خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: راه حل مشکلات امروز جامعه بشری در مفاد دعای ندبه نهفته است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: راه حل مشکلات امروز جامعه بشری در مفاد دعای ندبه نهفته است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه : فرهنگ، شور و شعور خاندان اهل بیت(علیه السلام) برای نجات بشر است که مثل آیات قرآن کهنه نمی شود، گفت: رهبری جامعه اینگونه نیست که کسی با تقلب، کلک و آدم کشی بیاید و رهبر جامعه شود، رهبری جامعه ضابطه دارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در نشست با دست اندرکاران بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، بیان کرد: کلیه آنهایی که در بحث مهدویت زحمت می کشند و تلاش می کنند به صورت اجتماع با یکدیگر همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دلیلش آن روشن است، کسانی که در موضوع مهدویت تلاش می کنند، زمینه های متفاوتی دارد، بعضی کارشان کار پژوهشی و تحقیقاتی، برخی نویسندگی و برخی دیگر در امور انجام مراسم تلاش می کنند، لذا اگر جلسه ای می خواهید داشته باشید از همه آنهایی که در بخش های مختلف در این موضوع تلاش می کنند به صورت مجتمع کنار هم بنشینند تا مکمل همدیگر شوند.

وی در ادامه افزود: بنیاد مهدوی در سطح کلان بخش های تحقیقی، کتاب نویسی، اسناد و استدال دارد اگر این بخش تنها باشد با که صحبت می کند، لذا باید مسائل آموزشی را در مسائل مهدویت توسعه بدهند تا بچه مسلمان نسبت به دین بصیرت داشته و آموزش گرفته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: آنهایی که می خواهند احیاناً در مواجهه با عناصر نامطلوبی که به نحوی کارگزاران استکبار جهانی هستند، باید از نظر دفاعی و آموزش در جهت مقابله با انواع و اقسام انحراف هایی که از ناحیه استکبار جهانی علیه اسلام ایجاد می شود تربیت شوند تا بتواند از عهده آن برآیند.

وی افزود: همه آنهایی که می توانند همکاری های لازم چه از نظر مکان، که گروه هایی مکان مناسب ندارند یا اعتبار مناسب ندارند، بسیاری از مسئولین امور فرهنگی اعتباراتی در جهت امورات فرهنگی دارد، باید در این مورد همکاری کنند.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: این جلسه، یک جلسه مقدماتی است که از هم با خبر باشید، این که هر دوماه جلسه داشته باشید خیلی خوب است اما در بین این دو جلسه، جلسات غیر رسمی بر اساس نیاز داشته باشید که ببینید چه کاری صورت گرفته و چه کاری باید انجام شود، آنچه که همه باید به آن تکیه کنیم درمان درد بزرگ جهانی است که می بینید وحشی ها با انسان ها و کره زمین چه می کنند که همه بر می گردد به نوع رهبری بشری، وقتی یک عده دزدان، آدمکش و فاسد امور جهان را به دست گرفته اند توقع بیشتری نیست، لذا این مسئوله مهدویت به یک دین و مذهب خلاصه نمی شود، بلکه ضرورت جهان بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: در دعای مبارک ندبه یک وقت از جهت نوع جمعیت و پیاده کردن توسل است که بسیار هم خوب است، اما آن مئسله اصلی در فلسفه رهبری انسان و به وسیله خدای متعال که دلایل عقلی، وحیانی و مبنای دعای ندبه است، همه اش بر محکمات آیات و روایات است؛ بیش از همه نیاز است که برای دعای مبارکه ندبه سخنگویی بتواند آن جوهره این دعا را در کنار اشک، توسل و عشق بتواند معنی و مفهوم را به مخاطب آن که همه مردم دنیا است، بفهماند.

وی ادامه داد: امروز تمام جامعه بشری مشکل دارد، تمامش هم به این خاطر است که هر جا هر سیستمی که حاکم می شود مردم همان رنگ را پیدا می کنند، وقتی رهبران دنیایی را که امروز همانند کف دستی است، درنده هستند، حتی بلکه بدتر از درنده ها هستند، علاج این درد بزرگ مفاد دعای ندبه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: فرهنگ، شور و شعور خاندان اهل بیت(علیه السلام) برای نجات بشر است که مثل آیات قرآن کهنه نمی شود، لذا آن افرادی که در مرکز بر روی این مسائل کار می کنند، در این سیر که مسئله رهبری جامعه این نیست که کسی با تقلب،کلک و آدم کشی بیاید و رهبر جامعه شود، رهبری جامعه ضابطه دارد، مشکلاتی که باید بر آن ندبه و گریه کرد، تمامش مستدل است، این دلایل را باید بچه مسلمان بداند و آنها در این دعا خفته است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز کرد: آن بزرگانی که این دعا را نوشتند این مسائل را می دانند و باید بیشتر از این روی آن کار کرد، این یک سیری است که از ابتدا تا انتها یا از مبدا تا مقصد آرزوی هر انسانی است، خیلی ها نمی دانند و نمی فهمند یا نمی خواهند بفهمند  اما آرزوشان است که دنیا امنیت پیدا کند، و حرکت به سوی مقصد متعالی که سیر الی الله و کمال مطلق است در جامعه بشری دیده شود، همانی که ما در جامعه نمی بینیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: پیشنهادات در هر بخشی به صورت جداگانه در جلسات بررسی شود تا کمبود ها جبران شود، این حرکت ها با توجه به پشتوانه قوی که دارد می تواند منشاء حرکت های عظیم و بزرگ در جهان بشر شود، این آرزوی همه مردم شرق و غرب است اما آنها زبانش را نمی فهمند.

اتهای پیام/۱۰۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *