خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: حرکت جهادی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، انتظار است در زیرمجموعه ها نیز دنبال شود/ مردم مسائلی نسبت به منابع طبیعی دارند که در بسیاری از موارد این سازمان بدون کار کارشناسی اقدام می کند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: حرکت جهادی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، انتظار است در زیرمجموعه ها نیز دنبال شود/ مردم مسائلی نسبت به منابع طبیعی دارند که در بسیاری از موارد این سازمان بدون کار کارشناسی اقدام می کند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه حرکت های جهادی رئیس جمهور منتخب باعث امیدواری مردم خواهد شد، اظهار کرد: شرایط کنونی قوه قضائیه فرصت بسیار مناسبی است که زیر مجموعه قوه به هیچ فسادی مهلت ندهد، اگر این فرصت از دست رفت باز جمع کردنش مشکل است، این فرصت مهمی است که باید در اولین لحظه با اولین مجرم طوری برخورد شود که دومی نداشته باشد و ما انتظار چنین چیزی را داریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار رییس دادگستری و دادستان شهرستان خوسف، گفت: امیدواریم شرایط عادلانه ای پیش بیاید و مردم در نسبت درآمد و هزینه خودکفا شوند تا سرقت هایی که بر اساس فقر و تنگدستی پیش می آید از بین برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسائلی که مربوط به منابع طبیعی است هم امیدواریم حل شود، تنها بحث خوسف نیست، مراجعات مختلفی را در ظرف این چند سال داشتیم که مردم گریبان شان را از دست منابع طبیعی پاره می کنند.
وی ادامه داد: جلسات متعددی در موضوع منابع طبیعی گرفته شده است اما چون انگیزه کافی وجود نداشته این معضل به جای خودش باقی است، در بسیاری از موارد منابع طبیعی بدون کارشناسی بسیاری از بندها و زمین های دیمه زار مردم را قلع و قمع می کند و موجب نارضایتی شده است، امیدواریم در دولت جدید منابع طبیعی کار طبیعی خود را انجام دهد، این موضوع خود به خود در دولت جدید باید حل شود.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر سال ها است که یک حالت یکنواخت دارد و این درست نیست بلکه باید همه دستگاه هایی که به نحوی در این حوزه مسئولیت دارند از جهت وصول به نتیجه نقاط ضعف و قدرت خود را در نظر بگیرند و هر ۶ ماه طرح جدیدی داشته باشند که پاسخگو باشد اما این را کمتر می بینیم.
وی افزود: چندی قبل هم که اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تشریف آورده بودند به آنها یادآور شدم که برای تغییر این کیفیت مبارزه طرحی داشته باشید که هم از جهت توزیع و هم از جهت پیشگیری موثر باشد، پیشگیری از مواد مخدر باید در قالب یک طرح فرهنگی از خانه ها و آموزش و پرورش شروع شود و به صدا و سیما و تریبون های دیگر تاکید شود روی آن مانور رسانه ای بدهند تا جوان و نوجوان ما یک غنای فرهنگی داشته باشد و خودش از خود دفاع کند، ما می بینیم که این ها نیست یا اگر هست بسیار کمرنگ است نسبت به این ها باید تجدید نظر صورت گیرد.
امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: در حوزه مسائل گردشگری استان ما علی الخصوص شهرستان های طبس و فردوس به صورت هدفمند مورد تهاجم است همچنین در مرکز استان و شهرستان های مجاور نیز مواردی وجود دارد، امیدواریم در آینده توسط دولت جدید یک تعریف جامع، مفید و موثر برای مسئله گردشگری صورت بگیرد و با نظارت اجرا شود

وی ادامه داد: آنچه را که به اسم گردشگری انجام می دهند اصلا گردشگری نیست هنجار شکنی و تغییر فرهنگ مردم است به همین دلیل گردشکری آسیب می بیند، در حالیکه اگر گردشگری به صورت صحیح انجام شود هم صنعتی درآمدزا است و هم ما می توانیم کار فرهنگی کنیم نه اینکه آنها فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار دهند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه، خاطر نشان کرد: ما می توانیم در حوزه گردشگری صادرات فرهنگی داشته باشیم اما ملاحظه می کنید که فعالیت های فسادآلودی که برخی گروه ها در قالب گردشگری انجام می دهند با اصول بخش(گردشگری) مغایرت دارد، در کدام کشور وقتی گردشگری وارد می شود هر کار دلش می خواهد می کند، گردشگری باید قانون باید داشته باشد.
وی افزود: اخیرا یک طرح است که ما هم در این جهت مقدماتی فراهم کردیم که اگر تصویب شود و شورای فرهنگ عمومی برای سراسر کشور هم در این جهت طرحی بریزد و کاملا مشخص کند گردشگری یعنی چه؟ کسانی که می آیند وارد هر استانی می شوند باید چه چیزهایی را رعایت کنند؟ میزبان آنها که خود مدیریت گردشگری است باید چه کند؟ چه اطلاعاتی را باید جمع آوری کند؟ به طوری که به صورت مدون برای هر منطقه دستورالعملی مضبوط داشته باشند، سخنگو داشته باشند، با کمال حرمت وقت گردشگر را به صورت مفید واقعا پر کنندکه هم او راضی برگردد و حرمت مردم حفظ شود و هم صنعت گردشگری آثار خود را داشته باشد اما آن چیزی که در حال حاضر به اسم گردشگری انجام می شود یک کار نفوذی و برای مفاسد است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: شرایطی که امروز در کشور پیش آمده که من آن را به قفل سه رمزه صندوق ها تشبیه کردم که هر سه شماره که ردیف شود در باز می شود، خدا را شکر که این سه شماره که همان قوای سه گانه هستند ردیف شدند این سه قوه قبلا در شرایط بدی بودند اما در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در سه قوه وجود دارد و هر سه رمز و شماره مطابق شده است و ان شاء الله این رمز کارساز خواهد بود و قفل زندگی مردم را باز خواهد کرد.
وی افزود: مردم ما مردم خوبی هستند و اگر ما صادقانه به قانون عمل کنیم مردم حرف ما را باور می کنند و می پذیرند،در جایی هم که کاری انجام پذیر نیست در صورتی که حرف و عمل صادقانه باشند مردم صبر می کنند اما وقتی به مردم دروغ بگوییم و بخواهیم کاری را توجیه کنیم مردم به ما بدبین خواهند شد و راست ما را هم باور نخواهند کرد، در نظام جمهوری اسلامی درست است که بعضی هیئت حاکمه هستند اما هیئت حاکمه خود مردم هستند و مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم آنها را انتخاب می کنند و آن ها از خارج که نیامدند.

وی افزود: اگر آنچه را که قوه قضائیه باید در قبال مجرم انجام دهد به موقع باشد همانطور که در روایت امده که اگر حدی در زمان خود و به موقع اجرا شود برکت آن برای جامعه از ۴۰ بارانی که شب ببارد و روز آفتابش بتابد مفید تر است این برخورد به موقع برکات زیادی خواهد داشت چون اگر بخواهیم مردم امن باشند باید خائن ناامن باشد و خائن وقتی ناامن است که برخوردها به گونه ای باشد که برای دیگران عبرت شود و بعد از آن امنیت می آید که این امنیت از بارش باران مفیدتر است.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: اگر در قبال امور و مسائل مختلف شل کاری صورت گیرد خیلی آسیب زا است، برای مثال شهردار وقتی می تواند مدیریت داشته باشد که خود مردم انضباطشان راحفظ کنند اما اگر چنانچه از هر خانه نفری یک کیسه زباله به خیابان بریزد شهردار نمی تواند آن را جمع کند.
وی ادامه داد: مفاسد باید به گونه ای علاج شود که کسی که مجرم است به موقع و سر وقت کیفر ببیند که دیگران جلو نیایند و ادعا نکنند، بعد از اجرای کیفر مجرم قبلی مجرم ها انگشت شمار می شود و با همه می شود برخورد کرد اما وقتی شل کاری شود همه آنهایی که انگیزه انجام فساد را دارند را چطور می شود جمع کرد؟ قابل جمع کردن نیست چون همه افراد را که نمی شود کیفر کرد و به زندان برد بنابراین برخورد ها باید به گونه ای باشد که برای دیگران عبرت باشد اینجاست که کیفر مجرم به موقع و در زمان خودش برای جامعه خیلی مفید است و امنیت آور است.
امام جمعه بیرجند در پایان، بیان داشت: قبل از حضور آیت الله رییسی در قوه قضائیه شرایط متفاوتی بود اما وقتی ایشان به قوه قضائیه تشریف آوردند جهادی عمل کردند و نتیجه هم برای مردم حاصل شد در صورتی که اگر حرکت جهادی ایشان در برخورد با فساد وجود نداشت با این همه مفاسد نظام رفته بود که الحمدلله ایشان با حرکت انقلابی خود جامعه را نگه داشت الحمدلله که ایشان می فرمایند در قوه مجریه هم همین کار را خواهند کرد.
وی افزود: فرصت بسیار مناسبی است که زیر مجموعه قوه قضائیه به هیچ فسادی فرصت ندهد، اگر این فرصت از دست رفت باز جمع کردنش مشکل است، این فرصت فرصت مهمی است که باید در اولین لحظه با اولین مجرم طوری برخورد شود که دومی نداشته باشد و ما انتظار چنین چیزی را داریم و دعا می کنیم که ان شاالله همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم موفق باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *