خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: استفاده نظرات و دیدگاه های نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: استفاده نظرات و دیدگاه های نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز گرفتار دانش بدون ایمان هستیم، گفت: اصل فلسفه یادگیری علم به عنوان راه و رسم زندگی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با  مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه هفتم تیرماه، گفت: انسان به گونه ای خلق شده است که در همه‌ی امور باید انتخاب کند، وقتی بحث انتخابات به وجود می آید ذهن می رود به روی انتخابات قانونی کشوری، در حالی که انسان موجودی است که خلقتاً انتخاب گر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انتخابی به صورتی که در هر ثانیه ای انسان مختار است انتخاب کند، این اختیار نیز بین میلیون ها تصور در هر موضوعی است،

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: انسان با حیوان و فرشته تفاوت دارد ، انسان در سیر و سلوک معنوی به سمت کمالات نهایی باز هم باید انتخاب کند، چون در عین حالی که دین و علم توامان هستند، یعنی هم خود دین علم است، هم علم در دین دیده شده است.

 

وی افزود: انسان وقتی می تواند به سعادت برسد که ازعلوم برخوردار باشد، حیوانات زندگی محدود دارند و هرآنچه که دارند به صورت غریضی می دانند، بر خلاف انسان که همه چیز را باید یاد بگیرد، حتی حرف زدنش را باید یاد بگیرد، اما این یک بعد انسان است.

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: سوی دیگر انسان جایگاه خود انسان در مسیر سیر الی الله و رسین به کمال خودش است که آن را دین تعیین می کند، اگر دین باشد، علم نباشد، فاجعه می شود، فرقی نمی کند، به اسم چه دینی باشد، از کلیسا گرفته که در آن جنایات های قرون وسطایی یا این قبرهای کشف شده در کانادا، تا داعش به اسم مسلمانش باشد، این دین نیست، آتش است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دانشمند بی دین و بی ایمان نیز فاجعه است، گفت: امروز گرفتار دانش بدون ایمان هستیم، اصل فلسفه یادگیری علم به عنوان راه و رسم زندگی است اما ملاحظه کنید، علم بدون ایمان چه کرده، یعنی آدم آرزو می کند که کاش مغول بی سواد و بی دین می بود، اما این دانشمندان نمی بودند، شهری که مغول باید ماه ها تلاش می کرد تا ویران کند، امروز در لحظه ای ویران می شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی علم در کنار ایمان معنا می شود و تفاوت آن با سایر کشورهای جهان همین موضوع است، افزود: اما مشروط بر این است که در انتخاب مجریان امور متناسب با نظام، قانون حق پیاده و حقوق خدا و مردم را ادا شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: متاسفانه در این مدت از عمر انقلاب اسلامی، انتخاب های نادرستی هم داشته ایم، از اول انقلاب اسلامی با انتخاب بنی صدر زمینه های حضور حزب بعث فراهم شد، ترورهایی که نیز انجام می گرفت به دلیل همین انتخاب نادرست بود، بعدها نیز شاهد از قبیل این انتخاب ها بوده ایم، این دلسردی هایی که به دلیل اعمال هشت ساله انتخاب قبلی است، ریشه در انتخاب نادرست دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  ادامه داد: نتیجه انتخاب نادرست، شهدای هفت تیر و جنگ تحمیلی هشت ساله می شود که افرادی هم چون دکتر چمران یکی از قربانیان این جنگ است، در دوران شهید رجایی و بعد از آن در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که حتی آن زمان هم امور اجرایی در دست نخست وزیر بود، تا امروز که دوباره نوبر کردیم انتخابی بسیار درست و صحیح را، که می طلبد یک همکاری عظیمی برای حل مشکلات انجام داد.

وی در پایان با تأکید بر گسترش تبادل و تضارب افکار بین دانشگاه و حوزه، اظهارکرد: استفاده از نخبه ها که سرمایه جامعه هستند و همچنین همکاری و بررسی نظرات آنها به گره گشایی از مشکلات کشور کمک مضاعفی می کند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *