خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جریان غدیر در سطح جهان گسترش یافته است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جریان غدیر در سطح جهان گسترش یافته است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه اطاعت از اوصیای انبیاء اطاعت از خدا است، اظهارکرد: ولایت امام علی(علیه السلام) ولایت الله است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دست اندرکاران ویژه برنامه های هفته امامت و ولایت، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) سفیر امام حسین(علیه السلام) در کوفه و اولین شهید راه کربلا گفت: سخن از امامت و ولایت از روز خلقت انسان تا روزی که نسل انسان برافتد وجود داد و ربطی نیز ندارد که ما بدانیم یا ندانیم؛ بخواهیم یا نخواهیم؛ مسلمان باشیم یا کافر.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(علیه السلام) که می فرمایند«إنَّ لكُلِّ مَأمومٍ إماما يَقتَدي؛ هر پيروى را پيشوايى است كه از او پيروى مى كند و از نور دانشش پرتو مى گيرد»، بیان کرد: امامت و ولایت از ارکان اصیل انسان شناسی است، یک فرد حتی اگر کافر باشد بالاخره از یک جریان پیروی می کند؛ امام و ماموم یعنی همین، ولایت و والی یعنی همین، کار ندارد که حق است یا باطل، یک مسئله ضروری اجتناب ناپذیر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: انسان مدنی الطبع است یعنی انسان فطرتاً و خلقتاً به گونه ای آفریده شده که باید حتما اجتماعی زندگی کند، اگر انسان به صورت اجتماعی زندگی نکند از استعدادهای مادی و معنوی در وجود انسان خلقتاً قرار گرفته از همه آن ها بی بهره خواهد بود و حتی حرف زدن را هم بلد نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان داشت: انسان به عنوان یک موجود نامتناهی در بعد مادی و معنوی آفریده شده، خالق عالم که انسان را اینگونه آفریده، او را برای شکوفا شدن آفریده است، والا انسان تنها و به صورت فردی هم می تواند زندگی کند، اما این زندگی بدون هیچ گونه کمال و رشدی خواهد بود، پس ناچار است برای این که به کمالات دست یابد که جزو فطرت بشر است، باید اجتماعی زندگی کند.
وی ادامه داد: انسان وحشی را در نظر بگیرید آزاد است، بعد می شود اجتماع، در طی یک معامله آزادی خودش را می دهد تا کمال بگیرد، اما عوارض و لوازمی دارد و آن این است که قوی بر ضعیف مسلط می شود و منافع ضغیف را از بین می برد، همانطور که در دنیا می بینید، تا دیروز که انسان وحشی بود حداقل پای فرار داشت اما به اجتماعی که در این ظلم باشد پای فرار ندارد به کجا برود؟ حالش از حال وحشی بدتر می شود، لذا قانون می خواهد که حدود تعیین کند برای ضعیف و قوی تا بتوانند مسالمت آمیز زندگی کنند و به آن رشد و کمال که معشوق بشر است و برای آن هم خلق شده بتواند به آن دست پیدا کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز کرد: قرآن قانون زندگی است، آیا اجرا می شود؟ نه، قانون مجری می خواهد، قانون خیلی مهم است، اما مهم تر از قانون مجری، آن است که ضامن اجرای قانون است، در غیر این صورت اگر بهترین قانون باشد، ولی اجرا نشود چه فایده ای ندارد، اینجاست که ضرورت وجود سیستم حکومت و حاکم و شرایط تعیین حاکم پیش می آید.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه افزود: آنچه که در دین آمده که خدای متعال خالق و مالک انسان است و عالم به نیاز های انسان است، خدای عالم و آدم تشریع فرموده دین، جامعه، حکومت، حاکم و شرایط حاکم تا انسان که یک موجود نامتناهی است تا سیر الی الله کند و به سوی کمال مطلق حرکت کند و اگر این شرایط پیش نیاید انسان ننگ بقیه حیوانات می شود.

وی ادامه داد: مسئله پیروی و پیشوایی امامت و ولایت؛ مسئله ای نیست که حرفی از آن بزنیم و بگذریم، بگوییم مخصوص مسلمان و شخص برحق است انسان خلقتاً به گونه ای است که چه حق و باطل از یک راه و روش پیروی می کند و لذاست که قرآن مجید امامت و ولایت را در حق و عدل منحصر نکرده است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: قرآن کریم از امامانی می گوید که دعوت به حق می کنند اما این نصف بحث است و در جایی هم می گوید امامانی هستند که جامعه را به سمت آتش رهبری می کند، هر دوی این ها امام هستند، به طوری که در آیه ۹۸ سوره هود، می فرماید« فرعون هم یک امام است که قوم خود را وارد آتش می سازد، این امام جور، ستم است.»
وی افزود: آن هایی که تصور می کنند می توانند از زیر بار امامت حق، امامت پیغمبران، امامت اوصیای پیغمبران، امامت نواب خاص آن ها و امامت نواب عام آن ها که به حق و عدل دعوت می کنند، فرار کنند، در صورتی که همچنین چیزی نیست و اشتباه می کنند، این یک بحث مستدل و علمی انسان شناسی است، امام حق و عدل را رها می کنند و دنبال امام باطل و ظالم می روند اما از امامت نمی تواند خارج شود، بالاخره پیرو کسی هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در تبیین آیه ۲۵۷ سوره بقره، اظهار داشت: آنچه که در دین خدا مطرح است ولایت الله است و اهمیت دین به ولایت الله است، پیامبر که دعوت می کند خدا او را ولی قرار داده است پس او به ولایت خدا دعوت می کند، کسانی هم که به حق از پیامبر تبعیت می کنند از ولایت الله تبعیت می کنند.
وی با اشاره به آیه ۸۰ سوره نساء، افزود: کسانی که از پیامبر اطاعت می کنند، این اطاعت آنان عین اطاعت از خدا است.
امام جمعه بیرجند، بیان داشت: وقتی اوصیای انبیاء بعد از آن ها متصدی امور جامعه هستند اطاعت از آن ها یعنی اطاعت از خدا چون ولایت الله است مانند نواب خاصی که ائمه قرار داده اند، اگر امام علی(ع) مالک اشتر را به عنوان پیشوای یک قومی قرار می دهد ولایت او مانند ولایت امام علی(ع) است، ولایت امام علی(ع) ولایت رسول الله است، ولایت رسول الله ولایت خدا است و جنگ با او جنگ با خدا است، ظلم به او ظلم به خدا است و تبعیت از او تبعیت از خدا است.
وی افزود: در دوران غیبت کبری بحث های عینی کلامی و اعتقادی اسلام ناب و مستدل و بحث های فقهی همه با یک زبان حرف می زنند و آن این است که با ولایت نواب عام امام معصوم فرد حاکم قرار داده است، کسی که ولایت فقیه عادل جامع الشرایطی را که در فقه و بحث کلام تثبیت شده است انکار کند امام زمان را انکار کرده است و از هر کسی حمایت می کند به او ملحق می شود.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشره به بخش دیگری از آیه ۲۵۷ سوره بقره، بیان داشت: افرادی کفر ورزیدند، حقایق را نادیده گرفتند و ولایت خدا را انکار کردند، هر فرد و گروهی از شخصی پیروی کنند که به دنبال جهل الهی که در دین خدا تشریع باشد بروند در واقع دنبال طاغوت رفته اند.
وی ادامه داد: بحث امامت و ولایت بسیار ارزشمند است، دین خدا هرگز تعطیل نمی شود بحث های فقهی و کلامی این اندیشه را مردود می کند.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: غدیر یک روز و تاریخ نیست، غدیر یک جریان است و میدان این جریان در حال حاضر هم بر حق پرستی و هم بر طاغوت پرستی بسیار گرم است و حالت بین المللی نیز به خود هم گرفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم انسان های حق جو صف های خود را محکم کنند و زمینه آنچه را که موجب ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد را فراهم کنند، این مهم وقتی صورت می پذیرد که در پای بیعت با نماینده عام اولیای الهی و معصومین پایمردی کنند که الحمدلله این کار را می کنند، ما امروز شاهدیم که گذر زمان به نفع جریان ولایت حق و معصومین و غدیر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *