خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بعضی از درس خوانده ها و مسئولین ما عوض اینکه رو به قبله بخوابند رو به آمریکا و اروپا می خوابند/ عدم توجه و مدیریت فضای مجازی نگران کننده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بعضی از درس خوانده ها و مسئولین ما عوض اینکه رو به قبله بخوابند رو به آمریکا و اروپا می خوابند/ عدم توجه و مدیریت فضای مجازی نگران کننده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه در شرایط حساسی قرار داریم و مسئولیتی که بر عهده شما اساتید بسیجی است، ایجاب می کند که به میدان های مختلف ورود داشته باشید، گفت: وقتی در خود کشور بعد از این همه جنایاتی که این ها در دنیا کردند و خیانت هایی که به این کشور کردند اینکه بعضی از درس خوانده ها و مسئولین ما عوض اینکه رو به قبله بخوابند رو به آمریکا و اروپا می خوابند این برای جوان ما فاجعه است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای شورای بسیج اساتید خراسان جنوبی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: جایگاه شما در این مقطع از زمان جایگاه بسیار حساسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه که امروز در دنیا  می گذرد از زمان جنگ جهانی اول و دوم  دو مکتب انحرافی الحاد شرق و لیبرال دموکراسی غرب در آن شرایط سخت جامعه و مشکلات، قحطی ها و جنگ زدگی ها به اسم تمدن برای مردم زجر کشیده بعد از جنگ ظهور کردند.

وی افزود: مکتب انحرافی الحاد شرقی به عنوان یک مکتب علمی ادعا داشت و مکتب لیبرال دموکراسی غرب نیز به عنوان یک تمدن، که از توی آنها هیچ چیز در نمی آمد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: آن مکتب علمی و تمدن آنها جز چند فرضیه بی محتوا چیزی نبود که البته خواص از قبل می دانستند و ریشه اینها را می شناختند که اروپا و آمریکا هرگز متمدن نبوده اند.

وی افزود: آمریکا مولود خود اروپا است، در سوابق آنها هست که بعد از ورود اروپایی ها  به آمریکا بر سر مردم بومی چه در آوردند و بعدها با سایر مردم دنیا چه کردند و چه می کنند، آنها وحشی های مغول را روسفید کردند چون جنایتی نیست که انجام ندهند.

امام جمعه بیرجند گفت: بعد از رسوا شدن این دو مکتب قلابی که کل جهان را به دو قطب تقسیم کردند، بعد از آن که از چهره آنها پرده برداری شد، همه مردم دنیا از این ها بدشان می آید اما آنها در شیوه، کیفیت، ابزارها و تاکتیک های تبلیغاتی مهارت زیادی دارند که از هیچ، کوه می سازند.

وی افزود: مردم تشنه نظامی هستند که هم علمش، هم ایمانش، هم عملش و هم عدالتش قابل قبول باشد و این جز در اسلام حقیقی در جای دیگری وجود ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: بله فشار و سلطه غربی ها زیاد است اما پای آنها جایی بند نیست، اگر ما درست عمل می کردیم و اگر درست عمل کنیم آنها به پایان خط رسیده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه علاوه بر ابزاری که خود آنها دارند در کشور ما هم بر خلاف بقیه کشورهای جهان که از فضای مجازی خود صیانت و حراست می کنند، فضای مجازی بی در و پیکر است و در اختیار دشمن می باشد، در سایر کشورهای جهان حتی کشورهایی که دین ندارند و فاسد هستند فضای مجازی خودشان را مدیریت می کنند، اما متأسفانه اینجا رها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله وظایف ذاتی اساتید توجه به مسئله علمی و آموزشی می باشد، گفت: در حال حاضر کرونا بر مسائل آموزشی و علمی تأثیرات منفی گذاشته است که باید بسیج اساتید در کاهش این آسیب ها طرح و برنامه داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه اساتید باید تا جایی که می توانند موانع سر راه رشد علمی جوان ها را کنار بگذارند، اظهارداشت: ولنگاری هایی که در سال های اخیر صورت گرفته و همینطور مسائلی از قبیل اشتغال و معیشت زندگی و اقتصاد را مردم را دچار آسیب هایی کرده است و البته دانشمندان متعهد هستند و بایستی با کار و تلاش در این شرایط کشور خود را حفظ کنند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: شرایط حساس و مسئولیتی که بر عهده شما اساتید بسیجی است، ایجاب می کند که به میدان های مختلف ورود داشته باشید که دارید و خلاصه همه این وظایف در نام بسیج می شود، بسیج یک فرهنگ است که مرکب از همه این احساس مسئولیت ها و تعهدها است.

 

وی در ادامه افزود: انسان ذاتا و خلقتا یک موجود فرهنگی است و دین خدا هم یک مکتب فرهنگی است که اگر انگیزه های فرهنگی انسان همراه با تعهد به ارزش‌های فرهنگی دین خدا قرار بگیرد همه مسائل حل می شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آسیب هایی هم که می بینیم متأسفانه به خاطر بی توجه به مسائل فرهنگی است، گفت: مسئله فرهنگ در برگیرنده همه مسائل و موضوعات جامعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به به سطله و نفوذ دشمن از طریق ابزارهای نوین، گفت: دشمن از طریق ابزارهای نوین رسانه ای تا اتاق خواب کودکان ما از اینترنت همراه است و این سبب ولنگاری های گوناگون در جامعه می شود؛ آنها یک چنین نفوذی دارند تا برسد به رسانه های ۲۴ ساعته ای که تهاجم دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یکی از کارهایی که می تواند موثر باشد بازگو نمودن شناسنامه مدعیان تمدن دانست و گفت: از آرشیوهایی که در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب است را جمع آوری کنید و آن را به نحو مطلوبی خلاصه نمایید و در اختیار جامعه علی الخصوص نسل جوان و نوجوان قرار دهید تا آگاهی لازم نسبت به آمریکا و اروپاییان پیدا نمایند.

 

وی در تبیین این بخش از سخنان خود، اظهارکرد: به جهت اینکه آن موضوعی را که آنها(غرب) درباره آن به صورت عوضی حرف می زنند و تبلیغ می کنند و با انواع و اقسام ابزار آن را گسترش می دهد، این یک ذهنیاتی در این جامعه و جوان و نوجوان کم تجربه به وجود می آید که برای خودش راهی پیدا کند، بعد شما یا دیگران باید بنشینند یا در بحث های آزاد اندیشی آن را مطرح کنند و شبهات آن را برطرف کنند، دشمن هم باز ده شبهه دیگر وارد می کند، کاری ندارد اما اگر چنانچه ماهیت آنها را به صورت مستند بتوانیم به جامعه و جوان ها و نوجوان های خود معرفی کنیم که از همان لحظه اول با دید خائن و دشمن با دید معاند با دید سلطه گر به دشمن نگاه کند دیگر حرف او را باور نمی کنند که شما بخواهید رفع شبهه کنید یعنی تیشه را به ریشه می زنید. این کار اگر انجام شود کارستان است، منابع آن هم در دسترس است.

 

امام جمعه بیرجند افزود: امروز اگر کسی بخواهد دنبال منابع برود با فشار دادن چند دکمه و با چند مسئول از رسانه های جمعی تماس بگیرد همه این منابع آماده است که این ها چه کاره بودند و چکاره هستند

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی از عوامل غرب زده داخلی، گفت: وقتی در خود کشور بعد از این همه جنایاتی که این ها در دنیا کردند و خیانت هایی که به این کشور کردند اینکه بعضی از درس خوانده ها و مسئولین ما عوض اینکه رو به قبله بخوابند رو به آمریکا و اروپا می خوابند این برای جوان ما فاجعه است.

وی در ادامه خطاب به اعضای بسیج اساتید، گفت: این سراب را باید درست تعریف کرد، به کیفیت هایی می شود این را به خانه ها منتقل کرد، به کیفیت هایی می شود به آموزشگاه ها منتقل کرد به کیفیتی به جوامع دیگر منتقل کرد که خود مردم از خود دفاع کنند، خود جوان از خود دفاع کند نه اینکه رفع شبهه کند شبهه که کار ندارد شبهه ای که رفع شود دشمن باز ده شبهه دیگر می اندازد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه بسیج و ظرفیت های والای این نهاد انقلابی، اظهارداشت: خدا را شاکریم که اقشار مختلف بسیج در مسئله اشتغال و رفع موانع و همچنین در بخش های گوناگون اعم از معادن، تولیدات، آب و کشاورزی که از اهمیت مضاعفی برخوردار است وارد شده خیلی از مسائل را حل کرده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: برای نیروی بسیج فرقی نمی کند می خواهد در جبهه باشد و یا امور مسائل بهداشتی و کمک به بازسازی روستا و انواع و اقسام خدمات مومنانه و ایثارگرانه باشد، بسیج یک تفکر و اندیشه و یک فرهنگ است و در هیچ جا هم خلاصه تعریف نمی شود، یک چیز فراگیر است چون فرهنگ است بنابراین همه چیز را زیر پر می گیرد و برای هر موضوعی حکمی دارد و مسئولیتی احساس می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند اشاره کرد و گفت: در مسائل اخیر متأسفانه گوش شنوایی نیست، ما در تمام قضایا گفتیم به دو مطلب توجه کنید؛ حالا می خواهد ادغام دانشگاه باشد یا جا به جایی دانشکده باشد، دو امر را رعایت کنید که آن دو امر وظیفه ذاتی آنها است، گوش آن ها بدهکار نیست یکی اینکه این قضیه را خام مطرح نکنید به صورت جامع و کارشناسی شده به طوری که فردا در آن اما و اگرها نباشد و امروز هم در آن مسائل جنبی نباشد.

 

وی در ادامه افزود: اینکه معاون وزیر فوری یک نامه بنویسد، این بسیار کار ناقصی است، ما نمی خواهیم بگوییم که اصل کار خوب است یا خراب ما در آن دخالت هم نمی کنیم، بایستی کار کارشناسی صورت بگیرد به طوری که برای دیگران قانع کننده باشد شما که این کار را نکردید دلیل آن هم این است که قانع نیستند، بنابراین ما از آنها دو موضوع می خواهیم یکی مسئله کارشناسی که نکردند مسئله دوم زمان شناسی است، آیا واقعا همین چند روز قبل از انتخابات وقت پیاده کردن این کار است؟ زمان بهتری نبود؟

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان داشت: ما هم اتمام حجت کردیم باز هم اگر زمینه ای باشد؛ منتها متأسفانه می‌بینیم که حرف ما را اصلا درک نکردند و لذاست که آن آقای محترم گفته چرا آنها در کار ما دخالت می کنند؟ ما که در کار شما دخالت نکردیم، ما می گوییم این را کارشناسی کنید و در زمان مناسب اجرا کنید ما که نگفتیم این کار را بکنید یا نکنید؟ اما شما متأسفانه خام عمل می کنید و بعد طلبکار هم در می آیید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در بخش پایانی سخنان خود به اوضاع و شرایط سیاسی جهان اشاره کرد و گفت: این حوادثی که از سوابق شوم استکبار در جهان می بینید تلخ است ولی میوه آن شیرین است، ثمره شیرین آن این است که این حوادث و اتفاقات تلخ مردم را بیدار می کند.

وی ادامه داد:  شما در کشورهای اروپایی و خود آمریکا ببینید چه خبر است، هر روز مردم نارضایتی دارند، چرا؟ چون آن کارهای تلخ یک نتیجه دارد و آن هم بیداری مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: ما تجربه این دوران تلخ و شیرین را در خود ایران داریم، ما ۴۰ سال دوران قبل از انقلاب را دیدیم و ۴۰ سال هم دوران بعد از انقلاب را دیدیم، آن ظلم ها، شکنجه گاههای نیروهای ساواک و سلطه و زورگویی آمریکا را دیدیم.

وی ادامه داد: ظلم و ستم ها یک وقت به حدی رسید که آنهایی که داعیه انقلاب داشتند از جمله خود امام خمینی(ره) که رهبر انقلاب بودند را از ایران بیرون کردند و کسی جرأت اینکه حتی اسم امام را ببرد نداشت، این اوضاع به حدی رسید که کسی که اهل خمین بود حتی نمی توانست جایی اعلام کند اهل خمین است تا نیروهای ساواک گمان نکنند که او اسم امام خمینی(ره) را می برد، آن دوران خیلی تلخ بود و فشار و سلطه زیاد بود.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز هم ملاحظه می کنید ظالمان و ستمگران در دنیا  چه می کنند، آنها به وسیله عوامل دست نشانده خود در کشورهای جهان چه جنایات و آدم کشی های فجیعی انجام می دهند.

وی ادامه داد: جنایات آنها  از کشورهای منطقه تا خود کشورهای اروپایی ادامه دارد،آنها خیلی اوضاع سخت و تلخی برای مردم درست کردند، اما خود همین ها است که کار شما را آسان کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اساتید بسیجی اگر امروز جوانان را به علم وآرمان انقلابی، اسلامی، مکتبی و اخلاقی مجهز کنید یک نفر ۱۰۰ نفر را حریف است، پس جوانان را مجهز کنید که پایان کار آنها نزدیک است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی حضور گسترده و پرشور مردم از کشورهای اروپایی در ایام اربعین نشان دهنده بیداری دنیا است، گفت: اربعین حسینی سمبل عدالت اسلامی در مقابل دشمنان است و لذاست که آنها که هزینه تبلیغاتی و برنامه های توطئه بسیار قوی دارند و واقعا مبتکر هستند از خود مسلمانان داعش می سازند تا اسلام را در افکار مردم مسلمان و سایر کشورها خراب کنند و از اسلام یک چنین چیز خشنی نشان می دهند چون آنها می بینند و بهتر از همه می دانند که نفوذ اسلام در اروپا به گونه ای است که صاحب نظران اظهار می کنند که آینده اروپا اسلام است اما آنها با شگردهای مختلف اسلام را بدنام می کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان امروز به اسم عدالت خواهی گروه های نفوذی را وارد می کنند که بعد بتوانند از آنها سوء استفاده کنند، این جزو درسهایی است که باید از کارشان خواند.

وی افزود:  امروز شما اساتید بسیجی در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته اید، اما این بسیار ارزشمند است و آدم را به یاد آن روایتی می اندازد که کسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) وظایفشان را عمل و اراده خود را حفظ کنند ارزش آنها، از آن هایی که بعد از ظهور باشند، بیشتر است این فرصت امروز در اختیار شماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *