خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: احیای امر به معروف احیای اسلام است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: احیای امر به معروف احیای اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی با اشاره به اینکه : اگر ما توانستیم مسئله امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم در واقع اسلام را احیا کرده ایم، اظهار داشت: وقتی فرصت به دشمن می رسد در جهت افساد کم نمی آورد؛ در حال حاضر مسئله دشمن این نیست که یک نفر فاسد شود، بلکه مسئله افساد است، افساد طرح و برنامه برای فاسد کردن است، فرق نمی کند فساد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی یا غیره باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدین رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: اگر حساسیت و توجه ما نسبت به آسیب هایی که به جامعه می رسد از توجه پدر و مادر نسبت به رشد فرزندشان کمتر باشد ما کم آوردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما در سطحی به جامعه نگاه می کنیم که همه برای ما مهم هستند، می خواهد پدر، مادر، خواهر و برادر من باشد یا دیگری، فرقی نمی کند، باید در این جهت دلسوز باشیم.

وی افزود: در این که ما موفق هستیم یا نیستیم هم هر کسی باید به وجدان خودش مراجعه می کند که در درون از مشکلات و آسیب هایی که برای جامعه تحمیل می شود واقعا به اندازه فرزندش ناراحت می شود یا نه، این یک مسئله مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای سالم سازی جامعه به عنوان یک حق اجتماعی جایگاه خودش را دارد که در آیات قرآن، احادیث و روایات تبیین شده است و اهمیتش را در حالی فرمودند که از همه فرائض بیشتر است بلکه همه فرائض در مقابل آثار آن مثل ترشح آب دهانی است به نسبت یک دریا، درست هم تحلیل کنیم می بینیم همین است.

وی ادامه داد: اگر خدای نکرده این آسیب فراگیر شود نه نماز کارکرد موثری خواهد داشت، نه روزه و نه واجبات دیگر و اصلا ماهیت انسان عوض می شود و به یک حیوان تبدیل می شود.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: ما در برابر خطای یک انسان در هر وضع و نوعی که باشد مسئول هستیم، اگر کسی قدم خلافی بر می دارد، سخن خلافی می گوید، امضای خلافی می دهد یا حق دیگری را تضییع می کند همه باید پرسشگر باشند که چرا این کار را کردی؟ و الا جامعه فاسد می شود.

وی ادامه داد: در زمان ما مسئله این نیست که یک نفر فاسد شود، مسئله افساد است، افساد طرح و برنامه برای فاسد کردن است، فرق نمی کند فساد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی یا غیره باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: طرح و برنامه افساد از ناحیه دشمنان است، اگر طرح افساد است این سئوال پیش می آید که غرض چیست؟ چرا می خواهند دختر، پسر، را خانواده، اداره و تولید ما را فاس کنند؟ بالاخره یک هدفی دارند که آن هدف این است که در کنار تهدیدهای نظامی و غیره از این طریق ما و این اندیشه، اسلام، حق و عدل را برای همیشه از ریشه بکنند.

وی افزود: به لطف پروردگار و توجهات خاص حضرت مهدی(ع) و رهبری های الهام گونه نایب به حق آن حضرت تا حالا شرایط به هر جا رسیده که دشمن خواسته تسلط پیدا کند آن ها با شکست مواجه شدند، این از کرامات الهی و آثار خون شهدا و آثار مُخلِصین و مُخلَصین است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه، خاطر نشان کرد: اگر خدا به خاطر این اوضاع و میزان تعهد و ولنگاری ها ما را مواخذه می کرد چه می شد؟ اگر دشمن بر ما مسلط می شد به نظر شما با ما چه می کردند؟ اگر چنانچه دشمن بر شما مسلط می شد یقین بدانید بر شما، ملت، ناموس، مردم و کشور شما آسیبی وارد می کرد که آنچه که در سوریه، یمن، عراق و افغانستان است یک گوشه آن نمی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: ما در ۷۰۰ سال قبل به وسیله همین اروپایی ها سابقه داریم که از دولت اندلس چند امتیاز گرفتند و آمدند بر اساس امتیازاتی که گرفتند از یک کنار عمل کردند و با استفاده از فسادهای مختلفی که رواج دادند جوان ها و نوجوان ها را از راه منحرف کردند.

وی ادامه داد: بعد از مقدماتی که آن ها انجام دادند جامعه را از لحاظ ایمانی گرفتند و هر کسی سرگرم به کار خود و بی تفاوت نسبت به مسائل دیگر شد، یک مرتبه دیدند که اروپایی ها به صورت منظم با یک لشکر نظامی حمله کردند و چون وحدتی نمانده بود که از خود دفاع کنند آن ها دین، ناموس و همه را قتل عام کردند و بر سر قتل بچه ها هم قمار کردند که چه کسی آن بچه را به دو نیم تقسیم می کند که اندازه هم باشد؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت:‌ بدانید طرح هایی که دشمن در جهت افساد عقیده، اخلاق، مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و غیره می ریزد همه مقدمه است برای حمله و قتل عام اصلی که بعد از این انجام دهند.

وی افزود: از بس متاسفانه در بعضی از دولت ها از زمان بنی صدر به بعد ندانم کاری ها و نفوذها زیاد بود و با آن بازی کردند که حوصله مردم را سر بردند، یعنی مردم کمتر می توانند باور کنند که واقعا می خواهد یک امر به معروف و نهی از منکری باشد که پشتوانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: مردم به خاطر کار ما بی تفاوت شدند، از دولتی که واضح بگوید ما که نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم چه توقعی است؟ اگر شما نمی توانید مردم را به زور به بهشت ببرید چگونه این شیوه های لغزنده ای را به کار می برید که مردم را داخل جهنم هل می دهید؟

وی افزود: ما دست الهی را بارها و بارها دیدیم و نشناختیم و الان هم نمی شناسیم، آن دست از آستین درآمد و برای شما، جامعه و مردم ما یک صحنه ناباور که به رویا شبیه تر است ایجاد کرد، خدا را چطور می شود برای این نعمت شکر کرد؟ حداقل گره پنجاه درصد از گره کارهای مشکل شما با روی کار آمدن دولت جدید خود به خود حل است.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: شما از چند سال است درگیر با یک مسئله گردشگری هستید، با چه افتضاحی که واقعا شرم آور بود، هیچ اقدام درستی نشد، جلسات متعدد گرفتید و صحبت نمودید و هیچ نتیجه ای نداد جز کارهای جزئی که موثر نبود اما در دولت جدید وزارت مربوطه همان اول گفت که گردشگری ما گردشگری دینی خواهد بود، این چقدر زیباست.

وی ادامه داد: آن ها ضمن اینکه افتضاحات فرهنگی، قانون شکنی و انواع و اقسام تبلیغات سوء در پایه گردشگری می کردند اصل مسئله صنعت گردشگری به عنوان درآمد زا را هم دچار آسیب کردند چون وقتی جریانات به حالت قاچاقی و درگیری و پیگیری باشد مسلم روحیه گردشگر هم خسته می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه، خاطر نشان کرد: شما در آینده می توانید گردشگری را هم تبلیغ و هم تعریف کنید، با وزیر مربوطه کاملا می شود صحبت کرد، ایشان یک انسان منطقی و کاردیده است که دورانی مدیریت سازمان صدا و سیما را به عهده داشته است و به مسائل فرهنگی آشنا است، حالا باید شما بگویید که طرح و برنامه شما چیست؟ شما باید یک طرح داشته باشید که به طور کامل بتوانید از آن بهره برداری کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: بر اساس سخن الهام گونه رهبر فرزانه انقلاب که سه سال قبل گام دوم را نوشتند و از امید به یک دولت اسلامی صحبت کردند، این ها الهامات است، حالا آن تحقق پیدا کرد که این منحصر به ایران هم نیست.

وی ادامه داد: آن روزی که سوریه در آن شرایط بحرانی قرار گرفت و داعشی ها، سعودی ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها زن و مرد و بچه را قتل عام کردند شرایط به گونه ای بود که تا دمشق هم رفتند، آقای بشار اسد هم باید فکری بر می داشت با این شرایط که نمی شود ماند، آن روز هم رهبر معظم انقلاب با همین الهامات فرمود آقای بشار اسد باشد و ماندنی است، به آن هایی هم که خدمت آقا رسیدند گفتند همه شما هم سالم می مانید و پیروزی را هم می بینید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: گام دومی هم که آقا نوشتند و این همه از دولت اسلامی و جامعه اسلامی که در آینده خوهد آمد حرف زدند، الان شما می خواهید چه کار کنید؟

وی افزود: چند روز پیش در دیدار با جمعی از اعضای بسیج ادارات عرض کردم مهم ترین مسئله در هر جامعه ای قانون است، دشمن با انواع حیله، مستقیم و غیر مستقیم قانون شکنی را بر ما تحمیل کرده یکی با گرسنگی، یکی با پول های بادآورده، یکی با ولنگاری و آن دیگری هم با شک در آرمان و عقیده، شما باید طرحی داشته باشید که برای تک تک جامعه بتوانید این مسئله را تبیین کنید که خود جامعه عزیز از خودش دفاع کند.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: قانونی تعریف کنید که بتواند یک نوجوان از قانون دفاع کند و قانون شکنی را بدتر از هر جنایتی بداند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: باید خود مردم از خود دفاع کنند، چه طرحی دارید به مردم جرات بدهید از فردا بتوانند مطالبه کنند، مردم باید مطالبه گر باشند.

وی افزود: اگر ما توانستیم مسئله امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم اسلام را احیا کردیم، ملاحظه می کنید وقتی فرصت به دشمن می رسد در جهت افساد کم نمی آورد اما وقتی فرصت به من و شما می رسد امروز و فردا می کنیم و فرصت را می سوزیم، برای این کم کاری ها باید فردا پاسخگو باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز کرد: هنوز که دولت جدید به طور کامل مستقر نشده است، با تغییر وزرا که دولت عوض نمی شود، باید مدیرکل ها بیایند و زیرمجموعه ها شروع به کار کنند آن وقت هم طبیعی است تا استقرار کامل مدتی طول بکشد اما جالب اینجاست همان هایی که هشت سال از کم کاری های دولت حرف نزدند در حالی که امور هنوز دست دولت قدیم است و به دست دولت جدید نرسیده همانها حالا حرفگو شدند و نطقشان گویا شده و نقد می کنند.

وی ادامه داد: آن ها از چیزی نقد می کنند که اصلا دست دولت نیست، دولت جدید هنوز عملا وارد نشده است و تا زیرمجموعه هایش را متناسب با شرایط قرار ندهد، بله وزرا عوض شدند، یک نفر که نمی تواند کار کند، او برای یک مجموعه کار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: حرف ما هم اینجاست که تا وقتی بخواهد کار دولت شروع شود بنشینید از ظرفیت دیگران هم استفاده کنید، از طرح های قانونی، طرح های مردمی، طرح های انقلابی چه می خواهید انجام دهید که از فردا انواع و اقسام مسائلی که با رنگ دینی، انقلابی و مردمی می خواهد در جامعه به وسیله دولت جدید پیاده شود واقعا کارساز باشد و شکر این نعمت جز با این نمی شود.

وی افزود: صاحب نظران هم که الحمدلله در جامعه ما کم نیستند، ما بسیار داریم افرادی که حتی گمنام هستند و وقتی با آن ها می نشینی از نظرات آن ها لذت می بری، از دیگران هم استفاده کنید، یک ماه دیگر، بیشتر و یا کمتر که دولت جدید می خواهد وارد کار شود شما باید بالاخره حرف برای گفتن و امید برای مردم داشته باشید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، اظهار داشت: الان همان هایی که هشت سال هیچ حرفی نزدند یکسره بر تبل ناامیدی می کوبند که این دولت آمد و کاری نکرد، کدام دولت آمد؟ خیلی عجیب است، این ها شیطنت است، خودشان هم سیاسی هستند و کاملا می دانند هنوز دولت نیامده است.

وی افزود: از نخبگان جامعه در سطوح مختلف نظر بگیرید و خودتان را برای جنبه های اجرایی و عملی آماده کنید، صرف این که جلسه بگیریم نباشد چون جلسه دردی را دوا نمی کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *