خانه / دیدارها / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: برای حل مشکلات یک جامعه باید فرهنگ آن جامعه اصلاح شود چراکه همه امور تحت الشعاع فرهنگ است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: برای حل مشکلات یک جامعه باید فرهنگ آن جامعه اصلاح شود چراکه همه امور تحت الشعاع فرهنگ است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دشمنان برای تضییع حقوق عامه جامعه دست به هر خیانت و جنایتی می زنند، گفت: نمی شود مسئولی که باید بیش از همه احساس مسئولیت کند بگوید که ما نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم اما چگونه می توانید صحنه های لغزنده در طرح های مختلف ایجاد کنید تا همه به جهنم بروند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست امضای تفاهم نامه کانون وکلا و دادگستری استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام عزای اهل بیت(علیه السلام) گفت: این جلسه نوید دهنده امید هایی است که برای جامعه خود داریم، هر سرمایه گذاری که می شود، متناسب با رشد و پیشگیری از زیان و ضرر سرمایه گذار یا سرمایه گذاران پیش بینی دارند، مثلا اگر کسی بخواهد در کشاورزی سرمایه گذاری کند، پیش بینی زمین، آب و هوای آن را دارد اما در کنار همه این موارد، پیش بینی سم را هم باید بکند در جاهای دیگر از جمله مرغداری و پرورش زنبور عسل هم همین نوع است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مهمترین سرمایه‌گذاری که در واقع سرمایه ای است که خدای بزرگ به عنوان احسن المخلوقین او را معرفی می کند(انسان)، راه رشدش چیست و تغذیه آن از نظر فرهنگی باید چگونه باشد؟ در باقی امکانات اگر انسان بخواهد به انسانیتش برسد باید سرمایه گذاری کرد، در میان همه اینها با آفت ها چه می کنید؟ اگر همه زحمات را بکشید اما فکر آفت را نکنید همه اش به باد می رود در همه سرمایه گذاری ها اینگونه است.

 

وی افزود: پای نهال اسلام و انقلاب اسلامی و پای برنامه رشد و کمال در جامعه سرمایه گذاری بسیاری شده، چقدر شهید دادید و چه بزرگان و زبده هایی را فدا کردید، آفت هم یک چیزی است که به هرحال خرجی ندارد، تخریب کار آسانی است، اما ساختن کار مشکلی است، تمام این ساختمان را در یک لحظه با چند گرم تی ان تی می شود تخریب کرد، اما نسبت به ساختن بسیار طول میکشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد:  امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است، این یعنی انسان مظلوم واقع شده است، گرچه این دیر هنگام است، بعد از چهل و چند سال ولی به جا است، شما ملاحظه کنید که فرصت به دست دیگران که میرسد برای تخریب از اهرم هایی از قبیل سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه ای و جنگ های تبلیغاتی از همه راه ها سوء استفاده می کنند، برای تضییع حقوق نامرئی جامعه انواع خیانت ها را انجام می دهند و حتی مسئولی که باید بیش از همه احساس مسئولیت کند می گوید که ما نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم اما چگونه می توانید صحنه های لغزنده در طرح های مختلف ایجاد کنید تا همه به جهنم بروند.

 

امام جمعه بیرجند، ابراز کرد: خیلی جای تشکر دارد در ارزشمندترین کمک به جامعه خودی، اسلام، مسلمین و انقلاب اسلامی، آنهایی که برای انقلاب این همه فدا کردند، نتیجه اش چیست؟ نمی شود که همین طور از دور نگاه کنیم تا جامعه فاسد شود، امروز صبح خیلی خوبی بود، امیدواریم که در کنار این مسئله، موضوع به موضوع در این فرصتی که بدست شما آمده، در حالی که دیگران(دشمنان) از فرصت ها سوء استفاده می کنند، می توانیم شکر خدای متعال را بجا بیاوریم، سر به سجده بگذاریم و حرکت ندهیم، دیدید که کار را به جایی رساندند که علانیه می گفتند «۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن تمام شد»، طرح ها و توطئه های دشمنان چه آنچه که پیدا بود و چه آنچه که پشت پرده است رسوا شد و مسئله طور دیگر رقم خورد.

 

وی افزود:  اما خدا در قرآن کریم می فرماید« يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ؛ کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت»، دست قدرت الهی واقعاً شناخته شده است و پیدا است، سران استکبار که اولین بدخواهان نسبت به  جمهوری اسلامی ایران هستند به چه ذلتی گرفتار شدند و شما امروز در چه شرایطی قرار گرفتید، قوه قضائیه با قدرت، نیروی اجرایی تازه نفس، جوان، با اراده و آرمان و مجلس شورای اسلامی آماده برای هرگونه همکاری با دولت عزیز، در کنار این، باقی مسائل داخلی، خارجی و جنبی همه خودشان را تطبیق می دهند، این فرصت رویایی است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، تاکید کرد:  برنامه های ستاد به جلسات ختم نشود، برای هر موضوع و هر سنخی که هست از صاحب نظران موضوع دعوت شود و مشکلات یکی به یکی طرح شود، راه حل آنها به صورت کارشناسی منظور شده و نیروهای متناسب و مربوط به آن موضوع جهت اجرا فراخوانده شود، از یک ساعت هم کمال استفاده را ببریم همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با هیأت دولت جدید بیان کردند، از یک دقیقه هم باید استفاده کرد چرا که این چهار سال زود می گذرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع این همه حقوق مردم که ضایع شده است این اقدام که از ناحیه فرهنگی انجام شود حرف اول را می زند، چرا که همه امور تحت الشعاع فرهنگ اند، اگر فرهنگ اصلاح شود همه خیرخواه و خدمتگذار اند، دیگر خیانت و جنایتی نیست، لذا همه امور برای انسان زایده فرهنگش است، هموراه منتظر ابتکار جدید و اقدامات به موقع برای هر مسئله که برای جامعه ما نیاز است.

 

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام علی نسائی زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه مظلوم واقع شده است که باید در سطح جامعه اسلامی احیا شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم از دولت انقلابی انتظار دارند از لحاظ فرهنگی در کشور تحویل ایجاد شود، تصریح کرد: اگر ولنگاری و بی‌بندباری در جامعه رشد کند و ارزش‌های دینی از بین برود کشور از لحاظ امنیتی دچار مشکل خواهد شد.

 

حجت الاسلام نسائی با اشاره به اینکه در گذشته قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نداشتیم که خوشبختانه اکنون این قانون در مجلس تصویب شده است، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با دقت نوشته شد و امیدواریم وکلا که بازوان پرتوان دستگاه قضایی هستند جانانه از این اجرای این قانون در سطح جامعه دفاع کنند یعنی وکیل می تواند به عدالت کمک کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: کانون وکلای استان نسبت به تحقق این تفاهم نامه جدیت ویژه ای داشته باشند و اگر پرونده ای به این وکلا ارجاع شود با توجه به تمام ابعاد موضوع در تنظیم لایحه دفاعی دقت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شرح وظایف وکیل در قانون مشخص است، گفت: در سیستم دادسرا به عنوان مدعی العموم می توانیم از آمران امر به معروف و نهی از منکر دفاع کنیم اما وقتی با کیفر خواست به دادگاه ارجاع شد هنر وکیل است که از آمرانی که توسط افراد هنجرشکن مورد هجمه و صدمه قرار گرفته است دفاع کند و تمام مستندات و ادله در لایحه دفاعی ذکر شود تا بتوانیم رأی دادگاه را بگیریم.

 

حجت الاسلام نسائی در پایان با اشاره به نقش برجسته وکلا تأکید کرد: امیدواریم کانون وکلا پرونده های آمران به معروف و نهی از منکر را به وکلایی با بنیه علمی قوی واگذار کنند تا باعث اجرای دقیق عدالت شویم.

همچنین در ادامه این نشست سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ۲۶ دستگاه اجرایی وظایفی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مصوب کرده است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: برخی از دستگاه ها وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام می دهند و با توجه به اینکه وظایف برای دستگاه ها شرح شده است اما برخی از دستگاه ها در این زمینه کوتاهی و یا سهل انگاری دارند.

 

وی ادامه داد: جلسات مختلفی برای شرح وظایف دستگاه ها در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر طی چند سال اخیر برگزار شده است و به دستگاه ها این وظایف ابلاغ شده است اما برخی از دستگاه ترک فعل و عدم اجرای این موضوع دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی استان تعامل و همکاری خوبی و شایسته ای با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت اجرای این ۲ فریضه مهم داشته اند.

 

قاسمی در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین مرکز وکلا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان داشت: با توجه به اینکه در ماه امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم امیدواریم این تفاهم نامه در راستای اجرای این طرح به نحو عالی جهت مقابله با ناهنجاری ها ی تحمیل شده اجرا شود و شاهد یک جامعه سالم در خراسان جنوبی باشیم.

سیدمحسن موسوی، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: این جلسه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در منظور اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف برگزار شده است.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مرکز وکلا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه این است که وکلا در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشارکت فعالی داشته باشند و حمایت قضائی از آمران به معروف نیز از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

 

وی در خصوص محورهای همکاری مرکز وکلای استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در سه محور حمایتی، نظارتی و آموزشی این همکاری ادامه خواهد داشت و بر روی محور آموزشی تاکیدات بسیاری وجود دارد.

 

موسوی ادامه داد: بحث آموزش قانون مجازات اسلامی و حقوق شهروندی برای اعضای ستاد از طریق مرکز وکلا و اساتید مجرب در دستور کار قرار می گیرد تا کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند از حقوق خود مطلع شوند.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرایط همکاری با ستاد از ۲ طریق صورت خواهد گرفت، افزود: یکی از طریق وکلای داوطلب و علاقمند و دغدغه مند و یکی نیز از طریق وکالت اجباری اجرا می شود و به صورت مستمر نظارت های لازم برای اجرای صحیح این تفاهم نامه صورت می گیرد.

 

وی در پایان گفت: در راستای حمایت حقوقی و قضائی از آمران به معروف تمام تلاش خود را خواهیم کرد و در برابر هر گونه تعرض به آمران به معروف با نهایت دقت و تلاش اقداماتی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *