خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی در سطح جهان به عنوان طرفدار عدالت و ارزش های انسانی حرف می زند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی در سطح جهان به عنوان طرفدار عدالت و ارزش های انسانی حرف می زند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه وحدت مسلمین مسئله را نباید فراموش کنیم، بیان کرد: دشمنان عنود و ستمگر آنچه بر سر بشر امروز آوردند در تاریخ بی سابقه است و دنیا را ناامن کردند، غرض از اسلام تنها یک کشور و جامعه خاص نیست، پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها محشور شدند امروز هم آرمان های انقلاب ما نجات همه نوع بشر از دست این غول های بیابانی قاتل و ویرانگر است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل تسنن و تشیع پیشکسوت دفاع مقدس بیرجند ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین(علیه السلام) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی، گفت: دفاع یک امر فطری است، قبل از فطری طبیعی است و بعد از آن عقلی و وحیانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسئله دفاع تقریبا در همه موجودات متناسب با حالشان وجود دارد، دفاع اذن لازم ندارد، هر چند ایجاب شرایط طبعاً باید با اذن باشد اما خود دفاع اذن لازم ندارد چون واجب فطری و عقلانی است.

وی افزود: گیاهان آفت دارند و در حدود طبیعی از خود دفاع می کند، عالم حیوانات که سراپا پر از جست و گریز و صحنه هجوم و حمله و دفاع است، انسان هم ضمن اینکه در بعد حیوانی با حیوانات مشترک است اما در بعد انسانی از ارزش های الهی و انسانی برخواسته است، طبعا در آسیب هایی که وارد می شود باید از خود، ناموس، آرمان و ارزش های فرهنگی و مکتبی خود دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به آیه ۴۰ حج ، بیان کرد: اگر دفاع نباشد همه چیز از بین می رود، اصولا با وجود اینکه انسان در حیات حیوانی با حیوانات شریک است اما آنچه که برای انسان مطرح است حیات طیبه انسانی است، پیروزی انسان در این صحنه یک تفاوت هایی با غلبه های ظاهری دارد که مربوط به عالم حیوانات است و آدم هم شریک آن است؛ لذاست که تعیین برد یا باخت صرفا در غلبه ظاهری نیست.

وی در ادامه با اشاره به خطبه ۴۱ نهج البلاغه، ادامه داد: مرگ واقعی نوعی از زندگی است که فرد زنده بماند اما سرنوشت او در دست دشمنانش باشد، اما اگر فرد در این راه جان خود را هدیه کرد او که نمی میرد، او به مقام عند ربهم می رسد، در عین حالی که دشمن از روی جسدش رد شده ، اما او پیروز است؛ لذاست که پیروزی انسان متفاوت است.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: بعد از جنگ های اول و دوم جهانی که به ده ها هزار کشته انجامید و گرسنگی ها، قحطی ها و فقرها را در پی داشت دشمنان حداکثر سو استفاده در آن خلوت کردند و تشکیلاتی را در صورت های مختلف و به اسم های گوناگون و جهانی سازی مانند سازمان ملل و شورای امنیت و حقوق بشر و از این قبیل ساختند و اسم چند کشور را جامعه جهانی گذاشتند.

وی ادامه داد: این یعنی سلطه بر همه عالم، آن ها دنیا را هم به دو نیم کره تبدیل کردند، آن نیم کره الحاد کمونیست بود این طرف هم بدتر از آن لیبرال بود، آن ها در سلطه استعماری نقشه ها را به گونه ای تنظیم کردند که بزرگ ترین رقیب خودشان را که مسلمین هستند را از صحنه خارج کنند و تقریبا کار را تمام شده می دانستند، در سال های ۵۴ و ۵۵ گاهی از کارشناسان غربی نقل می شد که می گفتند اسلام دیگر مانند پیری که آخرین نفس های خود را می کشد و کارش تمام است، آن ها تقریبا کار را تمام شده می دانستند زیرا اجازه حضور نیرویی نمی دادند، رقبای موجود هم تقریبا خارج کردنشان از صحنه کار مشکلی نبود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: وقتی فروپاشی کمونیست شروع شد، یالتسین که آمد به گونه ای بی رمق و بی خاصیت بود، در آن چند روز و چند ماه و چند سالی که او حاکم بود روسیه مثل یک ایالت از آمریکا بود و از خود هیچ چیزی نداشت، بعضی از آن ها تقریبا کار را تمام شده تصور می کردند.

وی افزود: از جایی که خدای متعال دین خود را حفظ می کند در یک شرایط ناباور خدا زمینه این انقلاب را فراهم کرد و به قلوب این مردم عزیز انداخت و با همه شرایط سخت اسلام سر برآورد، البته اگر مسلمین در این جهت حداکثر حُسن استفاده را می کردند و در هر کشوری بر اساس مذهبشان حکومت اسلامی را تشکیل می دادند و تحت تاثیر بیگانه قرار نمی گرفتند، به چند سال نمی کشید که ما می توانستیم مشکل جهان را حل کنیم اما دشمن با مکر، حیله، تطمیع و تهدید صحنه هایی را ایجاد کرد که حساب شده بود به این معنی که آن ها در یک طرح چند منظور مختلف را صورت می دادند و الحق در این جهت آن ها بسیار کارکشته و کارسنج هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: دشمنان وقتی داعش یا گروه های مانند آن را تشکیل و ترتیب دادند این یک گوشه آن تشکیلات حالت نظامی داشت و نتیجه آن هم قتل، خونریزی و سلطه نظامی بود اما خطرناک تر از آن این بود که دو مکتب شرق و غرب که بر ملا شده و پوشالی بودنش همه کس فهم شده و دیگر دوام و بقاء نمی تواند داشته باشد و طبعا ایجاب می کند که انسان های روی زمین به دنبال آرمان های ریشه دار بروند و آن جز اسلام نیست.

وی ادامه داد: آن ها آمدند از اسلام در طول مدت فرصتشان یک چیزی ساختند که از قبل زمینه آن را نیز فراهم کرده بودند و آن این بود که همه افکار عمومی انسان ها از اسلام بدشان بیاید، آنچه را که جنبه نظامی داشت یک مقدمه بیشتر نبود، آن ها به اسم های مختلف ایجاد اختلاف بین مسلمان ها، آن ها از دور نگاه کردند و خود مسلمان ها، مسلمان ها را کشتند این ها اشتباهاتی بوده که ما کردیم اما خدای متعال در عین حال با همه آسیب ها دین و انقلابش را حفظ کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: بوش پسر که شرایط روحی و عقلانی سالمی نداشت صریحاً و با کمال پررویی دم از جنگ های صلیبی به میان آورد اما به هر حال تجربه عظیمی شد، آن ها در یکی دو سال قبل و از اول انقلاب تا اخیر به گونه ای تصریح می کردند که کار انقلاب تمام است و ۱۳ آبان و ۹ دی  و ۲۲ بهمن دیگری نخواهد بود اما همه توطئه های آنان از اول انقلاب را خدا خنثی کرد.

وی ادامه داد: امروز شما چه در منطقه و کشورهای اسلامی و چه در سطح جهان به عنوان طرفداران عدالت و ارزش های انسانی حرف اول را می زنید و حرکتی که از نو شروع شد و در شرایطی که دیگران آیه یأس می خواندند رهبر معظم انقلاب گام دوم را نوشتند و قضایای که که روح پاک اهل ایمان منتظر آن بودند به صورت کرامت گونه یکی پس از دیگری ظاهر شد و امروز این فرصت به دست مسلمین افتاده است.

امام جمعه بیرجند، گفت: ما این وحدت مسلمین را نباید فراموش کنیم، بیش از هفتاد سال است که فلسطین منتظر مسلمان ها است در سایر کشورهای اسلامی مانند یمن و سوریه و افغانستان و … هم اینگونه است، ان شاالله خداوند در این آزمایش هم پیروزی نهایی را به بقیه کشورها و مسلمین عنایت کند.

وی افزود: دشمنان عنود و ستمگر آنچه بر سر بشر امروز آوردند در تاریخ بی سابقه است و دنیا را ناامن کردند، غرض از اسلام تنها یک کشور و جامعه خاص نیست، پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان ها محشور شدند امروز هم آرمان های انقلاب ما نجات همه نوع بشر از دست این غول های بیابانی قاتل و ویرانگر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: آنچه که امروز حاصل شده امیدی است که جوانه زده است ولی این شماها بودید که با توفیق سابقه ای که پیدا کردید مشکلات را پشت سر گذاشتید و این زمینه ها را به نسل های آینده سپردید که البته آن ها هم از وجود شما و هم از تجربیات شما استفاده خواهند کرد.

وی در پایان افزود: شما باید خاطرات خود را بنویسید همانطور که ما برای یک خط که از گذشته مستند باشد چقدر تشنه ایم که از تاریخ بگیریم، خاطراتی که شما داشتید بنویسید این ها حیف است فراموش شود شما باید این خاطرات را به نسل های آینده منتقل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *