خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی گوشه ای از پیام کاروان کربلا است/ دولت ها باید خودشان را با ملت هایی که موضع عدالت دارند تطبیق دهند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی گوشه ای از پیام کاروان کربلا است/ دولت ها باید خودشان را با ملت هایی که موضع عدالت دارند تطبیق دهند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه قافله کربلا و دمشق در طول این ۱۴۰۰ سال هیچ وقت تعطیل نشده و همواره وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی یک گوشه ای از پیام کربلا است، وقتی این پیام به اهل جهان می رسد آنهایی که در درون آمادگی عدالت خواهی، مهر و محبت و ایمان به خدا دارند هستند که در مقابل ستم، هسته های مقاومت را تشکیل می دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم بدرقه اولین موکب اعزامی بیرجند به کشور سوریه به مناسبت اربعین حسینی، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت(علیه السلام)، اظهار داشت: مسئله ای که در باطن قلب اشخاص است و هویت واقعی آنها را نشان می دهد و در شرایط مختلف احوال ظهور پیدا می کند؛ ماهیت افراد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: اگر تاریخ و زمان معاصر خودتان را مطالعه کنید می بینید انسان هایی به عنوان موجود دوپا هستند که هر وقت و هرگاه فرصتی به دستشان بیاید کارشان ظلم، کشتن، ویران کردن، آواره کردن، دزدی، اختلاس، خیانت و … است این افراد از هر موجودی بدتر هستند.

وی ادامه داد: در مقابل آنها، پیروان مکتب انبیاء هستند که هویت و ماهیت‌شان بر اساس ایمان است و هر وقت فرصتی به دستشان بیاید کارشان محبت، الفت، عدالت، انسان دوستی، عبودیت و بندگی خدا است، این مانند جریانی است که از زمان هابیل و قابل می جوشد و در آخرالزمان اوج پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، گفت: یکی از محسنات آخرالزمان با همه شرایط سخت و سنگینی که دارد انفجار اطلاعات است، کسی نمی تواند بگوید من ندانستم مگر آنکه نخواهد، او می تواند بداند و این ماهیت ها را شناسایی کند.

وی افزود: سفر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) سفر سختی بود و نقش این سفر پیام کربلا بود، پیام کربلا ماهیت شناسی است چون دشمنان وقتی مسلط می شوند با دروغ، تهدید، تطمیع، قتل، کشتار، تخریب و … صحنه کاذب به وجود می آورند اما خاصیت سفر بازماندگان کربلا خاصیتش این بود که این ماهیت را بر ملا کرد و لذاست که یزیدی که با آن همه غرور خودش را فاتح می دید یک مرتبه در شرایط سختی قرار گرفت که ناچار شد به اهل بیت اجازه بدهد که در آنجا عزاداری کنند و بعد آنها را محترمانه به مدینه برگرداند، این ها برای یزید اجبار بود، چون ماهیت ها مشخص شد

امام جمعه بیرجند گفت: قافله کربلا و دمشق در طول این ۱۴۰۰ سال هیچ وقت تعطیل نشده و همواره وجود دارد، انقلاب اسلامی ما یک گوشه ای از پیام کربلا است، وقتی این پیام به اهل جهان می رسد آن هایی که در درون آمادگی عدالت خواهی، مهر و محبت و ایمان به خدا دارند هستند که در مقابل ستم، هسته های مقاومت را تشکیل می دهند.

وی افزود: دشمنان ما وقتی می جنگند برای ظلم و خونریزی می جنگند این فرق را باید توجه داشته باشیم اما وقتی ما دفاع می کنیم برای صلح جهان اسلام، دفاع می کنیم ؛ که اینها ۱۸۰ درجه با هم فرق می کند، نامه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که به خانواده محترمش نوشته ایشان به خانواده اش می گوید که هرگز نمی خواستم نظامی شوم، هرگز از مدرج شدن خوشم نمی‌آمد، من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: شما چرا مبارزه می کنید؟ به جهت اینکه به تعبیر امام علی(ع) حصون الرعیه ملت ها را حفظ کنید.

وی افزود: هر ظرفی هر چه در آن است را بیرون می دهد، در دلی که ایمان است انسانیت و معنویت است، کار و آثار و خواصش مهر، محبت، گذشت و ایثار است اما در دلی که ایمان نیست همه اش ظلمات، شهوات، جهل، ظلم و ستم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: کاروان اربعین از پا نایستاده و اگر شرایط کرونا نبود این اربعین به صورت مکرر تکرار می شد و تکرار خواهد شد، در بعضی جاها متاسفانه با بهانه هایی مانع ایجاد کردند اما همه جا مانع نیست.

وی افزود: ما امروز بعد از انتخابات ۱۴۰۰ ما فرصتی داریم که این فرصت هم در ایران خلاصه نمی شود، این فرصتی است که کل منطقه را می گیرد و نقش بین الملل دارد که باید در این فرصت بیش از پیش ماهیت مکتب حقیقی اسلام را در فعالیت، کار، الفت، خدمت، ایثار و قدرت در مقابل ستم به دنیا نشان دهیم و مانند سدی فولادین در مقابل ادم کش ها بایستیم، بچه های فلسطین، بچه های یمن و زن های مظلوم یمن که از گرسنگی می میرند منتظر قدرت و این فرصتی که شما به دست آوردید هستند، در عراق همینطور، در افغانستان نیز همینطور است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز کرد: در هر جایی باید به توجه به اقتضای آن چه که تشخیص داده شود نوع کمک به انسان ها و ملت ها صورت گیرد، ما پشتیبان ملت ها هستیم، دولت ها باید خودشان را با ملت ها وفق بدهند و ملت ها خودشان را بر اساس عدالت وفق دهند، امروز حتی در کشورهای غربی از ناحیه مردم به اتکای شما عدالت خواهی به عنوان یک ارزش مطرح شده است.

وی ادامه داد: آنچه که بیش از دوسال شده به عنوان عدالت خواهی جلیقه زردهای فرانسه سوالی دارند که دولت باید پاسخ بدهد ، انگلیس و آمریکا و آلمان و … هم همینطور است، دیگر مردم جهان ظلم را بر نمی تابند، عدالت خواهی امروز مهم ترین مسئله جهان در میان همه ملت ها است و دولت ها باید خودشان را با ملت هایی که موضع عدالت دارند تطبیق دهند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: شما که به این سفر و زیارت حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) می روید از شما التماس دعا داریم، با توجه به موانعی که وجود دارد از ناحیه همه مردم ایران زیارت کنید و به سلامت برگردید و در جهت زمینه سازی در هر بعدی که توانایی دارید در هماهنگی و پیوند ملت های اسلامی اثر گذار باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *