خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع خدمات نیروی انتظامی برای جامعه مهمترین نوع خدمت است/ تامین امنیت فضای مجازی امروز بالاترین اولویت را دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع خدمات نیروی انتظامی برای جامعه مهمترین نوع خدمت است/ تامین امنیت فضای مجازی امروز بالاترین اولویت را دارد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسئولیت های متعددی متوجه نیروی شجاع و امین انتظامی جمهوری اسلامی است، گفت: خدمات نیروی انتظامی برای جان، فرهنگ، اقتصاد و امنیت مردم جامعه از نظر اهمیت درجه یک هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار سردار فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی و جمعی از همراهان، ضمن تبریک سال نو و ایام ماه شعبان، گفت: خشت بنای نیروی انتظامی در جامعه بسیط آن زمان به عنوان یک نیاز به وسیله حضرت امیر المومنین علی(ع) گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در آن زمان از نیروهای متعهد عهد گرفتند و به همین دلیل نام آنها که ابتدا با پنج نفر کار را شروع کردند شرطه الخمیس است، پنج نفری که با امام علی(ع) شرط و عهد کردند که به وظایف خود در اجرای منویات عمل کنند.

وی افزود: هنوز هم در جامعه عربی از همان نام شرطه برای نیروهای پلیس استفاده می شود که ریشه اش مال آن زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی اظهار داشت: وجود پلیس از جامعه بسیط آن روزها تا جامعه پیچیده امروز یک نیاز بوده است که در حوزه های مختلفی از قبیل مواد مخدر، فضای مجازی،راهنمایی و رانندگی و … مسئولیت های متعددی که متوجه نیروی شجاع و امین انتظامی جمهوری اسلامی است که این مسئولیت ها یکی و دوتا هم نیست.

وی ادامه داد: بنده کاره ای نیستم که از شما تشکر کنم؛ مثال آن، این است که شما نماز بخوانید و روزه بگیرید بعد من بگویم تشکر می کنم، من کاره ای نیستم که تشکر کنم چون کار شما یک کار خدایی است و نیت قربه الی الله دارید بنده دعاگوی شما و همه خدمتگذاران صدیق نظام جمهوری اسلامی هستم که در این شرایط پیچیده آخرالزمانی و با ابزارهای گوناگونی که امروز چه در دست دشمن دانا و چه دست دوست نادان است مسئولیت شما بسیار سخت  و  ارزشمند است.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: همواره از اول انقلاب دشمن سعی کرده است تا فرصت های ما را از طرق مختلف از جمله جنگ تحمیلی، مواد مخدر، نفوذ، فساد، فحشاء و … از بین ببرد اما اگر برای هر یک از موارد آموزش و تربیت فرزندان از خانواده ها شروع شود و پدر و مادر بیش از آن که خودشان را مسئول آب و نان فرزند می دانند، مسئول فرهنگ و آینده فرزند خود بدانند این مشکلات رفع می شود.

وی ادامه داد: اگر تربیت فرزند از خانه شروع شود و در آموزش و پرورش تقویت شود تا برسد به مسجد و وعظ و نصیحت، وقتی کار به دست شما برسد خیلی آسان می شود اما متاسفانه فرصت سوزی ها زیاد است، این تنها یک نمونه است، خانواده ها باید در مسائل و موارد مختلف بصیرت را در فرزندان خود بپرورند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا یک مشکل بود که مورد بحث است که به صورت طبیعی به وجود آمد یا یک ویروس آزمایشگاهی است و همانهایی که برای ما و جوانان ما مواد مخدر تولید می کنند و  می فروشند با استفاده از آن می خواهند یک طرح سیاسی در سطح بین الملل را آزمایش کنند که الان خودشان هم در آن گیر کرده اند.

وی ادامه داد: این ویروس هر چند روز یکبار جهش می کند، ما تا به حال نسبت به ویروس های دیگر چنین چیزی را نشنیدیم که هر چند روز جهش جدیدی داشته باشد، بالاخره شبهه  این که  این ویروس آزمایشگاهی است بیشتر تقویت می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: کرونا خود یک مشکل دارد و چند مشکل هم در کنارش ایجاد کرده است، یکی از مشکل هایی که در کشور بی دروازه ایران ایجاد کرده در صحنه میدانی فضای مجازی ما است که مانند یک خودکشی می ماند که رها است، در هیچ کشوری حتی کشورهایی که دین هم ندارند به جهت منافع ملیخود فضای مجازی را آزاد نمی گذارند.

وی ادامه داد: قبل از ویروس کرونا پدر و مادر می توانستند فرزندان خود را در برابر مفاسد و آفات  فضای مجازی مدیریت کنند اما کرونا از زمانی که کرونا آمد و کلاس های درس به ویدئو کنفرانس تبدیل شد و هر کودک و نوجوان یک موبایل به دست گرفته که اگر از او مراقبت نشود، بسیار خطرات در راه وجود دارد.

امام جمعه بیرجند گفت:  ما امروز با مسائل پیچیده ای رو برو هستیم، حواس دشمن هم جمع است و با کارشناسی کافی هجوم خود را در زوایای مختلف انجام می دهد اما مسئولان ما هر کدام مشغول یک کاری هستند نتیجه آن هم این فضای مجازی رها است و متاسفانه وقتی می خواهند آن را توجیه کنند می گویند فضای مجازی رها در کشور جزو افتخارات ما است.

وی افزود: فضای مجازی رها بسیار مسموم و خطرناک است، شما یک چنین شبکه زهرآگینی را نسبت به نوجوانانتان باز کنید این یک افتخار است؟

وی افزود: از همه چیز که بگذریم این شما هستید و این بندگان خدا، بحث شخص نیست، بندگان خدا امروز در یک شرایط بسیار خطرناک قرار گرفتند، بهترین انسان ها نافع ترین انسان ها هستند و طبق روایات بهترین آدم کسی است که خدمت بیشتری به مردم بکند.

وی ادامه داد: نوع خدماتی که نیروی انتظامی برای جان، فرهنگ، اقتصاد، امنیت مردم به جامعه می دهد از نظر اهمیت درجه یک هستند لذاست که به عشق همان خدایی که ما را آفریده و بندگان او که امروز به دلایل مختلف در معرض آسیب قرار دارند الحمدلله  توفیق پیدا کردید و امنیت را در زوایای گوناگون برای این مردم تولید کرده اید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان در با اشاره به دعای (وستخدمنی فی مرضاتک) از امام زین العابدین (ع) گفت: معنی و مضمون این دعا می گوید که خدایا مرا در آنچه رضای تو است به کار بگیر، خدا شما کارکنان شجاع و امین نیروی انتظامی را در همین جهت به کار گرفته است، قدر این فرصت را در عمری که چه بخواهیم و چه نخواهیم می گذرد بدانید تا عمر شما در خدمت خالصانه و رضای خدا باشد.

 

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *