسه، انگلیس و آمریکا از دیدار شوم مستکبرین جهانی بدشان می آید اما شرطش این است که در پایگاه انقلاب اسلامی خودمان را با آنچه که همواره آرزوی آن را داشتیم که در کربلا باشیم، امروز جهان کربلا است، یا در زمان ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه ) باشیم، باید از این آزمایش سربلند بیرون آییم تا جامعه بشری نجات پیدا کند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *