خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه اسلامی فراگیر است و فرداهایی که دنیا آماده شود صلح حاکم خواهد شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه اسلامی فراگیر است و فرداهایی که دنیا آماده شود صلح حاکم خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه عدالت هدف انبیاء است که کمال انسان را در پی دارد، گفت: علما نماینده تفکر انبیاء هستند و باید از این اندیشه پاسداری کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و بزرگداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: انسان در این عالم با سایر موجودات مشترکات دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: بدن ما همان عناصر جمادند اما خود ما جماد نیستیم، رویش استخوان، گوشت و پوست رویش نباتی است اما خود ما نبات نیستیم، حرکت با شعور مانند بقیه حیوانات بر اساس غرائض در ما وجود دارد اما خود ما حیوان نیستیم با آن ها مشترک هستیم و چون عالمی که در آن زندگی می کنیم عالم تضاد است موجودات عالم از این تضاد برخوردار هستند، ما هم برخوردار هستیم، مانند لباسی که آن را چرک می گیرد و آن را با تضاد آن یعنی آب و مایع لباس شویی تمیز می کنیم، در جمادات این تضاد در جمادات، نباتات و حیوانات وجود دارد و بحث تنازع بقاء است.

وی ادامه داد: این موجود دوپا هم حیوان است، او هم بر اساس انگیزه های تنازع بقاء این کار را می کند، تا اینجا همه مراحل مشترکات ما و آن ها است و خود ما در این ها شریک هستیم اما در عین حال ما که گفتیم نه جماد، نبات و حیوان نیستیم ما اندیشه هستیم، زاویه انسانی ما اندیشه ما است، در اندیشه هم تضاد وجود دارد ولی اگر انسانیت ما به فعلیت برسد تضاد اندیشه با این تضاد ها با هم متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی، اظهار داشت: در مسئله اندیشه، بحث تنازع بقاء بر سر خورد و خوراک نیست در عین حالی که اندیشه در این جهت می تواند نقش داشته باشد اما نقش آن مستقیم نیست و وابسته به لوازم است، برای نمونه حضرت موسی یک نوع اندیشه دارد و فرعون اندیشه دیگری دارد و با هم تضاد دارند.

وی ادامه داد: اگر روزی پیش بیاید که انسان از نظر اندیشه و ساخت اندیشه بر اساس ارزش های الهی و انسانی تحقق پیدا کند آن موقع تنازع هم برداشته خواهد شد و ما منتظر همان هستیم، این یک تقسیم بندی است، آن تقسیم بندی اینجا است که همه آنچه که مربوط به جمادات، نباتات و حیوان است جنگ هایشان در واقع جنگ برای نابودی است اما انسانی که به بلوغ اندیشه برسد یعنی انسان بالفعل شود جنگش برای نابودی نیست بلکه برای صلح و بقاء است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جهاد و دفاع یک ضرورت انکار ناپذیر است بعثت پیغمبران که برای جنگ نیست، جنگی که پیغمبران دارند بر اساس تضادی که در صحنه میدانی وجود دارد اجتناب ناپذیر است و اگر روزی بشر به بلوغ اندیشه برسد آن همان روزی خواهد بود که جنگ معنی نمی دهد و صلح است.

امام جمعه بیرجند، گفت: ماهیت دفاع مقدس، جهاد و جنگ ما با ماهیت طرف مقابل متفاوت بود، او از نوع حیوان است ولی ما از نوع انسان بالغ هستیم، پیغمبران آمدند عدالت را اجرا کنند تا هر کسی سهمیه اش را بگیرد و یک زندگی سرشار از معرفت، محبت، احسان و خیر را داشته باشد در اینجاست که دیگر جنگ معنی ندارد.

وی افزود: پیغمبران برای لیقوم الناس بالقسط آمدند اما آن چیزی که با انسانیت می جنگد یک آفت و از نوع بدترین حیوانات است، شما باید با او بجنگید و دفاع کنید، علاج دیگری ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به روایت الدنیا جیفة طالبها کِلاب، اظهار داشت: دنیای مادی یک مردار خیلی متعفن است که سر این مردار سگ ها چنگ و دندان می زنند و بالای این لاش سر شکمشان با هم جنگ دارند.

وی افزود: اهل دنیا، شکم و شهوت در تنازع بقاع حیوانی دست به هر جنایتی می زنند و با پیغمبر و امام معصوم و هر کس که جلوی راه آن ها را بگیرد هم می جنگد، این افراد با انسان های بی آلایش و دارای اندیشه الهی و انسانی که نمی خواهند دنبال دنیا و مردار هم می جنگند، امام حسین(ع) طالب عدالت و حق و محبت بود چرا با او می جنگیدند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: ماهیت جنگ مکتبی ما ۱۸۰ درجه با جنگ دشمنان و اهل شهوت متفاوت است، جنگ و دفاع ما مقدس است، سردار بزرگوار قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به دخترش می گوید این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم، من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن، این سرباز انقلاب و امام زمان(ع) و امام حسین(ع) است، او که نیامده انسان ها را بکشد، او طالب بقاء و حیات انسان است.

وی افزود: نمایندگی هر یک از شما بزرگواران در هر جایگاهی که تشریف دارید همین اندیشه سردار قاسم سلیمانی است یعنی اندیشه صاف و پاکی که حیات، بقاء و کمال بشر را می خواهد، به کار خود خیلی افتخار کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: حب اصل دین است، زیر این آسمان کبود و روی این کره خاکی آن کسی که انسان را دوست دارد شما هستید، شما نه تنها انسان بلکه همه مخلوقات حتی یک بوته گیاه را دوست دارید، شما نمی توانید بی تفاوت باشید که انسان که اشرف مخلوقات است قربانی شکم و شهوت یک عده انسان های مستکبر و کافر شود، شما اندیشه ای هستید که بالاترین حد مقام مهر و محبت به نوع انسان است.

وی افزود: پیغمبر اکرم حتی برای هدایت کسانی که با او می جنگیدند دعا می کرد، جهاد و دفاع ضرورت اجتناب ناپذیر است، اولین قدمی که باید برداشت اصلاح اندیشه است و پیغمبران اول از اینجا شروع کردند، ما هم در زمان خودمان از اندیشه امام خمینی(ره) و علامه مطهری شروع می کنیم اما می بینید به خاطر همین اندیشه، علامه مطهری و دیگران را مورد هدف قرار می دهند و به شهادت می رسانند.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: اگر با تبادل این اندیشه فراگیر شود یک بینی هم نباید خونی شود، متصدی این اندیشه از محیط کار تا نقطه نامتناهی و هر جایی که اندیشه جلو رود شما هستید ، روزی امام خمینی(ره) را که این اندیشه را داشت از کشور بیرون کردند و کسی جرات نداشت اسم امام را ببرد آن روز را با امروز مقایسه کنید، الان اندیشه شما منطقه را مالامال و پر کرده است و حرف اول را می زند و به سر تا سر منطقه و جهان رسیده است.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: امروز که در فرانسه جلیقه زردها با وجود سرکوب شدید به خیابان ریخته اند و خواسته های خود را مطرح می کنند نتیجه اندیشه شماست، در آمریکا و سایر کشورها هم این موضوع وجود دارد، نامه هایی که رهبر معظم انقلاب به جوان های غرب فرستاد دست به دست منتقل می شود و قله های افکار را تصرف می کند، فریادهایی که در غرب بلند است نتیجه همان است.

وی ادامه داد: چندین سال است حرکت عظیمی که در دنیا شکل گرفته است و از سر تاسر جهان همه ادیان و آیین ها در اربعین حسینی (ع) به کربلا می آیند، این حرکت عظیم به این معنی است که اندیشه امام خمینی(ره) از سال ۴۲ تا الان دنیا را گرفته است و حرف اول را می زند، بقیه خودشان را با سلاح و تهدید نگه می دارند اما قضیه از آن گذر کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: سرمایه شما اندیشه شما است، اندیشه شما فراگیر است و فردا و فرداهایی که دنیا آماده شود صلح کل حاکم خواهد شد و آن وقتی است که مردم احساس کنند که عدالت پیاده شد، عدالت هدف انبیاء است که کمال انسان را در پی دارد، خیلی نعمت این اندیشه را شکر کنید که شکر آن در حفظ آن است.

وی افزود: خدا به شما عنایت کرده به جهت اینکه این توفیق را به شما داده که نماینده تفکر انبیاء هستید و از این اندیشه پاسداری می کنید، جایگاه شما خیلی بالا است آن را خیلی محکم نگه دارید و حریمش را حفظ کنید چون امانت بزرگی دست شما است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *