خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بزرگترین امر به معروف انتخاب درست خدمتگزاران است/ تلاش کنید تا دولت جوان حزب اللهی کارآمد بر رأس امور قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بزرگترین امر به معروف انتخاب درست خدمتگزاران است/ تلاش کنید تا دولت جوان حزب اللهی کارآمد بر رأس امور قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بزرگترین معروف این است که مردم طبق معیارها کسانی را انتخاب کنند که پشتیبان دین و ملت باشند، اظهارداشت: دولت اگر در عمل آمر به معروف و ناهی از منکر باشد همه مسائل جامعه حل و تخلی ها از بین می رود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسات جنوبی، ضمن عرض تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، با اشاره به ضرورت مخاطب شناسی در مقوله امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در مسئله احیای امر به معروف و نهی از منکر و تحقق این فریضه الهی با چند مخاطب روبرو هستیم و اگر شناخت دقیقی نسبت آن داشته باشید موفق خواهید بود.

 

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی در ادامه اظهارداشت: مخاطب اول امر به معروف و نهی از منکر، خود ما هستیم که عموما نیاز به جلساتی در این سطح و با فاصله زمانی کمتر داریم که از خودمان ارزیابی کنیم و این را تحکیم ببخشیم.

 

*عدم انگیزه در برخی از مسئولین

وی افزود: شرایط زمان فرق می کند و همیشه اینطور نخواهد ماند، شرایط بهتر خواهد شد، ناراحتی هایی در حال حاضر شما دارید و به جا هم هست، وقتی در برخی از مسئولین از بالا تا پایین انگیزه نیست و می گویند ما به زور نمیتوانیم مردم را به بهشت ببریم، طبعا این پیامی است که همیشه اینطورنخواهد بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی بیان کرد: جریاناتی که علیه مسئله فرهنگ اسلامی درحال حاضر فعالیت می کنند هم کارکرد فرهنگی و سیاسی و همینطور نفسانی دارند؛ لذا جای تعحب هم نیست، این ما هستیم که باید تشکیلات این ستاد را تحکیم کنیم.

 

وی ادامه داد: فرقی نمیکند چه نوع تحکیمی باشد، برابر پیشنهاداتی که شد اگر از نظر کمی نیرویی کم است، افزایش یابد و یا از نظرکیفی نیروی لازم است جذب کنید، اما مهمتر از همه؛ تحکیم از ناحیه معنویت قضیه است، چون شما دارید علیه همه دشمنان اسلام بزرگترین جهاد را انجام می دهید.

 

*آمادگی برای جهاد در مقابل دشمنان

امام جمعه بیرجند گفت: در هر جای دنیا طبعا دشمنان چه به صورت تهاجم فرهنگی مستقیم و چه به وسیله اشخاص ناآگاه و از طریق نفوذ برای شما مشکل ایجاد می‌کنند، این جهاد است؛ کسی که وارد جهاد می شود طبعا باید آمادگی داشته باشد که الحمدلله شما این آمادگی را دارید.

وی افزود: پیشنهاداتی که داده شد باید به صورت جداگانه و یک به یک مطرح شود و جنبه های اجرایی و عملی آن بررسی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: مخاطب اول که خود ما هستیم، وظیفه ما هم تحکیم این مسئله است، شرایط همیشه اینطور نخواهد ماند ان شاالله زمانی خواهد آمد که خود این مردم بهترین مروجان حق علیه باطل در میدان عملی خواهند بود، چون مردم هم با مشکلات و موانعی مواجه هستند، خیلی نمی شود از آنها توقع داشت.

 

*برخورد با مسئولین متخلف

وی ادامه داد: مخاطب بعدی شما متولیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئولینی می باشند که تخلفی دارند، در موضوع تخلفات مسئولین باید ضمن اینکه باید اشکال کار را به مسئول مربوطه به صورت قانونمند منعکس فرمایید حتما باید همزمان به دستگاه های نظارتی و امنیتی منعکس شود که آنها در برخورد با تخلفات از سوی برخی از مدیران همراه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: اینکه فلان مدیر یک کاری را می‌خواهد توجیه کند و با یک نامه بدنبال سرگرم نمودن تشکیلات باشد، درست نیست؛ لذا موضوع نباید در این خلاصه شود بلکه باید کوتاهی و یا ترک فعل آن مسئول به بازرسی کل کشور گزارش شود و آنها هم طبعا نتیجه را به شما بدهند و در پاسخگویی توجیه گری خود مسئول خلاصه نشود، به موقع هم از آنها خواسته شود و نتیجه گیری شود که با همکاری هم، کار را پیش ببرند.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه اظهارداشت: مخاطب بعدی شما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز نیروهای حقوقی و قضایی و مدیران دستگاه های نظارتی هستند که باید موضوعات مرتبط با کارکردهای ستاد را به موقع با آنها در میان گذاشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سلیقه ای برخی از مدیران در پیگیری وظایف اشاره کرد و ادامه داد: در مسئله رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از ویروس منحوس کرونا برخی از مدیران عملکرد آنان جای سئوال دارد، اخیرا گزارش شد که با توجه به شرایط فعلی این بیماری در سطح استان، محدودیتی های در ستاد کرونا مشخص گردیده که بعضا برخی از دستگاه ها از اجرای آن طفره می روند.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: آنهایی که مسئولیت برعهده می گیرند باید پاسخگو باشند.

 

*ورود مدعی العموم به آسیب های فرهنگی

حجت الاسلام والسلمین آقای عبادی بیان داشت: وقتی احساس می شود که آن برخورد بازدارنده صورت نگرفته با دادستان بنشینید تا نسبت به این مسئله ورود نمایند.

وی در ادامه به گزارش آسیب های فرهنگی استان اشاره کرد و ادامه داد: وقتی اموال جامعه را شخصی می دزد دادستان به عنوان مدعی العموم مسئول است و باید برای حفظ اموال مردم یا جان مردم ورود پیدا کند و با قاطعیت جلوی آن را بگیرد اما بالاتر از همه اینها فرهنگ جامعه است که باید از آن مراقبت شود.

 

*بهترین معروف انتخاب دولت جوان حزب اللهی کارآمد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: ان شاالله که بهترین معروف شما این باشد که تلاش کنید یک دولت حزب اللهی جوان کارآمد روی کار بیاید.

وی ادامه داد: مهمتر از همه، همان تشکیلات دولتی است که در عمل آمر به معروف و ناهی از منکر باشد اگراین باشد همه مسائل حل می‌شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ما شرایط کشور را از قبل دیده ایم، مشاهده کردیم که قبل از آمدن امام خمینی(ره) چقدر فساد بود و چه اوضاعی وحشتناکی بود، امام راحل که آمدند یک مرتبه جامعه تغییر کرد، اخلاق و فضیلت و بزرگواری موج می‌زد، بنی صدر که آمد عده زیادی از فردا فاسد، بی ادب و ولنگار شدند، شهید رجایی که آمد بلافاصله همه چیز دستخوش تغییر شد و باز ارزشها مطرح شد این ها خیلی ربط دارد.

 

وی افزود: بزرگترین امر به معروف شما این است که مردم عزیز ما که این همه تلخی دیدند سعی کنند طبق معیارها کسانی را انتخاب کنند که پشتیبان دین و مردم باشند نه دنبال هوا و هوس خود و آمال بیگانه های غربی، مهمترین مسئله انتخاب درستی است که ان شاالله صورت گیرد.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: مخاطب بعدی شما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خود مردم هستند، در پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد و هم خارج از این پیشنهاد و خارج از چارچوب چند نفری که ما هستیم  باید با بهره گیری از صاحب نظران، اساتید دانشگاه و حزوه، دانشجویان انقلابی در بستر رسانه های مکتوب و ملی و بیش از همه فضای مجازی با تولید محتوا و برنامه هدفمند از چهره دشمن برای مردم عزیز ما پرده برداری کنیم تا آنان چهره واقعی استکبار را ببینند.

وی ادامه داد: این کار تاکنون به صورت جامع انجام نشده است، در حالیکه دشمن هم در شگردهایی که دارد بیکار نیست و آنقدر شبهه می اندازد و به شما فرصت نمی دهد که این کار را انجام دهید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی بیان داشت: اصولا آرمان و کار دشمن سلطه برکل جهان است، دشمن در راه این آرمان اهدافی را به صورت منظم در برنامه دارد.

 

وی ادامه داد: درست مانند جنگ های نظامی که دشمن اهدافی را به صورت منظم در نظر دارد، که با اجرای آنها می‌تواند سلطه پیدا کند، یکی از ابزار دشمن این است که افراد را فاسد کند چون آدم فاسد نه می‌تواند دفاع کند نه عرضه مقاومت دارد و کلا بی تفاوت می‌شود؛ دیگرحالا فرقی نمی‌کند می‌خواهد این فساد در مسئله مواد مخدر، شرب خمر و قماربازی باشد و یا می خواهد قانون شکنی باشد، فرق نمی کند؛ آنچه که دشمن می خواهد این است که افراد فاسد شوند وقتی افراد مبتلا به فساد شوند، اولا نسبت به ایادی دشمن بی ضرر می‌شوند و دیگر موضع ندارند دیگر اینکه از وجود همان ها به عنوان یک پیاده نظام استفاده سوء می‌کند.

وی افزود: شما هر صحنه نامتعارفی که در مردم ما می بینید توجه دارید که پشت آن یک برنامه ریزی صورت گرفته که دشمن همه این ها را کارشناسی می کند و اتاق فکر راه می اندازد و حساب شده وارد آن موضوع می شود، ما هم باید حساب شده وارد شویم.

 

*مار خوش خط و خال

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تأکید بر به اینکه دشمن موجود خطرناک برای هستی و ناموس مردم است و بایستی چهره او را به آنان بشناسانیم، بیان داشت: اگر چنانچه ما بتوانیم شناسنامه غرب را از دوران استعمار همراه با آمار جنایت هایی که در این مدت بر بشر انجام داده اند و یا طرح و برنامه هایی که پیاده می کنند و انواع و اقسام  دروغ هایی که به مردم تحمیل می‌کنند را برای مردم تبیین کنیم، آن وقت موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: جمعی که شایستگی چنین کار اساسی را دارند وقتی چهره دشمن را به جامعه معرفی کنند، آن وقت  این خانواده تا اسم لیبرال دموکراسی را می شنود وحشت می‌کند، شما ملاحظه بفرمایید که ممکن است یک مار خوش خط و خال وارد یک اتاق بشود یک بچه خردسال از دیدن او لذت ببرد و به سمت او برود اما یک انسان کامل تا مار را ببیند به سمت او هجوم می‌کند که او را از بین ببرد یا از دست او فرار می‌کند چرا؟ چون چهره دشمن را می‌شناسد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: در جهت کمک به مردم باید یک طرح پژوهشی، سیاسی و اطلاعاتی جامع به صورتی انجام شود که وقتی ما آن را به مستند در فضای مجازی به مردم ارائه کنیم از اسم این ها وحشت کنند که واقعا وحشت هم دارد، این ها برای وصول به اهداف شوم خود اعم شکم و شهوت و اقتصاد و پولشان از هیچ جنایتی فروگذار ندارند.

وی ادامه داد: این موضوع که ممکن است همین دشمنان پلید در میان نوجوان ما به عنوان یک چهره متمدن مطرح شوند، خیلی خطرناک است که در بسیاری از جاها این نتیجه جهل است که باعث می شود این نوجوانان و جوانان صید شوند در صورتی که اگر نسبت به مسئله آگاه باشند، صید نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: برای این پژوهش منابع اطلاعاتی و آرشیوهای مختلف روزنامه ها یا سایت ها فراوان است، اگرکسانی بخواهند خیلی سریع می توانند این پژوهش را انجام دهند و بعد از آن به صورت کارشناسی موارد شاخص را تنظیم کنند و در یک برنامه ای که مردم این را بشناسند و در صحنه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم بدانند این ها که هستند.

وی افزود: غالبا دشمن از جهل ما استفاده می‌کند و ازخود ما علیه ما بهره گیری می‌کند، لذا در بخشی که مخاطب ما خود مردم عزیز هستند باید به آنان آگاهی کافی بدهیم، در همه ایران باید اینطور باشد مخصوصا در خراسان جنوبی که مردمش به تقوا، ایمان و علم دوستی شهرت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان بیان داشت: اگر متولیان امور فرهنگی مسائل و پشت پرده چهره دشمن را برای مردم تبیین کنند، خود مردم از خود دفاع می کنند و مسئله احیای امربه معروف و نهی از منکر آن وقت تحقق پیدا می کند، خداوند به همه شما خیر بدهد، شما با موانعی رو برو هستید ان شا الله این موانع برطرف خواهد شد که البته نیازمند تلاش است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *