خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اولین مربی انسان مادر است، گفت: مادری که می خواهد فرزندی به عنوان یک انسان که راه کمال را طی کند پرورش دهد کارش از هر کاری سخت تر و ارزشمند تر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با بانوان فرهیخته اهل تشیع و تسنن استان که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد ضمن تبریک این دهه، گفت: عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه که همواره قابل دفاع است دین خدا، قرآن کریم و اسلام عزیز است.

وی افزود: مقداری از کارها قابل دفاع است که برخواسته از دین خدا باشد و چیزی که مربوط به خدا نیست به هیچ اسمی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: شگردی که امروز بیش از همه تاریخ دشمنان شما به کار می گیرند این است که آنها شیوه هایی که به اسم اسلام انجام می شود را به اسم اسلام تمام می کنند، آنها با اسلام جنگ دارند و دشمن همه مسلمان ها هستند.

وی افزود: به دلیل اینکه ابزار جهانی شده خطرکارهای دشمنان بیشتر شده است، باید حواسمان در مقابل دشمن جمع باشد، ما باید از اسلام دفاع کنیم چون اسلام قابل دفاع است.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: تشریع دین یعنی احکامی که خالق متعال برای مخلوقش آفرید و او است که نیاز و کمال ما را می داند، خود ما که اسیر هوای نفسیم و نیاز خود را نمی دانیم، خدای متعال و حکیم که عالم و آدم را آفریده می داند که خیر من در چیست.

وی ادامه داد: ممکن است من برای بسیاری از چیز ها عطش داده باشم اما برای من مضر باشد من که تشخیص نمی دهم خدا تشخیص می دهد به همین خاطر همین آنچه که در قرآن و دین خدا است خیر بشر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز داشت: شگرد دشمن این است که با ما به گونه ای صحبت می کند که ما خوشمان بیاید، بین سخنی که خیر ما است و سخنی که خوشمان بیاید تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی افزود: ما هم از ناحیه خود و هم از ناحیه دشمن گول می خوریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: آسیب هایی که به جامعه مسلمین وارد شده طرح دشمن است که متاسفانه به وسیله خود مسلمین انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۷۰ سوره اسراء، گفت: اگر مفهوم این آیه را همانطور که هست توجه کنیم و آن را در وجود خودمان زنده کنیم  ۸۰ درصد امورمان در زندگی حل می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند ما را متوجه می کند که به ما کرامت داده است، کرامت ضد لعامت است، ویروس کرونا در برابر ویروس لعامت و پستی چیزی نیست.

وی ادامه داد: خدا به ما عزت و ارزش داده، متاسفانه بعضی انسان ها آنقدر از راه بیرون رفتند که ارزش ها را از دست داده اند.

امام جمعه بیرجند گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید ای انسان؛ همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خودم آفریدم، کسی معنی این را می فهمد که مراحل را طی کرده باشد و خدایی شده باشد، آدم خودپرست، پول پرست و دنیا پرست نمی فهمد یعنی چه.

وی افزود: مسلمانی به اسم تضمینی ندارد مگر آن درصدی که در باب نظری و عملی به شریعت خدا پایبند بوده است چون بقیه هوا و هوس است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: در حال حاضر جامعه بشری در لعامت و پستی فرو رفته و در مال پرستی مسابقه گذاشته است، کسی که در حال مال پرستی است فرصت نمی کند خود، خدا، راه و کمال را بشناسد و ذهنش همیشه درگیر مال است.

وی افزود: در چنین جامعه ای  ارزش ها و کرامت های اسلامی گم شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: خدای متعال در دینش طوری تشریع کرده که زن در اسلام عاطفه ، ذخائر معنوی و فطرت او درگیر مسائل کثیف دنیایی نشود و مانند گوهر او را حفظ کرده باشد و دلیل آن هم این است که طبق حکم خدا تمام آنچه که مطابق با شأن او از همه هزینه زندگی به گردن شوهر است، یعنی زن باید فکرش آزاد باشد.

وی افزود: زن در اسلام مربی نوع اسلام است اما متاسفانه در جامعه جایگاهی ندارد.

امام جمعه بیرجند گفت: در نظام خلقت فرزند انسان که سیر الی الله دارد و خدا به او کرامت، عزت و ارزش عطا کرده، با شانس و اقبال رشد نمی کند، او مربی می خواهد؛ اولین مربی فرزند مادر است.

وی افزود: هر چیز طبق یک مهندسی خاص سیر خود را طی می کند و بعد به نتیجه نهایی می رسد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: اگر انسان بخواهد به معنای واقعی کلمه مانند سلمان فارسی و ابوذر غفاری ساخته شود نیازمند توجه از بدو تولد است، مردان بزرگ از دامن زن های بزرگ به وجود می آیند.

وی ادامه داد: در خانواده پدر موظف است دنبال کار برود و پول حلال به دست بیاورد و خانه را به گونه ای تامین کند که زن به هیچ کس نیاز پیدا نکند، این یک حکم شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: اولین معلم فرزند مادر است و در کوتاه ترین فرصت یک زبان را با همه ظرافت هایش یاد می گیرد.

وی افزود: امروز متخصصین می گویند که هر چه سن پایین باشد کار کردن با آن ها تخصص بیشتری می خواهد، کار معلم اول ابتدایی از یک استاد دانشگاه و حوزه سخت تر است.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: مادری که می خواهد فرزندی به عنوان یک انسان که راه کمال را طی کند پرورش دهد کارش از همه سخت تر و ارزشمند تر است، خدا هم آن مهر مادر را که از مهر خودش جدا کرده و به قلب مادر ریخته، مادر همه چیز را تحمل می کند تا به فرزندش آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در زمان حاضر برای ما فلسفه بافتند و انواع و اقسام شبهات را ایجاد کردند، انواع و اقسام مواد مخدر را آوردند، کار مادر دوره آخرالزمان را به جایی رساندند که زن گمراه گرفتار معتاد حاضر نیست بچه اش را شیر بدهد و شیر خشک فرزندش را هم می دزدد، می فروشد و مواد مخدر تهیه می کند و به اعتیادش می زند، این ها را باید کجا گفت؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این کشور از مسئولین بپرسید آمار تلفات کرونا بیشتر است یا آمار سقط جنین، اصلا قابل قیاس نیست (بای ذنب قتلت) او یک انسان است که کشته می شود، چه کسی از او دفاع می کند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز داشت: دشمن تا اینجا و رخت خواب کودکان ما آمده است، دشمن همین جا است، بدتر از کرونا فضای مجازی رهایی است که در کشور است، در کدام کشور فضای مجازی را باز می گذارند؟

وی افزود: دشمنان با اسلام جنگ دارند، آن ها من و شما را پایمال می کنند و به حساب نمی آورند، باید حواسمان جمع باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: ما به نسل جدید خیلی امیدواریم، امیدواریم گام دوم انقلاب در مقابل دشمن پیروزی های خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه، گفت: بعد از پیروزی های مختلفی که برای مظلومین عالم و رده های مقاومت پیش آمد و در ظرف ۱۲ روز ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی را شکست داد و در سوریه انتخابات ریاست جمهوری بسیار با شکوه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمان درگیری فلسطین با رژیم صهیونیستی مردم سراسر جهان حتی کشورهای غربی با وجود ممنوعیت ها و محدودیت های موجود همراه با مردم مظلوم آن، فریاد آزادی فلسطین را سر دادند و بعد از پیروزهای اخیر غزه نیز در جشن پیروزی آنها شرکت کردند که این مسئله خیلی مهمی است.

وی افزود: ما باید بیش از پیش مجهز شویم، اسلام عزیز از ناحیه هر انسان عاقل و دانشمندی قابل دفاع است، دشمن ما را سرگرم می کند و با اسلام می جنگد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: جایگاه زن در جامعه اسلامی؛ کرامتی است که خدا داده و همه بزرگواری ها و همه کمال ها که در دین تبیین شده به بنده خودش داده، اما شرطش این است که از هوای نفس دوری کنیم و جامعه ما به خویشتن برگردد.

وی افزود: انواع اختلافات از ناحیه دشمن است و یک آیه قرآن همه دردها را علاج می کند، اگر ما به آیات قرآن عمل کنیم از دست دشمن هیچ کاری ساخته نیست ما قرآن را برای جلسه قرائت داریم حال آنکه قرآن برای عرصه عملی است، گوینده شهادتین مسلمان است و مال و جانش همه در عنان اسلام است و باید به او احترام بگذارند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد؛ هر کس یک کلمه کم و زیاد کند به خودش برگشت می کند، به انقلاب ربطی ندارد، قانون اساسی طبق اسلام است، مفاسدی که وجود دارد ربطی به اسلام و انقلاب ندارد، اما برای اینکه بیش از پیش هوشمند باشیم محور مطالب این باشد که در کنار جهان شناسی، خدا شناسی، خودشناسی، راه شناسی، دشمن شناسی و دوست شناسی هم نیاز است.

وی ادامه داد: ما به آینده بسیار امیدواریم ، خیلی از رنج ها و سختی ها ایجاد شده است که ریشه این ها جهل یا جهد است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی اظهار داشت: در همین تضارب افکار و جریاناتی که تلخ است از آن میوه شیرین بروز می کند و آن میوه این است که کارهای تلخ را تکرار نکنیم.

وی با اشاره به آیه ۹۰ سوره نحل گفت: همه مسلمین ید واحده هستند و یکی هستند، آن هایی که خلاف می کنند ما نیستیم بر اساس قوانین کشور ما یک سیلی هم به کسی نزدیم و نخواهیم زد، بله خلاف قانون و ظلم زیاد می کنند باید خودشان پاسخگو باشند اما انقلاب ما اسلام ما است و اساس اسلام آنگونه که خدا خواسته بر عدل است.

وی با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید گفت: تمام پیغمبران برای اجرای عدالت آمدند، این قسط و عدل هم فقط اقتصادی نیست بلکه نوعی از عدل این است که جایگاه انسان جایگاه خودش باشد نه کم نه زیاد در این صورت است که همه کارها درست می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان گفت: اگر از دست ما کاری ساخته باشد که بتوانیم برای فرهنگ اسلام و مسلمین انجام دهیم وظیفه داریم بدون منت انجام دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *