خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است، گفت: صداقت تنها مربوط به سخن راست گفتن نیست بلکه بیش از آن عمل راست اهمیت دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست مدیران و کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ویژه برنامه یکشنبه های علوی ضمن تبریک و تهنیت پیروزی فلسطین بر ایادی کفر ظلم، اظهار کرد: پیروزی ملّت مظلوم فلسطین یک پیروزی مقدماتی است که امید را در ملت های مظلوم دیگر زنده کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مقاومت نیروهای فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی در این جنگ چند روزه به گونه ای بود که حتی بعضی از خود صهیونیست ها گفتند که ما دیگر نمیتوانیم اینجا باشیم و باید اینجا را ترک کنیم.
وی با اشاره به تظاهرات در کشورهای شرق و غرب برای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، گفت:پیام این تظاهرات این بود که فلسطین را رها کنید و آن را دست صاحبانش دهید.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: در انتظار حرکت های قوی تر هستیم تا طومار ننگین صهیونیست را خاتمه دهند.
وی با بیان اینکه در این جهان حقایق و ظواهری وجود دارد، افزود: حق واقعیت هستی و باطل نمای کاذب است و تمام پیامبرانی که مبعوث شدند بشریت را دعوت به واقع شناسی یا همان حق پرستی کردند.

امام جمعه بیرجند گفت: مکتب انبیاء الهی مکتب حق پرستی است.
وی در ادامه در تبیین آیه إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا، گفت: مفاسد و ظلم هایی را که در دنیا است را نمی شود نادیده گرفت اما آنچه که باطل است تحقق ندارد تا اینکه بگوییم هست و رفتنی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز کرد: حق پرستی اصل است به این معنی که در ظرفیت انسانی واقعیت های هستی را بشناسیم و به لوازم آن پایبند باشیم، انسان درست آن انسانی است که حق پرست باشد.
وی ادامه داد: زبان مترجم قلب است اگر همان مفهوم قلبی را ترجمه می کند صدق است چون با حق مطابقت دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: صداقت تنها مربوط به گفتن سخن راست نیست بلکه بیش از آن عمل راست اهمیت دارد.
وی افزود: صدیق از القاب حضرت علی (ع) است البته همانطور که خلافت را جا به جا کردند القاب را نیز جا به جا کردند اما طبق اسناد صدیق اکبر حضرت علی (ع) است.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: پیامبر فرمود: «زمین در خود ندیده کسی را و آسمان سایه نیفکند بر فردی که راستگو تر از ابوذر باشد»
وی در ادامه با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که حق پرست باشد، تصریح کرد: امام على (ع) فرمودند: «الْأَقَاوِيلُ مَحْفُوظَةٌ، وَ السَّرَائِرُ مَبْلُوَّةٌ، وَ كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ؛ وَ النَّاسُ مَنْقُوصُونَ مَدْخُولُونَ، إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ؛ سَائِلُهُمْ مُتَعَنِّتٌ، وَ مُجِيبُهُمْ مُتَكَلِّفٌ؛ يَكَادُ أَفْضَلُهُمْ رَأْياً، يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَ السُّخْطُ؛ وَ يَكَادُ أَصْلَبُهُمْ عُوداً، تَنْكَؤُهُ اللَّحْظَةُ وَ تَسْتَحِيلُهُ الْكَلِمَةُ الْوَاحِدَة؛ گفته ها، نگهدارى مى شود و نهفته ها و درونها، آشكار مى گردد و هر كس در گرو كارى است كه مى كند و خردهاى مردمان، ناقص و بيمار است، مگر كسى كه خدايش نگه دارد.آنكه مى پرسد، قصد آزار دارد و آنكه پاسخ مى دهد به تكلّف دهد. كسى را كه انديشه برتر است، خشنودى يا خشم ديگرانش از انديشه اش منصرف دارد. آنكه از همه پايدارتر و سخت تر مى نمايد، بسا از نيم نگاهى آزرده گردد يا به يك سخن دگرگون شود»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *