خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: امامت یعنی آن جایگاه با صداقتی که جامعه را دقیقا بر نسخه تعیین شده رسالت، هدایت کند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: امامت یعنی آن جایگاه با صداقتی که جامعه را دقیقا بر نسخه تعیین شده رسالت، هدایت کند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در صحنه میدانی، داریم می بینیم که باید امام را به امامتش بشناسیم و این کوتاهترین و مفید ترین راه است، اظهار کرد: همانطور که پیامبر(صلوات الله علیه) به رسالتش شناخته می شود امام جعفر صادق(علیه السلام) را هم باید به امامتش بشناسیم، مدعیان رهبری در دنیا خیلی زیاد هستند اما انصافا این ها مردم را به کجا می برند؟

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه شهر بیرجند، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(صلوات الله علیه)، امام جعفر صادق(علیه السلام) و هفته وحدت گفت: مسئله وحدت و وحدت برحق بسیار راهگشا و کارساز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: امیدواریم که مسلمین از خواب گران غفلت بیدار شوند و بر حق وحدت کنند و از آن دفاع نمایند، حق حقیقت توحید است و در باب معرفت راه خیلی دوری نیست و راهی نزدیک است.

وی افزود: این عالم به گونه ای آفریده شده است که شما از هر گوشه اش ورود پیدا کنید به وسیله آن علم پیدا می کنید که خالقش واجد این صفات است که اگر حکمت است آثارش حکمت و اگر جاهل می بود آثار آن جهل بود، خدا را با خودش و آثارش بشناسید.

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی، ابراز کرد: بر اساس سوره حمد، ستایش و حمد فقط برای خدای متعال است چون او رب و پروردگار عالمین است، هر کس به هر گوشه ای از هستی که نگاه کند می بیند که دست غیبی تربیت الهی روی همه اشیاء وجود دارد، الحمدلله رب العالمین کلمه مستدل، بینه و برهان است.

وی با اشاره به روایت أوّلُ العلم مَعرفةُ الجَبّار و آخرُ العلم تَفویضُ الأمر الیه، بیان کرد: اگر چنانچه بشر فطرت خود را کور نکند و عقل را که حجت است ضایع ننماید این برای همیشه او بس است، همه کتاب ها را هم که مطالعه کنید به همین می رسید.

امام جمعه بیرجند، گفت: بت پرستی ها، بت سازی ها و بت خانه ها کار دست نفس است، گاه چنان نفس ما را مغرور می کند که حتی کار شر را خیر می بینیم، در این بخش خیلی کار کنید و آن رسالتی که در آیات فرمودند الذین یبلغون رسالات الله، این رسالات الله را به مردم عزیز و جامعه خودتان خودتان برسانید.

وی افزود: خودتان را در همین جریانات روزمره ای که در جامعه می گذرد آزمایش کنید ما باید ببینیم در امور مالی، امور ریاستی و … چه کار می کنیم؟ نفس خیلی دزد است، ما باید خودمان را بشناسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: همانطور که همه چیز را می شناسید پیغمبر(صلوات الله علیه) را هم باید بشناسید، پیغمبر(صلوات الله علیه) را باید به رسالت او بشناسید، اگر هر ماده خامی که دارای استعدادهای درونی است را به دست اهلش بسپارند او بلد است که چه کار کند، او استعدادهای درون آن شی را به فعلیت می رساند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: معرفت به خدا همه افراد باسواد و بی سواد می توانند بر معرفت به خدا و حقیقت حق دست یابند و از این اتمام حجت بهره بگیرند.

وی ادامه داد: هر کس به نسخه خود عمل کند نتیجه خوب می گیرد و هر کس هم هر نقطه ای اشتباه کند همانجا نتیجه معکوس می گیرد و هیچ وقت هم آدم نخواهد شد و آرمان های انسانی او برآورده نخواهد شد و یک حیوان است که در رفاه زندگی خواهد کرد ولی وقتی بمیرد از همه متعفن تر خواهد بود و روح او هم به جهنم خواه رفت.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: همانطور که پیامبر(صلوات الله علیه) به رسالتش شناخته می شود امام جعفر صادق(علیه السلام) را هم باید به امامتش بشناسیم، مدعیان رهبری در دنیا خیلی زیاد هستند اما انصافا این ها مردم را به کجا می برند؟ در آن غرب رهبری جامعه بشریت دست آمریکا، انگلیس و فرانسه است که  می گویند انسان گرگ انسان است، کمونیست هم بدتر از این ها است، رهبری های کاذب، ظلمه و ستمگرانی که برای اشباع نفس و دزدی ادعایی کردند و یک عده احمق هم دور آن ها راه افتادند مردم را به عنوان یک ابزار به ناکجا آباد می برند و از آن ها سوء استفاده می کنند.

وی ادامه داد: ما امروز به دلیل نفوذ رهبری ها و فرهنگ های بیگانه انسان های با صداقت کم داریم، این شما علما هستید که باید جامعه خود را نجات دهید و برای این جهت فکری بردارید.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: امامت یعنی آن جایگاه باصداقتی که جامعه را دقیقا بر نسخه تعیین شده رسالت هدایت کند اما وقتی فرد از همان اول دنبال ظلمه می رود پیداست که دنبال پیغمبر نیست، همه پیامبران برای اجرای عدالت مبعوث شده اند اما بعضی از افراد دنبال ظلمه هستند این ها را دیوانه می گویند.

وی ادامه داد: در همین داخل کشور چهل و چند سال است حزب ها و گروه ها که هر کدام ادعایی دارند در هر فرصتی که گذشت حقایقی باز شد و خیانت آن ها روشن شد، دیگر بس است، ما بعد از چهل سال به عقلمان رسیدیم، آن کسی که از روز اول درست می گوید خود امام خمینی(ره) بود که در راستای تعلیمات امام صادق(علیه السلام)، پیروی از پیغمبر(صلوات الله علیه) و وصول به خدا و کمالات او رهبری را تداوم می دهد، شناخت این کار مشکلی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان، بیان کرد: در صحنه میدانی، داریم می بینیم که باید امام را به امامتش بشناسیم، این کوتاهترین و مفید ترین راه است در عین حالی که تاکید می کنم شما به صورت فنی و تخصصی باید دقیق ترین مسائل بحث های فلسفی و کلامی را بدانید که پاسخگوی بهانه جوها و تهاجم های فرهنگی و جنگ نرم باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *