خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: شرف انسان به عقل و اختیار است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: شرف انسان به عقل و اختیار است

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی با اشره به اینکه نمی شود هم آیه مباهله را قبول داشت و هم با علی بن ابی طالب(علیه السلام) جنگید، گفت: با عقل و تزکیه نفس می توان حق را از باطل برای خود و جامعه مشخص کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم گرامیداشت رویداد عظیم مباهله ضمن تبریک و تهنیت این روز بزرگ، گفت: محبوب ترین خلق را خدا عقل قرار داده و عقل میزان است، شرف انسان که اشرف مخلوقات است به عقل و اختیار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: با این میزان(عقل)، همه حق و باطل قابل سنجش است، عالم می داند و جاهل می تواند بداند و اگر غیر از این بود حجتی وجود نداشت حال آنکه خدا انسان را مکلف آفریده است.

وی افزود: همانطور که قرآن کریم می فرماید اختلاف ها به خاطر ابهام در حق نیست بلکه به خاطر انگیزه های واهی است.

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی با اشاره به آیه ۲۲ سوره انفال، بیان کرد: بدترین خلق خدا و بدترین جنبندگان کسانی هستند که لایعقلون هستند، مشکل ما نفسانیات است، وقتی نفس حاکم شد تردید می آفریند و ابهام ایجاد می کند.

وی افزود: بیش از همه آن هایی که عالم هستند و توانایی این سنجش را دارند با عقل می توانند حق را از باطل برای خود و برای جامعه مشخص کنند اما شرط آن تزکیه نفس است، عالم که مبانی را می داند کاملا می تواند آن ها را در یک مقیاس تنظیم کند که دچار تناقض گویی نشود، این همه تناقضی که در گفته ها است با ادعاها علامت این است که به عقل فرصت حضور نمی دهیم و الا تناقض نباید باشد.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: چطور می شود هم آیه مباهله را قبول داشت و هم با علی بن ابی طالب(علیه السلام) و اولاد معصومینش جنگید و هم از دشمنانشان پیروی کرد، این تناقض عقلی ندارد؟ واقعا نمی دانند حق کدام است، باطل کدام است؟

وی ادامه داد: بهتر از قاضی خود دزد می داند که حق با چه کسی است، این منحصر به این قضیه نیست، کدام یک از حرف هایی که ما از صبح تا شب می زنیم حق است و کدام یک باطل است، حال ما گریه دارد اگر گریه نمی داشت حق این همه پایمال نمی شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: چه مفاسد آخرالزمانی که از زبان، قلم و قدم ما صادر می شود، این قتل و غارت ها توسط چه کسی انجام می شود؟ عجیب است که خیلی ها هم دم از مسلمانی و شریعت می زنند، از ترامپ و صهیونیست تبعیت می کند و اسمش را شریعت می گذارد.

وی افزود: خدا به ما عمر و این همه امکانات مادی و معنوی داده است اما عوض اینکه راه حق را بگیریم و بندگی خدا را کنیم شرارت و بندگی نفس را می کنیم، این گریه دارد، ما سرمایه خودمان را داریم به ضرر دنیا و آخرت انجام می دهیم، به اسم دین و حقوق بشر دنیا را نا امن کردند و همه شان هم می دانند دروغ می گویند.

وی خاطرنشان کرد: آن هایی که اصحاب رسول الله بودند دنبال معاویه رفتند بعد از آنکه عمار شهید شد همه شمشیرها را کنار گذاشتند چون همه شنیده بودند که عمار را فئة باغیه می کشد، معاویه و عمروعاص با هم نشستند گفتند شهادت عمار باعث بینش این ها شده است چه باید بکنیم؟ آنها برنامه ای ریختند و به لشکر گفتند حدیث درست است و پیغمبر فرموده عمار را فئة باغیه می کشد و ما هم قبول داریم، اما عمار را چه کسی کشت؟ اگر علی بن ابی طالب (علیه السلام) به عمار اذن میدان نمی داد او کشته نمی شد پس علی (علیه السلام) او را کشته است،  لشکریان شمشیرها را برداشتند از نو تیز کردند و مقابل امام علی(علیه السلام) قرار گرفتند، این صحنه ها در حال حاضر هم هر روزه تکرار می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، بیان کرد: مشکل بشر تشخیص نیست مشکل بشر طغیان است، ما یک مشکل داریم آن مشکل نفس ما است اگر این را حل کردیم همه مسائل حل است اما اگر از آن طرف شروع کنیم همه مسائل را حل کنیم ولی نفس بر ما قالب باشد هیچ مسئله ای را حل نکردیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *