خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه اسلامی به وسیله دولت اسلامی شکل می گیرد/ دولتی که خودش کمک به فساد می کند جامعه اش اسلامی نمی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه اسلامی به وسیله دولت اسلامی شکل می گیرد/ دولتی که خودش کمک به فساد می کند جامعه اش اسلامی نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دولت مربی مردم است و اگر دولت خیانت کند مردم هم خائن می شوند، گفت: نفوذی ها مردم ما را وادار به کم فروشی، احتکار و ربا خوری کردند اما مردم ما در باطن بهترین مردم هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نشست با ائمه جمعه استان در آستانه ماه محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: آرمان امر به معروف یعنی همه خوبی ها و نهی منکر یعنی حذف همه بدی ها، ارسال رُسُل و انزال کتب نیز همین اساس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: تشریع دین و تشکیل حکومت دینی مراد وصول به این نتیجه است و تحقق جامع این آرمان در حکومت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) وجود عینی خواهد گرفت اما آنچه که برای انسان ارزش است این آرمان و هدف است و آن هایی که در راه این هدف حرکت کنند همه واصلند اعم از این که در صحنه میدانی تحقق پیدا کند یا نکند.

وی افزود: جبهه مخالف با این که همواره در طول تاریخ بوده اند و در زمان معاصر ما بیش از هر دورانی به توسعه فساد و مجهز شدن به انواع تجهیزات ظهور پیدا کردند، آن فقط شاخصه حیوانی است زیرا شاخصه انسان به دو چیز است، یکی به عقل و دیگری به اراده،  اینجاست که انسان با داشتن عقل اشرف مخلوقات است و با داشتن اراده که سایر موجودات فاقد آن هستند در مقابل غرائض، عواطف و احساسات انگیزه های گوناگون قدرت انجام عمل دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر گاه در موازی با معلول است و بسیار موارد راه دیگر هم مسدود است اما آنچه که باید صورت بگیرد مبارزه با علل است و این شدنی است.

وی افزود: این دو جبهه مقابل هم قرار دارند، جبهه انسانی بر اساس اصول انسانیت، عقل، اراده متعاضد به وحی و تشریع دین عمل می کند اینجاست که شما و همه متدینین صادق در دین، همواره برای تنفیذ دین که سبب همه نیکی ها می باشد به عقل، وحی و علم استدلال می کنید و بحث فلسفی و کلامی دارید.

امام جمعه بیرجند در ادامه، خاطر نشان ساخت: ابزار شما استدلال شما است اما طرف مقابل شما می خواهد سلطه پیدا کند و در این راستا حکومت برپا کند و فساد را عالم گیر کند، او که نمی تواند با عقل استدلال کند چون به وحی معتقد نیست؛ او غالباً از علم دین بی بهره است و فقط بر اساس محسوسات و امور مادی فکرش دور می زند او نمی تواند با علم استدلال کند و ابزار او که بتواند اهدافش را پیاده کند این است که انسان را از مرحله انسانیت ساقط کند و ایجاد شبهات می کند و کار ابلیس را انجام می دهد و همان قدر که انسان را از اهداف او دور کند به نتیجه رسیده است چون بر انسان نمی تواند تسلط پیدا کند اما باید انسان را از انسانیت پایین بیاورد بعد تسلط پیدا کند، او برای شکستن اراده انسان ها طرح و برنامه دارد.

وی افزود: دشمن از زر، زور و تزویر استفاده می کند تا اراده را بشکند و همواره برای انسان و شکستن اراده انسان کار می کند، تز استعمارگران به سرکردگی انگلیس این بود که می گفتند ایرانی باید گرسنه باشد چون اگر گرسنه باشد بی دین می شود، در دوره ای از تاریخ نصف جمعیت ایران همراه با مرض ها و گرسنگی مردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: در سیاست اتفاق وجود ندارد، این اختلافات طبقاتی که شما می بینید در کشور اسلامی به وجود می آید اتفاق نیست، این ها از همان پروژه هایی است که می خواهنداراده انسان ها را بشکنند، و مردم انقلابی، امین و حلال خور را با پول حرام و اختلاس آلوده کنند.

وی ادامه داد: آن ها یک عده را سرگرم پول می کنند و عده ای را هم به حدی از گرسنگی می رسانند که مجبور می شوند برای تأمین زندگی و مایحتاج خود به سطل زباله ها پناه ببرند که این باعث می شود اراده اش شکسته شود و اسلام و انقلاب را فراموش کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان داشت: اینکه آنان بی دلیل و بر خلاف همه قوانین حمله نظامی می کنند، کشورها را خراب می کنند، مردم را می کشند و آواره می کنند، این ها پروژه است تا اراده انسان ها را بشکنند.

وی افزود: این که مواد مخدر، مشروبات الکلی یا مواد روان گردان را وارد کشور می کنند نیز از طرح و برنامه های آنان برای شکستن اراده است، دشمنان تلاش می کنند که فرهنگ مردم ما را تغییر دهند، در شرع مقدس برای ساختن انسان و رفع و دفع موانع به صورت حساب و زیبا عمل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسئله ازدواج دارای اهمیت بالایی است چون اولین بنیان جامعه بشری خانواده است که مصونیت ایجاد می کند، حجاب نیز مصونیت ایجاد می کند.

وی افزود: غنا و موسیقی های مهیج که امروز این همه نسبت به آن تشویق می کنند حرام است، این نیز یک طرح و برنامه است.

امام جمعه بیرجند، گفت: دشمنان از روز اول انقلاب بیش از ۴۰ سال است که انواع و اقسام توطئه ها را علیه این انقلاب انجام دادند و طرح و برنامه هایی علیه انقلاب ما که اسلام ما است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد پیاده می کردند و الان هم سخت پیاده می کنند و نفوذها، تطمیع ها، تهدید ها، فشارها و تحریم ها همه یک هدف را تعقیب می کنند و به صورت عِلی مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: از امام حسین (ع) در فلسفه حرکت ایشان با وجود اینکه می دانست چه می شود نقل است که کار من امر به معروف و نهی از منکر است و این سیره پیغمبر(ص) و پدرم است، پیغمبر(ص) برای این کار مبعوث شده است و من هم همین راه را طی می کنم، امام مهدی (عج) هم که ظهور کنند این قضیه را به صورت عِلی پیاده می کنند معلول پیش شما است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز کرد: در فلسفه حکومت در اندیشه لیبرالی و باقی آنهایی که به صورت مادی فکر می کنند تمام حرفشان این است که می گویند حکومت در واقع به همان گونه که باقی حیوانات گله دارند انسان هم یک گله هست و این ها را باید تصاحب شد، انسان را که نمی شود تصاحب شد، شرطش این است که انسان را از جایگاه انسانیتش پایین بیاورند و به اوصاف حیوانی در آورند و بعد او را تصاحب کنند و سوار شوند.

وی ادامه داد: اهل ایمان نه تطمیع و نه تهدید می شوند و لذاست که دشمن کاملا می رود روی علت ها، این علت هایی که شما در جامعه می بینید را می کارند، این ها طبیعی نیست، دشمنان طرح و برنامه هایی داشتند و از اول انقلاب  بر اساس محاسباتشان هر روز یک فتنه بوده است اما در فتنه های بزرگ خودشان هم گاهی اقرار می کردند که ناکام ماندند، مانند شکست حمله نظامی آمریکا در طبس که وزیر دفاع آمریکا به خبرنگار گفت همه برنامه های ما درست بود اما چه کنیم؛ هر دستی که رهبر انقلاب در جماران به آسمان بلند کرد از ما هواپیما و هلی کوپتر بر زمین افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: در دوره اصلاحات می گفتند که جمهوری اسلامی ساقط است بعد از آن فتنه ها یک مرتبه به صورت سقوط آزاد افتادند و انقلابی ها آمدند، خبرنگاری از وزیر امور خارجه انگلیس پرسید شما که پیروزی را برای خود قطعی می دانستید چگونه شد که شکست خوردید گفت این مسئله از نظر ما تمام شده بود اما چه کنیمانگار خدا هم ایرانی بود.
وی افزود: دشمنان دو سال و نیم قبل می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود به طوری که نقل می شد حتی بعضی از اهل معامله، معامله نمی کردند و می گفتند باشد ۱۳ آبان تمام شود ببینیم چه پیش می آید اما خدا همه طرح و برنامه های آن ها را ساقط کرد که این بار ما را سنگین کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: خداوند سایه شما را بر سر مردم ما نگه دارد که تلاش ها و کوشش های شما همواره بازوی انقلاب است، امروز به شکرانه این نعمتی که خدا عنایت کرد به صورت هماهنگ و کارشناسی شده به سراغ علت ها بروید و میدان را به دیگران ندهید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) چهل سال قبل فرمود که انقلاب را به دست نامحرم و نا اهل ندید، مسلم ما کوتاهی کردیم، چه هزینه هایی بر انقلاب و مردم ایران و جهان تحمیل شد چون انقلاب که فقط مال ایران نیست و یک انقلاب اسلامی و انسانی است و متعلق به تمام مردم جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، گفت: باید طرح و برنامه های کارشناسی شده و علمی و قابل عمل و هماهنگ داشته باشیم و ارائه دهیم، به هر حال تکلیف فردای ما با دیروز ما فرق می کند، خدا لطف کرد و دولتی انقلابی و مردمی روی کار آمد اما ما تا مدت ها در مسائل و حوزه های مختلف با مشکلات قبلی رو به رو هستیم و دست و پنجه نرم می کنیم چون یک زمین سوخته تحویل این دولت دادند و اینجا جای صبر انقلابی است.

وی ادامه داد: این کسری های بودجه کمر شکن این پیش خورها و پیش فروش ها و اوراق آنچنانی را دولت بعدی پاسخ دهد، این حقوق هایی که وقتی نوبت به دولت بعدی افتاد یک مرتبه بردند بالا تا دولت بعدی در آن بماند، همه کارشان حساب شده است ما هم باید کارمان حساب شده باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان داشت: خدا را شکر می کنیم و از مردم عزیز که بیش از ۴۰ سال این همه سختی و رنج را تحمل و صبر کردند، مطلبی در یکی از خبرنامه های خارجی نوشته بود که در نظر سنجی که در ایران انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که هنوز ۹۵ درصد مردم همراه انقلاب هستند.

وی ادامه داد: انقلاب ما از محرم و صفر سر در آورده است، این انقلاب، انقلاب کربلا، حسین(علیه السلام)  و زینب(سلام الله علیها) است، پیام کربلا انسانیت، کرامت، عبودیت، عدالت است، شما باید پیام های کربلا را به مردم برسانید.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اگر نفوذی ها مردم ما را وادار به تقلب کردند و به صورت جبری وارد به کم فروشی، احتکار و ربا خوری کردند اما مردم ما در باطن بهترین مردم هستند، این موضوع باید تطهیر شود و به حرکتمان از اول انقلاب اسلامیمان که همراه با آرمان ها و اهداف خودش بود برگردیم.

وی ادامه داد: کرامتی که خدا به رهبر معظم انقلاب داده این است که از حدوداً  ۳ سال قبل در مقابل این همه توطئه هایی که هیچ کس نمی داند فردا چه خواهد شد که گام دوم را نوشتند، گام دوم برای دولتی که خدا بیاورد، دولت متحرک دولت متعهد، جوان، چابک و حزب اللهی این ها را که می داند جز خدا هیچ کس، از فردا هیچ کس خبر ندارد، آقا از این نوع موارد دارد، آن روزی که داعشی ها تا دمشق رفتند که حتی آقای بشار اسد چیزی نمانده بود جا خالی کند آقا فرمودند بشار اسد و شما همه می مانید و این پیروزی را خواهید دید و سالم هم خواهید ماند.

نماینده مقام معظم رهبری، بیان کرد: آنچه را که مقام معظم رهبری در سال های دور فرموده؛ منزل به منزل این نهضت پیروز شده، نظامی آمده است که در جای دیگر دنیا نمی تواند کسی همچین کاری کند.

وی ادامه داد: اینجا انقلاب پیروز شد بعد آقا فرمودند این نصف راه است و نصف راه بعدی دولت اسلامی است، دولت مربی مردم است، اگر دولت خیانت کند مردم هم خائن می شوند، بعد از دولت اسلامی می شود انتظار جامعه اسلامی را داشت، دولتی که خودش دارد کمک به فساد می کند آن که جامعه اش اسلامی نمی شود، بعد از دولت اسلامی هم فرمودند که تمدن اسلامی است.

امام جمعه بیرجند، بیان داشت: کمرها را محکم ببندید دنیا با شما است، انقلاب امروز در همه دنیا انتشار یافته است، شما بیش از همه در کشورهای اروپایی از ناحیه مردم پشتیبان دارید، مردم آنجا از تفکر لیبرال دموکراسی ستم های زیادی دیدند به همین دلیل مردم اروپا بیش از همه مردم دنیا از شما پشتیبانی خواهند کرد.

وی افزود: تلخی های زیادی را پشت سرگذاشتیم اما همراه تلخی ها شیرینی هایی هم است و آن انزجار مردم جهان از این مستکبرین بی رحم و وحشی های قرن ۲۱ است، آن ها خیلی ظلم کردند اما این ظلم و ستم به خود آن ها برخواهد گشت.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان، ابراز داشت: این شما هستید که همراه با مردمتان به سمت آرمان هایتان باید یک حرکت جدی علمی کارشناسی شده و با جرأت را  انجام دهید، خدا هم شما را تایید می کند.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *