خانه / تاپ خبر / مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کسی که به قرآن عمل کند پیروز و رستگار است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کسی که به قرآن عمل کند پیروز و رستگار است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی با بیان اینکه قرآن کریم دارویی است که همه دردها را دوا می کند، این کتاب شفا و رحمت است، بیان کرد: قرآن نور محض است و هیچ ظلمتی همراه آن نیست.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای محمد ولی عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مشکات بنیاد مستضعفان در بیرجند ضمن ابلاغ سلام و تقدیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تشکر می نماییم و امید است برنامه های قرآنی بیشتر از این می بود و فرصت وجود می‌داشت که در بحث فرهنگی قدم های بیشتر و بلندتری برداشته می شد.
حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی گفت: شخصیت هایی که از روز اول به فرمان امام خمینی(ره) وارد بنیاد مستضعفان شده اند لحظه ای از خدمتگزاری به مستضعفان غفلت نکردند، امیدواریم این راه با قوت و قدرت ادامه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل بی تدبیری برخی از مسئولین سبب شده تا به حوزه اقتصادی کشور آسیب های زیادی وارد شود، گفت: امیدواریم بنیاد مستضعفان با ورود به حوزه اقتصادی باعث جبران این آسیب ها شود و مخصوصا در این مناطق محروم قدم های بیشتری بردارد که این انتظار همه مستضعفان است.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در تبیین آیه ۹ سوره هجر، اظهار داشت: نگهبان قرآن خدا است و هر کس وارد عرصه فرهنگ قرآن شود و خودش را با این کتاب الهی تطبیق دهد نگهبان و نگهدارنده او خدا است.
وی در ادامه با اشاره به آیه ۴۳ سوره نحل، بیان داشت: صحبت کردن درباره قرآن مجید کار سخت و دشواری است و فوق فهم ماست و صحبت کردن درباره قرآن کریم مخصوص اهل ذکر است.
حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی افزود: وقتی افراد این اهلیت را پیدا کنند همه درها به روی آنها باز می شود و هر آنچه لازم است را به آنها می آموزند.
وی بیان کرد: ما روزی مطالب قرآن را متوجه خواهیم شد که پرده ظلمتی که خودمان به چشم، عقل و فهممان کشیدیم برداشته شود.
مسئول دفتر نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه افزود: اهل بیت(علیه السلام) و امام زمان(عج) اهل ذکر هستند، اگر دستمان در دست آنها باشد و همان راهی را که آنها می روند برویم یقینا ما هم مطالبی را می بینیم که ممکن است دیگران نبینند.
حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی در تبیین آیه ۸۲ سوره اسراء، گفت: قرآن کریم دارویی است که همه دردها را دوا می کند، این کتاب شفا و رحمت است.
وی افزود: این کتاب نه تنها درد را از بین می برد بلکه سفره رحمت را بعد از دفع درد می گستراند.
حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی ابراز داشت: کشورهای اسلامی امروز در وضعیت مناسبی نیستند، ملاحظه می کنید که رژیم غاصب صهیونیستی چه بلایی به سربچه ها و مردم مظلوم مسلمانان در می آورد.
وی ادامه داد: اگر کشورهای مسلمان به قرآن عمل می کردند وضعیت اینگونه نبود، دلیل اینکه امروزه برخی از کشورهای اسلامی اینقدر ذلیل هستند و پیش ایادی استکبار دریوزگی می کنند این است که با قرآن هیچ نسبتی ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عارفی گفت: قرآن نور محض است و هیچ ظلمتی همراه آن نیست.
وی افزود: خداوند می فرماید؛ ما همه چیز را در این کتاب آسمانی قرار دادیم، این قرآن ریسمان محکمی است که اگر به آن متوسل شویم حتما اهل نجات خواهیم بود.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: قرآن کریم پناهگاهی است که شیاطین به آن دسترسی ندارند و ما باید با آن یک ارتباط همیشگی داشته باشیم تا بتوانیم آن را در زندگی خود پیاده کنیم.
وی با اشاره به آیه ۸ سوره منافقون گفت: هر کس ولایت قرآن را بپذیرد و به آن عمل کند عزیز است و به وظیفه خود عمل کرده است و چیزی از وظایف او باقی نمی ماند.
حجت الاسلام و المسلمین آقای عارفی در پایان بیان داشت: کسی که به قرآن عمل کند پیروز و رستگار است.
وی افزود: امیدواریم همه ما از محضر قرآن کریم بهره ببریم و در پای درس معلمان ربانی بنشینیم و چشمان منتظر ما به جمال نورانی امام زمان(عج) منور شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *