خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: وظیفه ما امر به قانون و نهی از قانون شکنی است/ مردم باید جرأت کنند و مطالبه گر باشند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: وظیفه ما امر به قانون و نهی از قانون شکنی است/ مردم باید جرأت کنند و مطالبه گر باشند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه باید عناصری که می خواهند در جریان امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند با کارشناسی درست و آشنایی با موارد وارد شوند و آموزش دیده باشند، اظهارداشت: دیکته ما امر به قانون و نهی از قانون شکنی است که این قضیه نسبت به مسئولین مطالبه گری و نسبت به مردم تذکر است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست داخلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، با اشاره به گزارش اقدامات ستاد در مرداد و شهریورماه ۱۴۰۰ ، اظهار داشت: شما هنوز در شرایط گذشته هستید اما آینده متفاوتی دارید، عنایت دارید که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد اما برابر آنچه که در ذهن من و شما است این است که دولت(یازدهم) حاضر نشد آن را ابلاغ کند و از ناحیه رئیس مجلس وقت ابلاغ شد، یعنی راه قانونی خود(از طریق ریاست جمهوری) را طی نکرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: در گذشته شرایطی بود که گفتند ما به زور نمی توانیم مردم را به بهشت ببریم اما یک لغزش‌گاه برای اینکه مردم به سمت جهنم بروند فراهم شد، سند مفتضح ۲۰۳۰ ابلاغ شد و شما در جای جای کشور از جمله خراسان جنوبی شاهد بودید که چراغ خاموش نسبت به اجرای آن عمل می کنند، در بودجه دولت هم از آن پشتیبانی شد، حتی در همین سال ۹۹  در بودجه منظور شد و بعد توجیه کردند که اشتباه شده است.

 

وی ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لغو سند ۲۰۳۰، شورای فرهنگ عمومی مصوبه ای داشت بر لغو سند ۲۰۳۰ که دولت گذشته آن را ابلاغ نکرد تا دوره اش تمام شد، دو سه شب قبل دولت جدید، آیت الله رییسی لغو آن را ابلاغ کردند، شما انتظار بیشتری داشتید؟ بله مجلس الحمدلله انقلابی آمد اما همان اول من به آنها گفتم که در این یک سالی که با این دولت هستید از شما کاری ساخته نخواهد بود و لذاست که چشم ما به بعد از این دولت است.

امام جمعه بیرجند ابراز کرد: شما در حوزه گردشگری با جریانات مختلفی در سطح کشور و بیش از همه در خراسان جنوبی رو به رو بودید، نفوذ در جریانات محیط زیست و گردشگری از ناحیه بیگانه وجود داشت، نخست وزیر اسبق انگلیس به عنوان گردشگر آمد شهرهای ایران را گشت و یا آن جاسوسی که در محیط زیست وجود داشت و خودکشی کرد.

وی افزود: شما هنوز در همان شرایط هستید چون در راستای انتخاب جالب مردم در مقام اجرایی کشور تازه وزرا جا به جا شدند، کارها را که وزرا انجام نمی دهند، زیر مجموعه انجام می دهد لذاست که مدیران و روساء همان مسئولین گذشته هستند و بعضا هر طور دلشان می خواهد عمل می کنند اما آینده متفاوتی دارید.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: باید خودتان را برای استقبال از دولت جدید آماده کنید، دولت جدید هنوز روی کار نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، گفت: مثلا در مسئله گردشگری که آن همه مفاسد، خون دل و هزینه داشت آقای مهندس ضرغامی اولین صحبتش این بود که گردشگری ما باید گردشگری دینی و ارزشی باشد، پس ما کسی داریم که می شود با او صحبت کرد، در گذشته با که صحبت می کردیم؟ کسی نداشتیم که با او صحبت کنیم به این جهت مسلم ۵۰ درصد قضایا هموار خواهد بود ولی خیلی باید کار شود اما زمینه کار وجود دارد در صورتی که آن موقع آن همه تلاش می کردید اما هیچ زمینه ای وجود نداشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: باید عناصری که می خواهند در جریان امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند با کارشناسی درست و آشنایی با موارد وارد شوند و آموزش دیده باشند و طبق آموزش عمل کنند،

 

وی افزود: این هم که برای ما دیکته کنند که چه کار کنید و چکار نکنید، دیکته ما مشخص است، دیکته ما امر به قانون و نهی از قانون شکنی است که این قضیه نسبت به مسئولین مطالبه گری و نسبت به مردم تذکر است، آن هم با شرایطی که عرض کردم باید پیش بینی های لازم صورت گیرد، مواردی هم که مربوط به مقامات محترم قضایی است طبعاً آن جمع بندی می شود و در جلسه خلوتی محضرشان گفته می شود، از آن ها راهکار خواسته می شود و با مشورت آن ها اقدام مقتضی انجام می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: قانون چیزی است که چه بنده، چه مقام قضایی، چه پلیس، چه مقام سیاسی، چه مقام قانونی باید تابع آن باشند، مسئله ای که باید مخصوصا در شرایط آینده به نحو زیبایی صورت گیرد تبلیغات است، تبلیغات برای اینکه مردم عزیز ما حضور ذهن داشته باشند که امروز بعد از این همه درد و رنج، بی عدالتی، مفاسد اقتصادی، مسائل فرهنگی و تضییع ارزشهای دینی شرایط مساعد شده است که ما به کمک مردم بیاییم.

وی افزود: مردم از قانون شکنی، دزدی و اختلاس رنج می برند، فضای حقیقی و فضای مجازی همه درست شدنی است، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم مسئله فضای مجازی را کنترل می کند، مطمئن باشید، در هیچ کشوری به گونه ای که در کشور ما امتیازات فضای مجازی را به دشمن دادند و جلوی اقدامات صحیح را غیر مستقیم گرفتند نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خود همان کشورهای فاسد نسبت به مسئله فضای مجازی بیش از ۲۰۰ ماده و قانون دارند اما ما آن را رها کردیم، این ها چیست؟ از این ها بوی عمد می آید والا هیچ صفیحی چنین کاری نمی کند اما فردا شرایط اینگونه نخواهد بود، اگر تبلیغات را درست کنید هر گز مردم شما را تنها نمی گذارند اما از قبل باید مشخص شود که دشمنان ما از دروغ، حیله، تزویر، زور و هیچ چیز فروگذار نمی کنند.

نماینده مقام معظم رهبری، اظهار داشت: شاید از اول انقلاب اگر می خواستید مو به مو آنچه که حق، عدل و امانت است را بیان کنید شما را متهم به استبداد می کردند که می کنند اما این فضای نه باز این بلکه فضای رها که برای مردم این همه درد و رنج ایجاد کرد بیش از همه اگر به خود مردم درست تفهیم کنیم که کار ما چیست خود مردم به سراغ ما می آیند به جهت اینکه ما میخواهیم جلوی خلاف ها، سوء استفاده ها، دزدی ها و فسادها را در فضای مجازی و فضای حقیقی به نفع مردم یعنی بگیریم و آتش جان آنان را خاموش کنیم.

وی ادامه داد: از رسانه های مکتوب، ملی و تریبون های مختلف به مردم آماده باش دهید که مردم امروز کشور به شما برگشته است و اصل مردم و منافع مردم است تا مردم هوشیار باشند و گول نخورند، جلسات ما در واقع استقبال از دولت انقلابی است، شما در همه رده ها انسان هایی خواهید داشت که با آن ها بتوانید حرف بزنید اما ما در گذشته نداشتیم که با آن ها بتوانیم حرف بزنیم.

امام جمعه بیرجند، گفت: موضوع ما؛ قانون و منافع مردم، حق و عدالت و برای مسئولین مطالبه گری است و باید خودشان را با قانون تطبیق دهند، برای مردم آزادی بیانی است که جرات کنند حرفشان را بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، بیان کرد: همه تجربه ها را این کشور و مردم دیده اند، بعد از این بلاهایی که سر مردم در آوردند، دیگر نمی توانند به یقوم الناس بالقسط انگ استبداد بزنند، قانون، اجرای قانون، عدالت و حقوق اصل است، باید بنشینید و ببینید چگونه می توانید مفاهیم را به مردم برسانید.

وی افزود: شما آینده متفاوتی خواهید داشت، آنچه که پیش آمد دست خدا بود، با این همه توطئه های موجود در سطح جهان دشمنان شما به ذلت نشستند، آن ها می خواستند ۱۳ آبان، ۹ دی  و ۲۲ بهمن نباشد و در داخل هم عده ای باور کرده بودند و عده ای هم خوشحال از این قضیه بودند اما بساط آمریکا و هم پیمانانش از آسیا برچیده می شود، همه توطئه های آنان در غرب آسیا همه خنثی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: شکست مفتضحانه ای که آمریکا در افغانستان خورد، پشت سرش در عراق این صورت می گیرد، پیروزی انتخاباتی که در سوریه شد و توطئه مسئله سوخت در لبنان که آمریکا و آمریکا پرست ها می خواست از این ناحیه آن ها را تحت فشار قرار بدهد دیگران هم نوشتند یک لحظه یک تشر سید حسن نصرالله آمریکا و اسرائیل را ورشکست کرد.

وی ادامه داد: همان هایی هم که توطئه ریخته بودند و می خواستند مردم لبنان را تحت فشار قرار دهند یک مرتبه دیدیم که مردم لبنان گفتند که این ایران است که می تواند ما را نجات دهد نه آمریکا، این موضوع باور خود آمریکا هم شده است، دیشب صحبت های ترامپ و بایدن را شنیدید؟ خوشان گفتند که تا سه سال دیگر با این افتضاحی که پیش آمده ما اصلا نیستیم، آن ها که می خواستند شما نباشید، اما شما تثبیت شدید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، ابراز کرد: همین امروز که رییس جمهور شما جهت شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به تاجیکستان بلای جان آمریکا است، به هر حال قدرت آسیا به صورت پیوسته خودی نشان می دهد و دیگر امید آنها را برای همیشه از بین می برد.

وی افزود: جایگاه ایران اسلامی امروز نه تنها در منطقه بلکه حتی در خود کشورهای اروپایی و آمریکایی یک جایگاه تعیین کننده است و لذاست که شما با چند کار جزئی که خام انجام شده و با مانع برخورد کردید هرگز به خودتان وسواس راه ندهید، آینده متفاوت است و قرائن حاکی است که خدا عزمش را جزم کرده و دوپای خودش را در یک کفش کرده که این انقلاب باید به انقلاب حضرت مهدی(ع) وصل شود، کمرها را محکم ببنیدید و از هیچ چیز نهراسید، انتم الاعلون ان کنتم مومنین.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *