خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیشکسوتان و بازنشستگان گنج های پنهان کشور هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیشکسوتان و بازنشستگان گنج های پنهان کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه با آماری که شما از این گنج های پنهان ارائه کردید احساس می کنیم که خیلی از کارمان عقب هستیم، افزود: حدود ۵۰ درصد از بازنشستگان با وجود مشکلات و شرایطی که هستند اگر به سراغ آن ها برویم در امور خیر فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و … از ما جلوتر هستند و انگیزه آن ها بسیار خوب است و خیلی هم خوشحال می شوند، چنین گنج های برای کشور وجود دارند و کم نیستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار سردار رضایار رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور، گفت: پیشکسوتان و بازنشستگان ذخیره بالقوه ای هستند و ذهن ها کم و بیش متوجه این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: با آماری که شما از این گنج های پنهان ارائه کردید احساس می کنیم که خیلی از کارمان عقب هستیم، حدود ۵۰ درصد از بازنشستگان با وجود مشکلات و شرایطی که هستند اگر به سراغ آن ها برویم در امور خیر فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و … از ما جلوتر هستند و انگیزه آن ها بسیار خوب است و خیلی هم خوشحال می شوند، چنین گنج های برای کشور وجود دارند و کم نیستند.

وی افزود: باید ببینیم با چه تشکیلاتی می شود آن ها را شناسایی کرد تا متوجه شرایط آن ها شویم تا ببینیم در راه مقاصد و آرمان های انقلاب برای چه کاری مناسب هستند که بتوانند همکاری کنند، شناسایی این افراد هم زمان می خواهد و هم نیازمند نیروهایی است که بتوانند این گنج هایی که به صورت بالقوه وجود دارند را به فعلیت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه، خاطر نشان کرد: این نیروها نیازمند یک تشکل هستند، این تشکل چگونه و از کجا شروع خواهد شد؟ حالا وقتی همه آمدند بعد چه برنامه ای برای آن ها خواهیم داشت؟ باید در مسائل و موضوعات مختلف آمار و اطلاعات ریز و دقیقی داشته باشیم که آن ها بتوانند در این قضایا همکاری کنند و باز نوع عمل ناقص ما موجب یاس آن ها نشود، ما نباید به یک شیوه خام عمل کنیم که آن ها همان اول پشیمان شوند.

وی افزود: بعد از این که افراد شناسایی شدند باید دید چه کارهایی روی زمین مانده است و هر کدام از این افراد به درد چه کاری می خورند مخصوصا الان که دولتی انقلابی روی کار آمده است زمینه همکاری بیشتر فراهم است.

امام جمعه بیرجند با این پرسش که ما بعد از بیانیه الهام گونه گام دوم مقام معظم رهبری ما چه ساز و کاری را داشته ایم؟، افزود: بازنشستگان و پیشکسوتان سابقه کاری بالایی دارند و شیوه های کار و تجربه لازم در سیستم و امور را دارند.

وی ادامه داد: اگر ما همان اول با آن ها خام برخورد کنیم متوجه خواهند شد چون او یک جوان نیست که بگوید حالا ما می مانیم ببینیم چه می شود، او با تجربه بالایی که دارد از نوع کار ما می فهمد که این کار به جایی می رسد یا نمی رسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: ما باید فرمولی که هدفمند است و به جایی می رسد را از قبل طرح کنیم که وقتی آن ها بخواهند همکاری کنند با دلگرمی این ایثار را انجام دهند.

وی افزود: شما وظیفه ما را سنگین تر کردید در عین حالی ما در ذات خود ناتوان هستیم اما اگر فرمولی قابل قبول، تاثیرگذار و کارشناسی شده ای در طرح و برنامه های مختلف دارید به بنده ارائه دهید، کاری که از دست بنده بر می آید دعا هست، شما به بنده بفرمایید چه کاری باید انجام دهم چون خودم در این که بگویم چه کار کنید ابتکاری ندارم لذا شما مقدماتش را فراهم بیاورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *