خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در اسلام حق طلبی و تسلیم مراد بودن جزو اصول است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در اسلام حق طلبی و تسلیم مراد بودن جزو اصول است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه در دو قطبی توحید و شرک بحث مسلمان و غیر مسلمان مطرح نیست، گفت: هر وقت به پروژه ها، طرح ها و سرمایه گذاری های بشری خودمان نگاه کنیم می توانیم دین را با همان بفهمیم که عیار دین ما چقدر است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست مدیران و کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ویژه برنامه یکشنبه های علوی ضمن تبریک و تهنیت پیروزی فلسطین بر ایادی کفر ظلم، اظهار کرد: در شرایط خاص دنیایی قرار گرفتیم که جهان به دو قطب توحید و شرک تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در دو قطبی توحید و شرک بحث مسلمان و غیر مسلمان مطرح نیست بحث اینجاست که با توجه به اعمال و مواضعی که در حوزه های مختلف انجام می دهیم، مشخص می شود که ما در کدام جبهه حضور داریم، با هر که باشیم به او ملحق خواهیم شد.

وی ادامه داد: مسلمانی که بیگانه ها همیشه از وجود او استفاده می کنند و داعش و بدتر از داعش می سازند چه مسلمانی است؟ حالا ولو اینکه نماز خود را اول وقت بخواند او مسلمان است؟

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه خاطر نشان ساخت: عده ای اسلام و انقلاب را به شرط امتیاز، شغل، وام و این حرف ها قبول دارند، این در حالی است که در همان کشورهای اروپایی آن فردی که ممکن است رنگ چهره و دینش با ما فرق داشته باشد آن مقدار از اسلام را که توانسته فهمیده و حق و عدل را قبول دارد.

وی ادامه داد: شخصی که در کشورهای اروپایی به اسم مسلمان نیست اما با وجود اینکه او را می زنند، چشمش را کور می کنند، او را به زندان می برند و او را می کشند اما باز هم حرفش را می گوید و سکوت نمی کند، بحث این است که در زمان ظهور امام زمان(عج) و جدی شدن مسائل دنیا، ما در کنار حضرت خواهیم بود یا او که به ظاهر مسلمان نیست.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: پیش از شیوع کرونا افراد زیادی از همین به ظاهر نامسلمان ها با حضور در کربلای معلی یا در کشورهای خودشان در ابراز ارادت و توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) انگیزه زیادی داشتند.

وی ادامه داد : با وجود اینکه برای او موارد محدودی از اسلام تبیین شده است او آن را می پذیرد، ما که مسلمان هستیم خود را چگونه توجیه کنیم وقتی دیگران به اسم غیر مسلمان به امام مهدی(ع) ملحق شود ولی ما با صد توجیه و دلیل نتوانیم به او ملحق شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: عده ای از افرادی که در کربلا با امام حسین(ع) می جنگیدند اصحاب پیامبر بودند اما وهب و خانواده او که مسیحی بودند وقتی حق بر آن ها روشن شد تا آخرین لحظه پای حق ماند و از آن دفاع کرد.

وی ادامه داد: وهب مسیحی بود اما حق خواه بود به همین دلیل خود حق او را به حق می رساند اما اگر من در مسجدم باشم ولیکن حق خواه نباشم بلکه امتیاز گیر باشم هرگز به مقصد نخواهم رسید ولو اینکه به ظاهر مسلمان باشم، این هیچ فایده ای ندارد، خدا عادل است می داند چه کار می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در یک شرایط ویژه قرار داریم به گونه ای که ممکن است فردی که نمازش را اول وقت می خواند با یک جمله و موضع غلط کافر و پیاده نظام انگلیس و آمریکا شود، باید حواسمان جمع باشد.

وی با اشاره به بخشی از حکمت ۱۲۵ نهج البلاغه گفت: در اسلام تنها به نماز خواندن نمی شود تکیه کرد، حق طلبی و تسلیم مراد است، ما که تسلیم خدا نیستم، خدا را هم به شرط این قبول داریم که کار و حاجتمان برطرف شود، مسلمانی ما این است که دلیلش هم این ویرانی ها است، این مشکلات که از ناحیه اسلام و انقلاب نیست مشکل از ناحیه ما و مسلمانی ما است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: هر وقت به پروژه ها، طرح ها و سرمایه گذاری های بشری خودمان نگاه کنیم می توانیم دین را با همان بفهمیم که عیار دین ما چقدر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *