خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: اندیشه شهید رجایی و شهید سلیمانی راه حل مشکلات کشور است/ انتخاب نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: اندیشه شهید رجایی و شهید سلیمانی راه حل مشکلات کشور است/ انتخاب نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر اندیشه های شهید رجایی و شهید سلیمانی ملاک شود، کسانی که سر تا پا وجودشان خدمت رسانی به مردم است، انتخاب می شوند، گفت: عمل نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی درنشست ویدئو کنفرانسی با ائمه جمعه و دست اندرکاران صالحین بسیج که ظهر امروز( ۱۲ اردیبهشت ماه) برگزار شد، با عرض تسلیت ایام ضربت خوردن حضرت علی(علیه السلام) و گرامیداشت شهادت آیت الله مطهری و روز معلم، گفت: در تاریخ معاصر انواع و اقسام ظلم، ستم و باطل گرایی دیده می شود.

وی افزود: قطعاً در این عالم همان گونه که تمام کارها علتی دارد، باید دید علت ظلم و تحقق هدف ظالمین چیست و همچنین کمال شایسته انسانی چه علتی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: در بحث های عقلی و وحی آمده که حکومت باید در تعیین خالق حکیم و خدای متعال باشد، بعد از آن حاکم نیز باید از ناحیه خدا باشد، چرا که خدا مالک، علیم و حکیم است، راه حل جلوگیری از این ظلم ها این است که خدا باید حاکم را انتخاب کند، تمام ظلم هایی که در تاریخ شده است به همین دلیل است، وقتی حاکم با هر قیمتی بر جامعه بشری تسلط پیدا می کند، نتیجه آن همین اوضاع است.

وی در ادامه گفت: عجیب است که ما مسائلی را در زندگی روزمره مادی خود به خوبی توجه می کنیم، به عنوان مثال اگر بیمار شویم به شخص متخصص مراجعه کرده، از دارو گرفته تا جراحی، بدن خود رادر اختیار او قرار می دهیم، در تموم امور دنیوی این گونه است، اما در امور معنوی به متخصص مراجعه نمی شود، لذا برای این امور باید یک برگزیده انتخاب شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: از آنجایی که حکومت از آن خداست، آن برگزیده هم باید مرتبط با سیستم حکومت خدایی باشد، اگر آن برگزیده انتخاب شود، عدالت گسترش خواهد یافت، بشر به کمال و راحتی خواهد رسید، کار بسیار آسانی نیز است اما به شرطی که هوای نفس بگذارد، این همه ظلم، قتل و جنایت دلیلش بی قید و شرطی جامعه بشری برای رسیدن به هدف مدنظرشان است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: سرنوشت انسان برای رشد کمال، اخلاق، رفتار و آنچه شایسته یک انسان است این است که سیستم حکومتی سالم باشد، حاکم نیز سالم باشد، لذا آنچه که بر سر جامعه بشری می آید به دست خودش صورت می گیرد و باید همه این عوارض را تحمل کند.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ»، گفت: اگر به دنبال برگزیده خدا برویم، قائده و قانون مشخص است، همیشه مشکل تاریخ سر همین موضوع بوده، مشکل امروز جامعه نیز سر همین موضوع است، کار نیز دست مردم است، اما مشکل تسلط بر نفس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در تمام امور به متخصص مراجعه می کند، اما در این علم یک متخصص را انتخاب نمی کند، گفت: آن هم علمی که انسان را می شناسد، علمی که تمام دانشمندان مدعی وقتی به انسان می رسند، همه می گویند انسان موجودی ناشناخته است، اما با این وجود در کار انسان دخالت می کنند، لذا باید برای امورات انسان نگاه به انتخاب خدا کنیم تا خدا برگزیند، چرا که  خداوند در قرآن می فرماید« أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ، خدا بهتر می‌داند که در کجا رسالت خود را مقرر دارد».

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی تصریح کرد: امروز نیز در سطح کشور ایران، منطقه و جهان تمام مسئله همین است، اگر واقعاً مردم از کسی که خداشناس، انسان شناس و معاد شناس است اطاعت کنند ما اصلاً مشکلی نداریم. مشکلات مسائل حاشیه ای است که بنا بر ادعاهای کاذب صدها مشکل پیش می آید سپس از هر مشکل صدها مشکل دیگر، با این حال اگر انسان آن راهی که عقل و وحی اقتضا می کند را برود، اصلا مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در کنار همه این قضایای تلخی که وجود داشت، امروز ملاک ها باید تبیین شوند، چرا که امور دست خود مردم است، افزود: تبیین باید بر اساس ملاک ها در انتخاب فردی که می خواهد اسلام را اجرا، قانون اساسی را پیاده و فرهنگ تمدن اسلامی را گسترش دهد، و در صدور فرهنگ در جامعه بشری اقدام انجام دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: انتخاب دست خود مردم است، اما وقتی نسبت به مسئله انتخاب اصلح بی توجهی می شود و از این فرصت طلایی که هر چهار سال انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار داده است، استفاده درستی نشود، اگر اشتباهی شد باید تا چهار سال جور این انتخاب را کشید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: امروز دیگر بعد از گذشت ۴۰ و چند سال تجربه های تلخ و شیرین و شناخت جریان های مختلف، باید مردم فردی را انتخاب کند که با کارشناسی انسانی و الهی به دنبال حل مشکلات است نه کسی که بدنبال هوای نفسانی، کار حزبی و باندی، برطرف سازی عقده های شخصی و حتی گاهی افرادی نفوذی باشد، باید این موضعات برای مردم عزیزمان تبیین شود.

وی با بیان اینکه با انتخاب درست اسلام را کمک کرده که در پی آن به خود کمک می کنیم، افزود: با کمک به اسلام همه نفع می بریم و در مقابل با کمک به جرایانت ظلم و مکتب های انحرافی همه زیان می‌کنیم، امیدواریم مردم در انتخابات امسال از نظر ملاک ها و ارزش ها به فردی که اندیشه های شهید رجایی و شهید سلیمانی را دنبال می کند، رای داده و جای دیگر نروند، بس است دیگر که اسلام و انقلاب اسلامی را زیر سوال بردیم، عمل نسنجیده ما ضربه به اسلام و انقلاب اسلامی می زند.

رئیس شواری فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به این زیبایی از درون آن انتخابی همچون بنی صدر و از قبیل آن در می آید، گفت: اگر اندیشه های شهید رجایی و شهید سلیمانی ملاک شود، کسانی که سر تا پا وجودشان خدمت رسانی به مردم و اخلاص است، انتخاب می شوند، امروز خدمتگذار واقعی کسی است که برای مردم رنج بکشد، همانند پیامبراکرم(صلوات الله علیه) که بیشترین اذیت ها را در راه به کمال رساندن انسان ها کشید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: همه چیز در این دنیا تابع علت و معلول است، امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ یک سرفرازی بزرگ برای اسلام و مسلمین و یک سرشکستگی برای استکبار و غرب حاصل شود.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *