خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت مربی مردم است/ ملت و دولت از هم جدا نیستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت مربی مردم است/ ملت و دولت از هم جدا نیستند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سبب شد تا همه خدمتگزار مردم باشند و آقا بالاسر نداشته باشیم، اظهارداشت: : ملت و دولت ما که جدا نیستند، دولت مربی مردم است، همانطور که مدیریت یک خانه وقتی صحیح باشد کودکی که بزرگ می شود خودش متمدن است چون پدر و مادر خانه و خانواده را به خوبی مدیریت کردند، همین طرح را باید توسعه داد و دولتی اسلامی داشت که بتواند مردمش را امین و صادق بار بیاورد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست با آقای ملانوری نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی، معاونین استاندار و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدین رجایی و باهنر، گفت: در سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دولت و مردم در راستای قانون اساسی، نظام و وصول به آرمان اسلام و الگو و نمونه یکی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: انقلابی که ثمره همه قشرهای ایران اسلامی می باشد، بدین معناست که از بیرون آقا بالاسر نداشته باشند، خودشان هم خادم و هم مخدوم خود باشند، ممکن است به خاطر وجود موانع با برخی از آرمان های خود فاصله داشته باشیم اما، اصل و بنا بر این است.

وی با اشاره به آیه ۱۱۵ سوره هود و روایت الشاهد هو الحاکم، افزود: کارهای چند ساله را نمی شود در چند دقیقه منعکس کرد، پیش خدا گزارش لازم نیست چون که او شاهد و عالم سر و خفیات است و نسبت به همه امور آگاهی کامل دارد، همان خدایی که شاهد است حاکم هم هست و گزارش لازم ندارد خودش می داند و به عدل حکم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: جامعه ما یکی است و آرمان الهی دارد، انسان اصولا مسئول آفریده شده است، کلماتی در معنی به نحوی جامع هستند در عین حال ممکن است بر اساس عنایات ویژه هر تعبیری فرق داشته باشند.

وی افزود: ما آزمایش می شویم، آزمایش هم چیزی نیست که شامل عده ای شود و شامل عده دیگر نشود، ما در هر ثانیه آزمایش می شویم؛ دلیلش این است که انسان موجودی است که با عقل، اراده و انتخاب عمل می کند و باید پاسخگو باشد و لذاست که فطرتاً هم به این گونه است که هر کسی جوابگوی عمل خودش است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در روایات هم دارد که یک وقت کسی اشتباه نکند و دعا کند که خدایا مرا آزمایش نفرما، این دعا محال است به اجابت برسد چون اصلا فلسفه وجودی انسان در این عالم فیزیکی و اصل خلقت برای امتحان است و هر جا مسئله حقوق مطرح می شود همان جا نوعی آزمایش وجود دارد.

امام جمعه بیرجند، گفت: امام سجاد(علیه السلام) در کتاب رساله حقوق خود به بیان حقوق مختلف از جمله حقوق اعضای بدن، عمر و … اشاره می کند، ما همه جا آزمایش می شویم و کسی هم ما را آزمایش می کند که نه گزارش و نه شاهد می خواهد و حقوق هم متقابل است، اینطور نیست که پدر و مادر بر گردن فرزند حق داشته باشند ولی فرزند بر گردن پدر  و مادر حق نداشته باشد، هر کدام جداگانه باید پاسخگو باشند که چه کرده اند.

وی ادامه داد: فردی که متصدی امور مردم یا یک خانواده می شود باید مسئولیت خود را ادا کند، از طرف دیگر افرادی مانند همین مدیران کل محترم که امور را اداره می کنند حق دارند، این همه خدمات ناشماری که ارائه می شود را که باد نمی آورد بلکه این ها تولید می شوند.

نماینده مقام معظم رهبری، ابراز کرد: ما انقلاب کردیم و بر اساس اسلام و ارزش های الهی، انسانی در اینجا هیچ شخصی آقا بالاسر شخص دیگر نیست، اینجا همه کاره مردم هستند، یک عده مسئولیت کارهای دیگران را می پذیرند، یک عده هم انواع و اقسام خدمات را به جامعه ارائه می دهند و هر کسی کار خود را انجام می دهد تا بتوانند در یک نظام ارزشی به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید یک جامعه اسلامی تولید شود، افزود: ما تا جامعه اسلامی فاصله داریم تا بتوانیم بر اساس آن تمدن، دست بشر وحشی آدم کش، جنایتکار و فاسد را بگیریم و نجاتش دهیم، این یک حق بین الملی است چون ما به عنوان آرمان اسلامی، الهی و انسانی دوست دار همه انسان ها هستیم و آرمان ما این است که آن ها نجات پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما از مردم دفاع می کنیم، درگیر جنگ هشت ساله بلکه چهل ساله می شویم اما در عین حال انگیزه ما دوستی است اما انگیزه دشمن، دشمنی است، ما دفاع می کنیم، به کسی که سیلی نمی زنیم.

وی افزود: انسان در نزد خدا عزیز است، حتی انسانی که فاسد و مشرک است، خدا کفر و ظلم او را دوست ندارد اما خود او را که دوست دارد، این سیستم فکری ما است در نظام اسلامی و منافات ندارد از یک طرف دوستی باشد و از طرف دیگر جنگ باشد، مانند طبیب که مریض به او هزینه می دهد تا چاقو بردارد و بدن او را پاره کند چون راه سلامتی او این کار است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: ما بر اساس این مکتب نه تنها انسان بلکه تمام موجودات را دوست داریم، ما یک گیاه را دوست داریم، ما یک حیوان را هر چه باشد حتی یک حیوان نجس العین را دوست داریم، در مکتب ما مهربانی با حیوان وظیفه ما است، اصل دین ما حب است، امام صادق (علیه السلام) که می فرمایند دین غیر از دوستی است؟

وی ادامه داد: ما باید تمدن اسلامی را صادر کنیم و این امر وقتی محقق می شود که همه یک حرف بزنند و با نظم، برنامه و طرحی باکیفیت بتوانیم مشکلات خودمان را هم حل کنیم و به مشکلات دیگران هم رسیدگی کنیم.

امام جمعه بیرجند، گفت: بر اساس آرمان های مکتب غربی و انسان شناسی خودشان، آن ها می گویند انسان یک حیوان اقتصادی است ننتیجه اش این می شود که می گویند انسان گرگ انسان است اما قرآن می گوید انسان برادر انسان است و هر چه برای خودش می خواهد برای او هم باید بخواهد، حتی از برادر بالاتر به گونه ای که او را بر خود مقدم می دارد.

وی ادامه داد: آرمان ما این است اما ما با این فاصله داریم این فاصله را باید از بین برداریم، این تمدن است که می تواند بشر را نجات دهد آن ها که هر جا قدم گذاشتند بدتر از گرگ عمل کردند کاش گرگ می بود، کارهایی که آن ها می کنند از کدام گرگ ساخته است؟

نماینده مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ملت و دولت ما که جدا نیستند، دولت مربی مردم است، همانطور که مدیریت یک خانه وقتی صحیح باشد کودکی که بزرگ می شود خودش متمدن است چون پدر و مادر خانه و خانواده را به خوبی مدیریت کردند، همین طرح را باید توسعه داد و دولتی اسلامی داشت که بتواند مردمش را امین و صادق بار بیاورد.

وی ادامه داد: ما با این فاصله داریم اما مردم ما شرایط بسیار آماده ای دارند منتهی وقتی آن ها را در بن بست ها بیندازید ممکن است کار خلافی هم بکنند، راه حلش این است که مشکلات اولیه پشت سر گذاشته شود و در جهت تربیت جامعه حرکت کنیم و روی آرمانمان که نه تنها مربوط به ما است بلکه مربوط به جامعه بین الملل است کار کنیم، فلسفه ظهور حضرت مهدی(عج) این است که بشر نجات پیدا کند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *