خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خطر بزرگ بی تفاوتی در کمین جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خطر بزرگ بی تفاوتی در کمین جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه خطر بزرگ بی تفاوتی در کمین جامعه است، گفت: باید بترسیم از اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب به دست من و شما ضایع شود و ما این تجربه تلخ را در صدر اسلام داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی صبح امروز (۷ مهر) در دیدار با جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اظهار کرد: تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس باید نوشته شود تا از بین نرود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۲۴ سوره انفال « یٰاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا استَجیبوا للهِ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد!»، گفت: با قرینه این آیه کریمه در آیات جهاد، یک معنی زیبا به ذهن تبادر می کند که در صحنه میدانی هم جز‌ آن نمی تواند باشد، اینکه خداوند متعال انسان در راه عبودیت برای کمال آفریده است.

 

وی با بیان اینکه استعدادها در وجود انسان خفته است، ادامه داد: خداوند متعال از شما می خواهد به آنچه که شما را زنده می کند؛ عرف بی‌سواد حیات را در همان آثار حیات حیوانی و نباتی می فهمند و حال آنکه حیات معنای وسیعی دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی، بیان کرد: خداوند می خواهد استعدادهای خفته را احیاء کنید تا حیات عقلانی، علمی، وجدانی، سیاسی ، اجتماعی، نظامی و اقتصادی جامعه رشد کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه مرده و در دست بیگانگان که در آن از فطرت، حیات عقلاتی و علمی خبری نیست طبعاً از آن کاری ساخته نیست، گفت: جهاد، دفاع و در دست بیگانه نبودن جامعه زمینه‌ای است که جامعه می تواند رشد پیدا کند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جامعه ای که در دست بیگانگان بود و از خود هیچ نداشت با انقلاب اسلامی احیاء شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خطاب به پیشکسوتان بسیجی گفت: شما که جامعه و نسل آینده خود را با دفاع و جهاد کمک کردید در ثواب همه آنها شریک هستند زیرا هیچ بنیانی مهمتر از بنیان استقلال نیست اما شرطش این است خود ما مستقل سعی کنیم همه تصمیم‌گیری های ما در راستای امر خدا و رسولش باشد.

 

وی با بیان اینکه خطر بزرگ بی تفاوتی در کمین جامعه است، افزود: عدم پایبندی به امر خدا و رسول مبادا موجب لغزش و فتنه ای شود که اگر این لغزشگاه پیش بیاید دیگر تنها شامل مقصرها نمی شود بلکه همه جامعه را فرا می گیرد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، تأکید کرد: اگر دشمن بر جامعه ای تسلط پیدا کند دیگر حد و مرزی برای ظلم و جنایت در حوزه های مختلف ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اهمیت حفظ  استقلال کشور، گفت: باید بترسیم از اینکه دستاوردهای عظیم انقلاب به دست من و شما ضایع شود و ما این تجربه تلخ را در صدر اسلام داشته ایم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به جنایات دشمن در کشورهای منطقه، تأکید کرد: ایران اسلامی در صدر جهان جزو کشورهای دارای امنیت است اما اگر دشمن مسلط شود هیچ چیز نخواهیم داشت لذا باید همه امور باید بر اطاعت خدا و رسول تنظیم شود تا عزت کشور همواره پابرجا بماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *