خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند خطاب به رئیس مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام): خدمت به فرشتگان زمینی(معلولین) از توفیقات الهی است

امام جمعه بیرجند خطاب به رئیس مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام): خدمت به فرشتگان زمینی(معلولین) از توفیقات الهی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه احسان به این طبقه به ظاهر ضعیف از بهترین عبادت ها محسوب می شود، گفت: چه کاری می تواند بهتر از خدمت به این فرشتگان زمینی(معلولین) باشد، توفیق عظیمی نصیب شما شده است و این کار خدایی و قصد قربت الی الله است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: کار شما توفیقی است که خداوند به شما عنایت کرده است، شما هم باید شکر پروردگار را به خاطر این نعمت بزرگ به جا بیاورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: چه کاری می تواند بهتر از خدمت به این فرشتگان زمینی(معلولین) باشد، توفیق عظیمی نصیب شما شده است این کار خدایی و قصد قربت الی الله است.

وی با اشاره به اینکه امور خدمتگزاری به نیازمندان یکی از جنبه اصلی آن بعد کرامت انسانی است، گفت: خداوند انسان را به گونه ای قرار داده است که اگر فطرت انسان سالم باشد از احسان لذت می برد.

 

وی در ادامه افزود: احسان به این طبقه به ظاهر ضعیف از بهترین عبادت ها محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: مسئله بعدی مدیریت است که اصولا در همه جا نقش مدیر مهم است، گاهی ممکن است تمام یک مجموعه مشکل داشته؛ اگر مدیریت قوی باشد همه چیز را جبران می کند، اما گاهی ممکن است همه مجموعه خوب باشد اما مدیریت ضایع(ضعیف) باشد این مدیریت همه چیز را از بین می برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت منابع در کارها اشاره کرد و افزود: رعایت اسراف و پرهیز از آن یک مسئله شرعی است که کمتر به دید یک مسئله شرعی به آن نگاه می شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان داشت: مشکل جامعه ما این است که به این قضیه که می رسد در خیلی از موارد مسئله پرهیز از اسراف رعایت شود نمی شود و در نتیجه بسیاری از کمبودها زاییده بی حسابی ها است.

وی ادامه داد: اگر غیر از مسئله اطلاعات عمومی و اطلاع رسانی این شیوه کار را به یک خانواده و حتی یک مدیر هم بدهید برایش مفید است، مخصوصا اگر این نوع مدیریت و پرهیز از اسراف به جوان های عزیز ما  چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی اطلاع رسانی شود، خیلی جالب است که این نعمت خدا را که هر چه باشد بزرگ است را اسراف نمی کنید و نمی گذارید منابع ضایع شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: بسیاری از قضایایی که باعث می شود ما آسیب بینیم  از بی حساب و کتابی است، همه کارها بایستی از روی حساب و کتاب باشد، حالا می خواهد رعایت حال آن فرشته زمینی باشد، تعویض لباس و استحمام او باشد و یا سایر امورات اداری دیگر، فرقی نمی کند این ها خیلی مهم است.

وی افزود: مدیریت در یک خانه، سازمان، وزارت خانه و یک کشور این ها را می طلبد، که باید از طرق مختلف اعم از فضای حقیقی و مجازی یا راه های دیگر برای جامعه ما بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: بنده دعاگوی شما عزیزان، خیرین و مجموعه توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) و فرشته هایی که در آنجا حضور دارند هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *