خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هر وقت در زمینه ای ایران قدرت پیدا کرد، اروپاییان در صف و نوبت ایستادند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هر وقت در زمینه ای ایران قدرت پیدا کرد، اروپاییان در صف و نوبت ایستادند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه در حال حاضر ما الحمدلله در بهترین شرایط هستیم و این را اروپایی ها همین الان احساس کردند و گفتند ارتباط دیپلماسی با ایران یک ضرورت است، ابراز داشت: هر وقت ما قدرت پیدا کردیم آنها در صف و نوبت ایستادند و هر وقت که متکی به آن ها شدیم حالت آقا بالاسر پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای مالکی رییس و جمعی از معاونان دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت آغاز ایام عزای امام حسین(علیه السلام)، گفت: یکی از احساس های خاص انسانی علاقه به علم است، انسان به گونه ای خلق شده است که فطرتاً دانایی را دوست دارد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: انسان اگر یک موضوع علمی را بداند اعم از اینکه آن علم برای او مفید باشد یا نباشد، احساس سرفرازی و اگر نداند احساس سرشکستگی می کند.
وی ادامه داد: سوی دیگر قضیه این است که اتفاقا خدا انسان را طوری آفریده که کارآمدی در زوایای گوناگون زندگی نیاز به علم دارد، تعلیم و تعلم برای مدیریت زندگی چه در حوزه فردی و چه خانوادگی متکی به علم است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: انگیزه یک مسئله و نیاز یک؛ مسئله دیگر است و اگر انسان یاد نگیرد حرف زدن را هم نمی تواند بلد باشد در حالی که موجودات دیگر اینگونه نیستند آن ها آنچه را که نیاز دارند می دانند و آنچه را که مورد نیازشان نیست علاقه ای هم ندارند بدانند.
وی افزود: انسان به دانش علاقه دارد و دانش تنها ابزار کارش است، جامعه ای می تواند نیازهای خودش را برآورد که هم علمش را داشته باشد و هم شیوه به کارگیری علم را هم داشته باشد، علم وقتی به کار گرفته شود قدرت است و اگر بایگانی شود فایده ندارد، در صحنه میدانی جامعه و کشوری می تواند روی پای خودش بایستد که شیوه به کارگیری علم را بلد باشد.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: دولت های استعمارگر بر کشورهایی که مسلط هستند به آنها تا حدی اجازه می دهند تا در حرفه و فن ورود پیدا کنند که بتوانند خدمتگزار آن ها باشد و بیش از آن از پیشرفت فنی و علمی آن ها جلوگیری می کنند.
وی ادامه داد: در دوران های قبل انقلاب یک شرایطی بود که بعضی از ابزار که در ایران نیازمند تعمیر بود پیش یک ایرانی پیچ و مهره اش را باز نمی کردند و آن را به بیرون می بردند تا کسی نفهمد پیچ و مهره چگونه باز می شود، آنها در  علم و فن مقداری که حافظ منافع آن ها باشد را ایجاد می کنند و بر همین نسق تسلطشان را بر دنیا از پیش در رویا دیدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه، خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند ایران یک نظام مستقل بر پا کرده است و رویای دشمنان و استعمارگران را باطل کرده است آن ها به دیگران چنین اجازه ای نمی دهند.
وی افزود: بسیاری از این داد و فریادهایی که به هر عنوانی راه می اندارند همه بهانه است که به وسیله آن از پیشرفت علمی جلوگیری کنند ولی هم رویاشان باطل شد هم تیرهایشان به سنگ خورد و همه آن ها ناکارآمد شد.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: در حال حاضر ما الحمدلله در بهترین شرایط هستیم و این را اروپایی ها همین الان احساس کردند و گفتند ارتباط دیپلماسی با ایران یک ضرورت است.
وی افزود: هر وقت ما قدرت پیدا کردیم آنها در صف و نوبت ایستادند و هر وقت که متکی به آن ها شدیم حالت آقا بالاسر پیدا کردند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پایان، اظهار داشت: آنچه که شما بزرگواران در دانشگاه فنی حرفه ای انجام می دهید از بهترین ها است چون هم علم می آموزید و هم همراه علم دانشجو می تواند کار فنی آن علم را فراگیری کند که این خیلی مهم است
وی افزود: آنچه که مشکلات کشور را حل می کند علم و عمل است و لذاست که ما برای شما خیلی ارزش قائلیم و دعاگوی شما هم هستیم، آنچه که به یک جامعه قدرت می دهد علم عملی است نه علم تئوری، الحمدلله شیوه کار دانشگاه شما شیوه عملی دارد و بسیار ارزشمند است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *