خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مراکز آموزش نظامی نقش بسیار حساسی در خدمت به نظام دارند/ سرباز وظیفه منهای آموزش های نظامی مهارت های زندگی را هم فرا می گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مراکز آموزش نظامی نقش بسیار حساسی در خدمت به نظام دارند/ سرباز وظیفه منهای آموزش های نظامی مهارت های زندگی را هم فرا می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه تقریبا می توانیم ادعا کنیم که هیچ آموزشگاهی به سرعت آموزشگاه های نظامی و انتظامی فرد را نمی سازد، اظهارداشت: مراکز آموزش نظامی غیر از نقش بسیار حساسی که در جایگاه خدمت به نظام، کشور و اسلام دارند برای فرد فرد سربازان عزیزی که جذب می شود از همان اول یک تغییرات کلی بین خانه و آموزشگاه ایجاد می کنند و برای تمام دقایق شبانه روز این سرباز برنامه دارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سردار محمدی فرمانده جدید مرکز آموزش محمد رسول الله(ص) مرزبانی خراسان جنوبی، گفت: جایگاه نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی یک جایگاه کم نظیر است چون بر اساس تعهد های ایمانی و حُسن وفای به عهد فعالیت می کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: جامعه نظامی و انتظامی ما در شرایط بحرانی اول انقلاب با امام خمینی(ره) بیعت کردند و در بیش از چهل سال همواره هر روز مستحکم تر از دیروز خودشان را نشان دادند.
وی افزود: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و خصوصا مرزبانی در جهت صیانت و حفاظت از منافع عمومی از کشور فعالیت می کنند اما فعالیت مراکز آموزش نظامی جنبه خاص خودش را دارد، در شرایط کنونی که اکثریت جامعه شهرنشین شده اند، جوانان و نوجوانان مقاطع مختلف تحصیلی را می گذرانند ممکن است دانش آن ها زیاد باشد اما از زندگی بی خبر هستند و هنوز پدر و مادر همه چیز را برای آن ها فراهم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه، خاطرنشان کرد: در شرایط ویژه امروزه یک جوان که می خواهد وارد زندگی شود اما زندگی بلد نیست چون تا به حال هر چه بوده سر سفره پدر و مادر و خودش هیچ کاری نکرده و آشنایی ندارد، این فرد می خواهد فردا در جامعه چه کار کند؟
وی افزود: مراکز آموزش نظامی غیر از نقش بسیار حساسی که در جایگاه خدمت به نظام، کشور و اسلام دارند برای فرد فرد سربازان عزیزی که جذب می شود از همان اول یک تغییرات کلی بین خانه و آموزشگاه ایجاد می کنند و برای تمام دقایق شبانه روز این سرباز برنامه دارند، در این مراکز تنها بحث یادگیری مطرح نیست بلکه علاوه بر آموزش های نظامی، بدنی، اطلاعاتی، شرعی و … یادگیری همراه با اجرا و عمل است.

امام جمعه بیرجند، گفت: ما تقریبا می توانیم ادعا کنیم که هیچ آموزشگاهی به سرعت آموزشگاه های نظامی و انتظامی فرد را نمی سازد به گونه ای مشاهده می کنید در این آموزشگاه ها از یک فرد بی سواد یک نظامی با دانش، تکنیک لازم و آشنا به مسائل نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ساخته می شود.
وی افزود: همانطور که اشاره فرمودید در حال حاضر مراکز آموزش نظامی نسبت به سربازان آینده نگری دارند و سربازان آموزش های حرفه ای می بینند که فردا چشم به دست دیگران نباشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: آموزش جوانان در مراکز آموزش نظامی خدمت بسیار بزرگی است، او منهای آموزش های نظامی مهارت های زندگی را هم فرا می گیرد و اگر این آموزش ها نباشد او در زندگی خودش هم ناتوان است، این خدمت بسیار جالب است.
وی ادامه داد: جوان سرباز در مقابل خدماتی که می دهد چند برابر خدمات می گیرد، این مورد خیلی لازم است که وقتی جوانان عزیز ما به آموزشگاه ها می آیند همان اول به آن ها تفهیم شود این آموزش ها برای حتی زندگی شخصی او یک ضرورت است تا قدرش را بداند و با شوق و اشتیاق بیشتری به فعالیت خود بپردازد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: افرادی که برای خدمت سربازی می آیند از نظر قوت گیرایی، شرایط عاطفی و پذیرش موضوعات در بهترین شرایط زمانی قرار دارد و لذاست که اگر فرماندهان نظامی واقعا همه شرایط را در آموزش ها به کار ببرند سرباز به او عشق و ارادت پیدا می کند و در اطاعت از برنامه های این فرمانده برای خودش کمالاتی قائل است، ارتباط بین این فرمانده و سرباز بسیار لذت بخش است.
وی ادامه داد: سربازان باید قدر محیط های آموزشی را بدانند، این آموزش های نظامی و انتظامی برای جوانان ما سرمایه بزرگی است، فرماندهان عزیز هم قدر این فرصت بزرگ برای جوانان عزیز را بدانند و در مراکز آموزش این جوانان را از نظر آموزش، عاطفه، آداب، احکام و … با آمادگی که دارند سرشار کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *