خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

متن کامل بیانات حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی  در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی جهت استفاده عموم علاقه مندان منتشر شد.

 

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، خیلی خوش آمدید

 

بزرگداشت هفته قوه قضائیه نظام مقدس اسلامی و بزرگداشت مقام همه شهدا و بالاخص شهدای عظیم الشأن هفتم تیر و بویژه سیدالشهدای انقلاب مرحوم آیت الله دکتر بهشتی

آنچه هم که به صورت طنز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکا مطرح می شود بحث یک هفته نیست، چند قرن است، بیش از دو قرن است که خودش را نشان می دهد منتها عنایت دارید که تُعرف الاشیاء بازدادها، وقتی بخواهیم یک چیزی را درست بشناسیم باید ضدش را بشناسیم تا خوب شناخته شود.

یک جنس اصیل دارید و یک جنس بدلی و ادعایی، بنا علیه حق و حقوق اصالت دارد و در نظام خلقت مطرح است و سرمنشاء حقوق خالق هستی جلب و اعلی است است که (بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ)[۱] هستی را بر عدل آفریده و حق آفریده و هر تخلف از آن یک تضییع حقوقی است و جلوه این حقوق اصیل در دین خدا است، این نظام تکوین است، بر اساس حق آفریده شده و آن هم نظام تشریع است که حقوق تبیین شده دیگر این بالاخره یک رشته ای است که از نظر مبانی عقلی چه مبانی وحیانی و یک دوره عظیم فقه اسلام اصیل، ناب را باید دید و خواند بعد متوجه حقوق اصیل که در نظام خلقت مطرح است و در دین خدا تبیین شده، آن هم یک چیزی نیست که تنها مربوط به حق جامعه و انسان و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی باشد، نه، بلکه گستره حق در دین خدا که تبیین بشود این ها به جای خودش، حتی نسبت به حیوانات، آن جمله ای که امام علی(علیه اسلام) همه مسائل و امور را در بر می گیرد و منحصر به مسئله ای خاص نیست و این بعد از تبیین فقهی و علمی

 

و هم معالن معاد بر اساس حقوق سرپا می شود، خود ما هم باید حواسمان را جمع کنیم ها، خیلی باید حواسمان جمع باشد، شما برنامه های تجربه های حالات نزدیک به مرگ را سال گذشته از شبکه ۴ ساعت ۷ و امسال  ماه رمضان از شبکه ۴ ساعت ۶ و نیم و موارد مشابه این را حتما دیدید دیگر، این یک قطره از دریای بی کران است، بالاخره این هایی که وارد این تجربه شدند، مهم ترین مسئله مسئله حقوق است.

اینقدر این مسئله دقیق است، مرحوم احمد آقا پدر بزرگوارشان امام خمینی را در خواب دید، گفت آنجا چخبر؟ گفت: اینجا چخبر؟ اینجا همین اندازه که اگر دستت را بالا کنی و پایین بیاورید باید جواب بدهی، اینطوری است دیگر، سکوت کنی باید جواب بدهی، حرف می زنی باید جواب بدهی، امضا می کنی باید جواب بدهی، نگاه می کنی باید جواب بدهی، مسئله خیلی بالاتر از این حرف ها است، باید حواسمان را جمع بگیریم، و نعوذ بالله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا

حالا امروز هم که دوشنبه است، شما یک فهرست کوتاهی که حضرت امام سجاد (ع) اصلا به عنوان رساله حقوق بیان فرمودند، به عنوان یک اجمال ببینید، امروز هم که دوشنبه است، در دعاهای هفته، امام زین العابدین(ع) است ها، با کردن کج، با اشک ریزان

امام معصوم، آنجا که ظلمی انجام نشده، حقوقی پایمال نشده اما به هر حال بزرگان، معصوم هم که هستند نفس خود را متهم می کنند، و أَسْئَلُک فِی مَظالِمِ عِبادِک، خدایا اگر از ناحیه من بر بندگانت ظلمی (فَأَيُّمَا عَبْدٍ مِنْ عَبِيدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ كَانَتْ لَهُ قِبَلِي مَظْلِمَةٌ ظَلَمْتُهَا إِيَّاهُ فِي نَفْسِهِ أَوْ فِي عِرْضِهِ أَوْ فِي مَالِهِ أَوْ فِي أَهْلِهِ وَ وَلَدِهِ أَوْ غِيبَةٌ اغْتَبْتُهُ بِهَا أَوْ تَحَامُلٌ عَلَيْهِ بِمَيْلٍ أَوْ هَوًى أَوْ أَنَفَةٍ)[۲] ببین، این ها چیست؟ اگر من حق کسی را، هر که هست، مسلمان است یا غیر مسلمان که حقش را ضایع کردم، به مالش دستبرد زدم، آبرویش را دست زدم، غیبتش را کردم، به خاندانش ستم کردم، مسائل را بر او تحمیل کردم که حقش ضایع شده، عصبیت به خرج دادم، ببین، این ها حساب دارد، حقوق این ها است، اینجا که جای بیان این حرف ها نیست، این وقت کم و بنده هم که اهلیتش را ندارم، یک رشته عظیم است، او فقهش ، این هم اسناد حقوقی روایی، این ها که به جای خودش، تاریخ دارد امام زین العابدین(ع)، حالا بنده کم حافظه هستم، چندبار، چند ده بار شتری داشتند با این شتر به مکه مشرف می شدند و برمی گشتند، در تاریخ نوشته این شتری که ده ها سال امام(ع) داشتند حتی یک بار شلاقی به او نزدند، من ادعای تشیع می کنم، حالا او حیوانش، انسانش، همسایه اش، دیگری، پدرش، مادرش، همسرش، دخترش، پسرش، مادرش، ببین، آن وقت دارد وقتی امام(ع) شهید شدند این شتر رفت کنار قبرستان و آنقدر ناله کرد که از بین رفت، حیوان شعور دارد، من شعور ندارم.

این یک بخش وسیعی است که تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل، آنقدری حساب ها دقیق است، مورد مستندی دارم، فلانی گفت در عالم خواب دیدم که فلان طلبه مرده، به من گفت من مردم، گفتم شما که در آن عالم هستید از پدرم چه خبر؟ گفت که اگر شما برای من یک خدمت کنی تو را خبر می کنم، چه خدمتی؟ گفت که، هفتاد حالا تومن یا هزار یا هرچه بود گفت که از فلان قصاب قرض دارم و مردم، شما برو آن را ادا کن، ما هم خبر پدرتان را به شما می دهیم از این عالم، گفت من از خواب بیدار شدم، بله خبر رسید که به راستی ایشان فوت شده است، گفت رفتم به سراغ قصاب، گفتم یک اقایی با این نام و نشان هفتاد هزار تومان از شما قرض دارد، گفت من که نمی دانم، دفتر دست من نیست، نگاه کنم، مراجعه کرد دید دقیقا همان است، شب بعدش هم گفت خبر پدرم را گرفتم در آن عالم، این ها افسانه نیست، حتی ممکن است افراد به مقاماتی برسند اما به مقامات رسیدن منافات ندارد، حق و عدل اجرا می شود، این حدیث پیغمبر اکرم(ص) که سعد معاذ(اعلی الله مقامه و رضی الله عنه) از دنیا رفت، صحابی بزرگ پیغمبر بود، به نظرم اینطور دارد که پیغمبر(ص) با پای برهنه با جمعیت فراوان در تشییع سعد شرکت کردند، خود پیغمبر تشریف برد در قبر، سعد معاذ را بر قبر گذاشت، تمام شد؟ نه، قبر را پوشاندند، پیامبر(ص) فرمود که همین لحظه فشار قبر بر سعد وارد شد، عه این ها چطور با هم می سازد؟ می سازد، شما صورتحساب را می آورید می گویید اینقدر طلب، اینقدر قرض، صورتحساب است دیگر، چرا؟ فرمود در خانه تند اخلاقی می کرده و حق زن و بچه ضایع می شده، در خانه تند اخلاقی می کرده، این هم فشار قبر، برای که؟ برای سعد معاذ، خوب روایت دارید که وقتی کسی شهید می شود اولین قطره خونش که می ریزد همه گناهانش آمرزیده می شود، بسیار خوب، اما حقوق مردم چطور؟ آن سر جای خود است به امام حسین(ع) هم نسبت می دهند که در صحرای کربلا رو کرد به اصحاب گفت اگر کسی، حقی، امانتی، چیزی از مردم روی گردنش است برود آن را ادا کندف اینجا را رها کند، شنیدید؟

یک مورد مستند دارم مال اصفهان، گفت که فلان شهید بزرگوار را در خواب دیدم، نگران بود، چرا؟ گفت یک نامه و کارت و مدرکی دستش بود که خوب کسی که شهید می شود و اولین قطره خون او می ریزد این گناهانش آمرزیده می شود، بناعلیه برائت از عذاب است، ناراحت بود، گفت روی او یک ضربدر زدند، عه، چه بوده قضیه؟ گفت که در آموزش و پرورش کار می کردم و یک خانمی را از کار بیکار کردم، همین جریانات خط بازی ها، حالا شما می توانی یک خدمتی به ما کنی؟ این آدم شناخته شده ای است در اصفهان، کاملا مشخص است چه کسی است اسم بزرگوار و خصوصیاتش، شما برو و او را راضی کن، چه کسی این حرف را می گوید؟ شهید، هم مستند است هم شواهدش پیداست، گفت ما با برادر شهید تماس گرفتیم، او را پیدا کردیم بعد با او هر دو با هم رفتیم آدرس آن خانم را که در عالم خواب شهید بزرگوار داده بود رفتیم به سراغ او گفتیم آمدیم، به هر حال شهید یک چنین پیامی داده، نظر شما چیست؟ گفت من هرگز راضی نمی شوم، این آقا با موقعیتی که داشت آبروی مرا برد و مرا از کار بیکار کرد، من راضی نمی شوم، به او گفتیم که نصف اموالش را به شما می دهیم، گفت راضی نمی شوم و راضی نشد.

حالا می گویند هفته حقوق آمریکایی، ببین این ها لفظ است، وقتی می گویید آمریکا، وقتی می گویید اروپا، وقتی می گویید غرب، عنایت دارید مراد ما از اروپا یا از آمریکا یا از غرب آمریکا یا اروپای جغرافیایی نیست، آمریکا و اروپا هم مثل بقیه سرزمین ها مال خدا است، مراد ما آمریکا و اروپای جمعیتی هم نیست، بسیاری انسان های خوب در آنجا زندگی می کنند، بلکه مراد ما فرهنگ و سیاست حاکم در این ۲۰۰ و خورده ای سال است، این به اصطلاح سفید پوست هایی که امروز می گویید آمریکا، این ها آمریکایی نیستند، این ها سفیدپوستان اروپایی هستند، مهمان های ناخوانده ای که رفتند و اول سنگ و کیسه این ها به جان آن مردم مظلوم سرخ پوست بومی آمریکا خورده است، بعد به فلسطین، بعد به سوریه، بعد به لبنان، بعد به یمن، بعد به همه جا به جایی کشورها، استعمار انگلیس هندوستان و جاهای دیگر، حمله های به کشورهای بی پناه، این ها وقتی رفتند به سرزمین آمریکا جمعیتی داشته، بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت داشته و تمدنی داشته، دروغ هایی که این ها ساختند برای توجیه کارشان مثل همان مسئله حقوقشان امروز بر ملا شده، آن وقت این ها که مهمان بودند با میزبان های مهربانشان که مردم بی آلایسش سرخپوست محلی بودند چه کار کردند؟ ۶۰ میلیون گفته می شود، ۸۰ میلیون گفته می شود و بیشتر از آن این سرخ پوست ها را کشتند و زمین های آن ها را متصرف شدند و روی قبرشان تمدن مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند، این شناسنامه آن ها است، بحث یک هفته حقوق آمریکایی نیست، این ها اصلا اروپایی هستند و اصولا اروپایی ها هرگز متمدن نبودند، هرگز، نه آن وقتی که حرف از دیانت و تمدن می زندن که مایه ننگ دین شده قرون وسطای اروپا و نه بعد از آنکه دم از تمدن زدند که مایه ننگ تمدن شده و هست، چنین عناصر کثیف، آلوده، ستمگر، حالا از شصت یا هشتاد میلیون جمعیت سرخپوست یکی از گفته های مشهور این سفید پوستهای پرادعای اروپا در آمریکا این بود که می گفتند؛ سرخپوست بد، سرخپوست خوب، اگر گفتید سرخپوست خوب به چه می گفتند؟ می گفتند سرخپوست خوب یعنی سرخپوست مرده و کشته، او خوب است، که او را زیر پایشان له و لورده کردند.

الان هم که نژاد پرستی آن ها را می بینید، مربوط به آن زمان بوده؟ همین جریانات اخیر که اول در همین خردادماه  اول از حدود ۲۱۵ نفر از کودکان بومی کانادا قبرهای دسته جمعی این کودکان پیدا شد، در آن خلاصه نشد، هنوز چند روز نگذشته، آن شد ۷۵۱ نفر قبر دیگر، هنوز از آن نگذشته اسنا در آمده، ۱۵۰ هزار کودک را که این ها از خانواده ها جدا کردند، حالا برو از خانواده ها بپرس این ها را که جدا کردند، این ها کی برگشتند، این ها که قبرهاشان کشف می شود، خوشبختانه هم مایه ننگ و عار است، هم تلفیقی از تمدن و تدین، یعنی این ها هم تحت سرپرستی حکومت منطقه ای بودند و هم تحت سرپرستی کلیسا بودند، سر این ها چه درآوردند و همه را کشتند و در قبرها کردند و تازه شروع شده، تازه خرداد ماه امسال این سر درآورده، الان از کشورهای دیگر هم بالاخره دارند می گویند که شما هم اجازه بدهید که تحقیق و بررسی کنیم ببینیم چه خبر است زیر زمین از تمدن و تدین، چه خبر است، این ها افسانه است؟ حالا تا برسد به جنگ های بین المللی که این آقایان اروپایی شروع کردند، ۵۰ میلیون جمعیت، خوب تنها افراد کشته می شوند؟ این کشته می شود آواره و یتیم ندارد؟ گرسنه ندارد؟ ببین این ها سر بشر چه در آوردند، حالا سر شما را گرم کردند به مبارزه با کرونا، خوب بله با کرونا باید مبارزه کرد، بیش از همه هم همین متدینین مراعات می کنند، بابا ویروس اروپایی و آمریکایی، حقوق آمریکایی، این ها سر بشر چه درآوردند و در می آورند؟ هر جا فتنه ای است، هر جا قتلی است، هر جا آوارگی است، هر جا زیرساختی است از بین می برند، من نمی دانم با چه زبانی باید این را گفت؟ سر چه باید همه از آن ها اطاعت کنند.

آقای ویتنام شما باید برنج را از ما بخری، ما(ویتنام) که خود ما تولید برنج داریم، نه باید از ما بخری، نمیخری؟ حمله می کند به ویتنام، می زند، می کشد، قتل عام می کند، مزرعه ها را با سموم از بین می برد، نمی دانم اسم این را چه بگذاریم؟ این یک فصلی است که باید متخصصین محترم، دانشجویان، دانشمندان، حوزه ها بروند رویش کار کنند و بشر بدبخت را از شر این ها نجات بدهند.

این ها اینند، هر جا آدم قالتاقی است بر مردم مسلط می کنند، رضاشاه پلید بی سواد را که آورد؟ آن همه قتل و جنایت و غارت، اموال مردم، فرهنگ مردم، دین مردم، یک بی سواد بی شخصیت هر چه انگلیس گفت اجرا کرد، آتاتورک را چه کسی آورد؟ در کشورهای دیگر همینطور، هر جا آدم هرزه ای است، صدام را چه کسی آورد؟ حمله نظامی چه کسی کرد؟ جریانات امروز در یمن ببینید، در بحرین ببینید، در همه جا و این نوکرچوکرها را به عنوان حیوان، حتی به آن ها اسم انسان هم نمی گذارند، می گوید عربستان گاو شیرده ما است، خر بارکشش هم است، سگ گزنده اش هم است، ببین از بی شخصیت ها چه سوء استفاده می کنند.

این ها را یک سرفصلی باز کنید، بعد جایگاه خودتان را پیدا کنید.تمدن مال شماست، تدین مال شماست، افتخار مال شماست، این اسلام ناب است، این انقلاب ما اسلام است، این تعلیم انبیاء است، نه تنها حقوق بشر، حقوق حیوانات، اما شرط اولش این است که خود من و تو مسلمان شویم، ما اگر مسلمان می بودیم که غرب پرست نمی بودیم، هنوز که می بینید با این همه رسوایی های تاریخ بیش از ۲۰۰ سال می بینید آقایان، درس خوانده، با قیافه، پرادعا هنوز می بینید عوض اینکه رو به قبله بخوابد رو به انگلیس و آمریکا می خوابد، این ها ننگ نیست؟ هنوز منتظر است که فرانسه وحشی، شما ملاحظه کمی کنید هر چندی مردم فرانسه به خیابان ها می ریزند حرفشان چیست؟ غیر از چوب و چماق چیزی می خورند  ، شما ملاحظه می کنید وقتی زن ها باره اریختند به خیابان ها می گویند زن در فرانسه هیچ امنیت ندارد، اندازه یک حیوان هم امنیت ندارد، این ها یعنی چه؟ همین تمدن است؟ انگلیس بدتر از او، آمریکا بدتر از او، آلمان بدتر از او، این شهدای سردشت زن و بچه و کوچک و بزرگ، این مردم کرد آنجا چه تقصیر کرده بودند که هدایای این کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکا به دست صدام رسید و همه آن ها را با مواد شیمیایی از بین برد، این ها حشره بودند یا انسان؟ این حقوق بشرها، این حقوقدان ها کجا بودند؟ چرا دهانشان را باز نکردند؟ الان چرا دهانشان را باز نمی کنند.

مسئله یکی و ده تا و صدتا و این حرف ها که نیست، ما هم نسبت به سکوتی که می کنیم فردا مواخذه خواهیم شد، شما خیال می کنید ما را رها می کنند؟در دین خدا آنقدر مسائل وجود دارد که حتی آن کسی که هیچ کار فیزیکی انجام نداده، همین هایی که آمریکا و اروپا را بزک می کنند، این روایت را دقت کنید، ببین این چیست و آن چیست، کلام از مولا امیرالمومنین علی(ع) است که نه تنها به اسم من مسلمان، نخیر، آن کسی هم که حتی اصلا مسلمان نیست حالا شیعه که بگذرد، اصلا مسلمان نیست اما می بینید که به نام علی که می رسد هدیه بهترین تحقیقاتش را به عنوان نویسنده بزرگ در سطح بین الملل صوت العدالة الانسانیه علی بن ابی طالب، او که مسلمان نیست.

حالا این آیین، این دین، این روایت، این جایگاه می فرماید (الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْم كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ)[۳]، این روایت مال حضرت علی(ع) است، ظرافت این را کسانی که مخصوصا اهل ادبیات هستند در نظر بگیرند (الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْم كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ)[۴]، بله ممکن است همراه نبوده که رضاخان در کنار مضجع حضرت اباالحسن الرضا(ع) او مردم و جمعیت مسجد گوهرشاد را با مسلسل روی هم ریختن و بر زنده و مرده شان را بردند و در خاک ریختند، حالا این یک گوشه اش بود، ممکن است من و تو در آنجا نبودیم آن کسی که الان هم باز دارد انگلیس و رضاخان را توجیه می کند، این مصداق این روایت است، آن کسی که در عمل اصلا شرکت نداشته، اصلا در آن فصل نبوده ولی الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْم حالا ستمگران تاریخ در هر زمانی، همراه یزید نبوده ولی به فعل یزید راضی است، بعد از ۱۴ قرن، از نظر حقوقی امام علی(ع) می فرماید که این در حکم همان کسی است که آنجا بوده و این ظلم را انجام داده، حالا ظرافت را در عبارت بعدی دقت کنید (وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ)[۵] اما کسی که به صورت فیزیکی یک کار بدی  را انجام می دهد، یک حقی را ضایع می کند، می فرماید این دو گناه کرده، دو گناه کرده؟ این که یک عمل انجام داده، بله یک عمل انجام داده اما یک عمل به اصطلاح فیزیکی است یک هم بحث نظری، این راضی بوده به این کار، اگر راضی نمی بود که این کم فروشی را نمی کرد، این قش کاری را نمی کرد، آن دزدی نمی کرد، او غیبت نمی کرد، دو گناه کرده، یک گناه مربوط به عضلات است، این زبان من، این دست من، این پای من، این چشم من یکی هم مربوط به دل من است، آخر این دل من هم که این گناه را پذیرفته پس دو گناه است، جایگاه شما این است.

مرحوم آقا شیخ رجبعلی خیاط(قدس الله سره) یک آقای مومن نمازخوان صف اول جماعت تهران را در خواب دید، نه در مکاشفه دی، اشتباه کردم، در عالم مکاشفه اقا شیخ رجبعلی خیاط آن عارف واصل رحمت الله علیه گفت که فلانی را دیدم نه در خواب، با چشم برزخی دیدم، گفت فلانی را دیدم تحت عذاب است، عه آدم نمازخوان، مستحب انجام می دهد، در صف اول است، شما چرا؟ از او پرسیدم چرا؟ گفت بله در دنیا که بودم دوران رضاشاه بود دیگر، در یک جلسه ای بودم، یک عده ای جنایات رضاشاه را در جلسات خلوتی بود با هم می گفتند، از همین مومنین، بعد می گوید من اونجا گفتم خوب بله ولی مدیریت هم داشت، گفت این عذاب های من مربوط به آن جمله من است، بله صدام مدیریت داشت لعنت الله علیه، به خاطر دارم اتفاقا آن اوایلی که راه باز شده بود عده ای رفته بودند به آنجا، وقتی برمی گشتند از مدیریت صدام حرف می زدند، دقیقا همان، باید عذاب شود، این همه حقوق ندیده و بعد ستمگر را مدح می کند (وَلا تَركَنوا إِلَى الَّذينَ ظَلَموا فَتَمَسَّكُمُ النّارُ)[۶] حواسمان جمع باشد ها، گناه را دیگران کردند، ممکن است ما به نحوی حمایت کنیم یا با سکوت حمایت کنیم یا به اشاره حمایت کنیم، در گناه او شریکیم، مسئله حقوق اینجا مطرح است، آن ها چه می گویند، اسلام چه می گوید، این همه پیغمبران برای این کار آمدند لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ اما بیش از همه من بر خودم به اسم مسلمان که جای خیلی شرمندگی دارد تأسف می خورم، تأسفم چیست؟ امروز جهان نه یک دهکده، یک کف دست شده و دو قطب، قطب عدالت طلبش اربعین حسینی در کربلا تجمع می کند، دلهای همه عدالت خواهان در سطح جهان همراه آنان است و قطب ستمش غرب است و به سرکردگی غرب و این غرب هم غرب عرض باشد جغرافیایی نیست، ممکن است یک کشوری باشد در شرق، تفکر آن باشد.

به هر حال امروز دنیا کف دستی شده و این کف دست دو قطب دارد، قطب عدالت طلبش آنی که واقعا حسینی است، حالا اسمش را بگذار مسلمان، اسمش را بگذار غیرمسلمان، آن غیرمسلمانی که بر اساس عدالت طلبی کشور خود را رها می کند و در اربعین خودش را به کربلا می رساند، او  از من خیلی مسلمان تر است منتهی توجیه نیست، عدالت طلب است، او برای پذیرفتن اسلام بسیار آمادگی دارد اما من قصی القلب مسلمان ممکن است متاسفانه این آمادگی را نداشته باشم.

این دنیایی که دو قطب شده، یک قطبش کربلای حسین است و در انتظار مهدی(عج) حسین است او قطبش هم غرب به معنی که گفتم، یعنی فرهنگ و سیاست حاکم بر این منوال، بقیه همه وابسته هستند، نگرانی از چیست؟ نگرانی از این است که اگر یک دستگاهی باشد که درست چک کند، شما می روید از نظر پزشکی چک می کنید، حالا من را هم از نظر روانی چک کند که واقعا من دنبال آمریکا هستم یا دنبال حسین، من که می ترسم اگر دستگاه چکی باشد من می ترسم چرا؟ ادعا می کنم ام حرف من، اما عمل من، اما موضع من، اما سیاست من، به نفع کدام یک از این ها است؟

خداوند به همه شما خیر عنایت کند و ان شاءالله در راه عدالت طلبی و عمل برای پیاده کردن عدالت و در انتظار مهدی عادل امیدواریم که همه شما زنده باشید و آن روز را ببینید که ستم برداشته شود و این نوع بشر از دست جور این ستمگران غرب نجات پیدا کنند و در سایه لوای حضرت مهدی(عج) آخرالزمان طعم عدالت را بچشند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

[۱] . عوالى اللآلى ، ج ۴، ص ۱۰۳

[۲] . دعای روز دوشنبه مفاتیح الجنان

[۳] . حکمت ۱۵۴ نهج البلاغه

[۴] . همان

[۵] . همان

[۶] . آیه ۱۱۳ سوره هود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *