خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خیلی رنج آور است مردم شب می خوابند اما نمی دانند فردا نرخ فلان کالا چه خواهد بود؟/ اگر در امر نظارت کوتاهی شود فساد شکل می گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خیلی رنج آور است مردم شب می خوابند اما نمی دانند فردا نرخ فلان کالا چه خواهد بود؟/ اگر در امر نظارت کوتاهی شود فساد شکل می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با انتقاد از اینکه در کشور فضای مجازی و نرخ ها رها است، گفت: این نرخ های رها و مدیریت های اینچنینی باعث ناراحتی مردم شده است، بطوریکه نظر افکار عمومی بر این است که می گویند نظارت نیست، ما می گوییم نظارت ضعیف است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با بازرس کل خراسان جنوبی و جمعی از معاونین وی، ضمن تبریک سال نو و ایام ماه شعبان، گفت: حوزه بازرسی یک مسئولیت مهم است، زیرا امور یک ظاهر و یک باطن دارد و همواره باید به باطن امور توسط افرادی امین و سازش ناپذیردقت شود تا حقوق جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: حتی در عالم تکوین خدای متعال در نظام خلقت بازرسی را ایجاد کرده، مثلا خود بدن انسان که تک تک سلول‌های آن دارای حقی هستند که باید به آنها برسد تا تغذیه شوند، آب و غذا از طریق دهان، حلقوم و هوا و اکسیژن از طریق بینی و نای به این سلول ها و اعضای بدن می رسند.

وی ادامه داد: خدا این ها را مطلق رها نکرده و آنها را به نیروی بازرسی مجهز کرده است که حتی اگر اکسیژن و غذای فاسد  و آلوده وارد بدن شوند بدن آنها را از طرق دیگر از بدن خارج و دفع می کند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جامعه هم عینا همین است، امروز هم که چه در حوزه نرم افزاری و چه در سخت افزاری با همه تاریخ فرق می کند؛ یعنی در هر دوی اینها می شود به کیفیت های مختلف در جامعه فساد ایجاد کرد، حالا می خواهد از درون باشد، از بیرون باشد، از نفوذ باشد، از ندانم کاری باشد فرقی نمی کند، این بالاخره برای مردم با یک نرخ تمام می شود و آن ضرری است که بر مردم و جامعه وارد می شود آیا می شود این را رها کرد؟

وی افزود: اینجا هم عقل، هم شرع، هم عرف، هم قانون می گوید باید افرادی کاملا به امور اشراف داشته باشند و امور را بررسی کنند و باطن امور را هم ببینند تا انواع و اقسام آسیب هایی که به جامعه وارد می شود کنترل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد:  هر مسئولی به نسبت آنچه را که متصدی آن است باید پاسخگو باشد.

وی افزود: اگر در مسائل نظارتی کوتاهی شود دیگران به راحتی می توانند در جامعه فساد، خیانت و نفوذ کنند و مسئولی که در انجام وظایف نظارتی کم کاری و قصور داشته است در همه گناهی که انجام می شود شریک است.

امام جمعه بیرجند بیان داشت:  خراسان جنوبی ممکن است به صورت نسبی با بعضی استان های دیگر متفاوت باشد، اما بخش عظیمی از این به خود مردم و فرهنگ مردم بر می گردد تا به مدیریت ها، مسئولیت نظارت چه مربوط به بازرسی باشد، چه مربوط به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باشد و چه مربوط به نمایندگان مجلس باشد فرقی نمی کند همه آنهایی که اختیارات نظارتی دارند باید به نحو احسن این مسئولیت مهم را انجام دهند.

وی افزود: عموم مردم سالهاست بسیار گلایه مند هستند و این به صورت افکار عمومی درآمده است که می گویند در این کشور نظارتی نیست و کشور رها است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: اخیرا با تشریف فرمایی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه خیلی از امور تغییر کرده است ولیکن اجمالا این نرخ های رها و مدیریت های اینچنینی باعث ناراحتی مردم شده است بطوریکه نظر افکار عمومی بر این است که می گویند نظارت نیست، ما می گوییم نظارت ضعیف است.

وی افزود: شما ملاحظه می کنید در کشورهای دیگر اگر یک مدیر و مقام مسئولی خطا کند او را رها نمی کنند، هر سال تعدادی را اعدام می کنند حتی آنهایی را هم که اعدام نمی کنند پیش از این که کار آنها به اعدام برسد خود فرد خودش را می کشد چرا؟ چون می داند از او نمی گذرند، شاید سال گذشته بود یکی از این کشورهای بزرگ و مهم یکی از شخصیت های بزرگش دست به فسادی زده بود و لو رفته بود، او فرصت نداد که او را محاکمه کنند و خودش را کشت چون می دانست از او نمی گذرند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: ولی در کشور ما متاسفانه شد شد، نشد نشد و لذاست که شخصی مدت ها مسئول بوده و دستگاه نظارتی هم وجود داشته اما هیچ که هیچ، می بینید بعد از چند سال با مدارک و پروند های عظیم او را در دادگاه محاکمه می کنند و از تلویزیون پخش می کنند این معلوم است که نظارت به موقع روی او صورت نگرفته است اگر نظارت به موقع می شد به اینجا نمی رسید.

وی افزود: ما باید حافظ منافع بیت المال، منافع مردم و هم حافظ شخصیت و منافع مسئولین باشیم؛ چون بزگترین سرمایه یک کشور خود مسئولین هستند، اینطور نیست که وقتی شخصی از مادر متولد شده است از همان ابتدا مدیرکل، وزیر یا نماینده مجلس باشد، هزینه ها و زحمات زیادی صورت گرفته  تا این فرد یک شخصیت مسئول شده است که می تواند مفید باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ابراز داشت: وقتی به شخصی مقام یا مسئولیتی داده می شود اگر چنانچه مسئولین نظارتی او را کنترل کنند و به موقع گزارش بدهند، به موقع تذکر بدهند و به موقع توبیخ کنند آبرو، شخصیت و دیانت این مدیر حفظ می شود.

وی ادامه داد: اما پیداست او هر کار می کند  هیچ کس به او کاری ندارد و تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود، بعد هم او را می گیرند و محاکمه می کنند یا هم از کشور فرار می کند، مشاهده می کنید یکی از سرمایه های کشور که به انحراف افتاد چون هیچکس خطای او را  یادآور نشد، این دوستی نیست این عین دشمنی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: پدر و مادر تمایل زیادی دارند که فرزند آنها به کمال برسد به همین دلیل ممکن است پدر یا مادر گاهی عصبانی شود و با فرزند خود برخورد کند این به خاطر این است که او را دوست دارد و نمی خواهد از مسیر کمال منحرف شود، ما انگار مسئولین خود را دوست نداریم در حالی که باید دوست داشته باشیم.

وی ادامه داد: مدیران از سرمایه کشور هستند، باید شخصیت، امانت و دیانت او حفظ شود، وقتی که او را رها کردیم، فاسد می شود و از کشور فرار می کند بعد به یک دزد و ضد انقلاب تبدیل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد : در کشور، مسئول را وقتی راهی برای برگشت ندارد دستگیر می کنند و به  دادگاه می برند و این باعث می شود و در سطح جهان آبروی کشور برود، این در حالی است که اگر آن فردی که مسئول واحد و یا دستگاه نظارتی بود به موقع دلسوز کشور، مردم  و خود آن مسئول بود به او تذکر می داد و جلوی او را می گرفت همانطور که یک پدر یا مادر مهربان حاضر نیست که فرزند او آلوده شود، او هیچگاه به انحراف کشیده نمی شد.

وی افزود: در کشور ما فضای مجازی و نرخ ها رها است و سلیقه و سیاست هر مدیری با دیگری فرق می کند، حتی گاهی خود آن ناظر مجموعه مشکل و یا مشکلاتی دارد با او چه باید کرد؟ این به نفع دنیا، به نفع آخرت، به نفع مدیر، به نفع مردم نیست، به نفع همه مردم، دنیا و آخرت ما این است که  قانون را  برای همه حتی در قبال فرزند خود اجرا کنیم.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: بر اساس سوابقی که بازرس کل استان دارند، الحمدلله انسان بی تفاوتی نبودید و حساس بودید، امیدواریم که شما و همکارانتان در این مسئولیت مهم موفق باشید و اصولا انحراف و منحرف و خائن و دزد را ناامن کنید تا کشور امن شود و مردم امنیت پیدا کنند، خیلی رنج آور است شما که می بینید مردم  شب می خوابد نمی دانند فردا نرخ فلان خوراکی که می خواهد تهیه کنند چه خواهد بود؟ فکر مردم امنیت ندارد چون نظارتی نیست.

 

وی افزود: امیدواریم که خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید خداوند به شما خیر دهد ان شا الله که موفق باشید، ما هم دعاگوی همه شما هستیم، امید است بتوانید در این مسئولیت مهم بهترین خدمت را به مردم، جامعه، انقلاب انجام دهید و آن این است که وظایفی را که قانون برای شما مشخص کرده با کمال جدیت روی آن بایستید و کار خودتان را انجام بدهید.

 

وی افزود: در جهت خدمت به جامعه و امنیت جامعه چه در حوزه نرم افزاری و چه در حوزه سخت افزاری تلاش کنید، ملاحظه می کنید در هر کشوری حتی کشورهایی که فاسد، فاسد هستند هیچ وقت فضای مجازی را رها نمی کنند، فضای مجازی کشور خود را مدیریت می کند ولو خود آنها فاسد باشند اما مدیریت می کنند که دیگری نتواند جامعه آنها را تحت تاثیر قرار بدهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *