خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: نمازجمعه از دستاوردهای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است/ جاذبه های نمازجمعه بایستی بگونه ای باشد که زمینه حضور نوجوانان را بیشتر از گذشته فراهم نماید

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: نمازجمعه از دستاوردهای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است/ جاذبه های نمازجمعه بایستی بگونه ای باشد که زمینه حضور نوجوانان را بیشتر از گذشته فراهم نماید

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه در اقامه نمازجمعه مسئولیت متوجه همه مردم مسلمان است، گفت: در اقامه نمازجمعه مسئولیت متوجه همه مردم مسلمان است، در این موضوع از همه صاحب نظرها در حوزه، دانشگاه، بازار و غیره استفاده کنید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول ستاد نمازجمعه بیرجند، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت مهدی(عج) و دوازدهم فروردین سالروز تثبیت نظام جمهوری اسلامی، گفت: نمازجمعه یکی از دستاوردهای این انقلاب و امام خمینی (ره) و ۲۳۰ هزار شهید است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر نماز جمعه به ظرفیت و جایگاه اصلی خود برسد اغراق نیست اگر بگوییم همه مشکلات جامعه حل می شود، به جهت اینکه از سویی این پایگاه ایمانی متکی بر عقل، فطرت و وحی است و از سویی دیگر در صحنه های میدانی در هفته ای یک نوبت مردم باید جمع شوند اولویت های مصلحت جامعه اسلامی، مردم، مسئولین در آنجا تبیین شود.

وی ادامه داد: اگر با بصیرت و به صورت کارآمد اتفاق بیفتد معنی آن این است که در رده های مختلف مردم و مسئولین آرمان های یک جامعه در مرحله عمل قرار می گیرد که البته ما با آن خیلی فاصله داریم ولیکن این کاری است که انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: ما امروز با درصد کمی از جایگاه والای نمازجمعه‌ روبرو هستیم؛ اما ملاحظه کنید این مسئله که در ۱۴۰۰ سال قبل در شرایط زندگی ابتدایی مردم مطرح شده است، الان بعد از ۱۴۰۰ سال  بروز است و در پیچیده ترین فنون تبلیغی چه از نظر تکنیک، چه از نظر تاکتیک، چه در طرح های مختلف پیچیده اثر وضعی این نماز این است که پاسخگوست این در حالی‌است که ما هنوز درصد پایینی نسبت به مسئله نماز قرار گرفته ایم، اما در مسیر هستیم.

وی افزود: شیعه از ابتدا با موضع مستقل ایمانی در جهت تبیین حقایق در انزوا بوده؛ یعنی انزوای شیعه به اندازه عمر اسلام بوده است به این جهت طبیعی است اگر ما عقب ماندگی داشته باشیم ولی به سوی آن آرمان حرکت می کنیم تا ان شا الله به دست صاحب اصلی آن برسد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: موضوع نماز جمعه یک مسئله و کار فردی نیست، یک کار جمعی است که همه جامعه اسلامی نسبت به آن مسئولیت دارند بالاخص برای برگزار کنندگان این قضیه که مسئولیتشان سنگین تر است و این هم یک کار قربت الی الله است و جزو عبادات شمرده می شود.

وی افزود: دعا می کنیم خدای متعال شماها را به مضمون آنچه که در دعای هفته آرزوی هر انسان با ایمانی است ((وَستَخدِمنی فِی مَرْضَاتِک))، خدایا من، عمر و نیروی مرا در آنچه رضای توست به کار بگیر این دعا در مورد شما مستجاب شده، باز هم دعا می کنیم که بیش از پیش در این مسیر توفیق داشته باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهارداشت: در اقامه نمازجمعه مسئولیت متوجه همه مردم مسلمان است، در این موضوع از همه صاحب نظرها در حوزه، دانشگاه، بازار و غیره استفاده کنید که هم نقد و هم پیشنهادات را منعکس کنند و هم نقطه قوت و ضعف را که ما ایستا(متوقف) نباشیم و این امانت الهی که چند روزی دست ماست را حفظ کنیم.

وی افزود: دشمن از من و شما خیلی کارشناس تر است و در جهت جایگاه نمازجمعه از انواع تبلیغات و شیطنت ها استفاده می کند، این جبهه همواره بین حق و باطل ادامه داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش اقدامات مسئول سابق ستاد نمازجمعه بیرجند، خاطر نشان کرد: همانطور که در گزارش فرمودند، اینها جوری نیست که کیفیت ها را بشود با کمیت مقایسه کرد، کیفیت ایثار و معنویت و از خودگذشتگی را نمی شود با ارقام و اعداد مقایسه کرد، بنده برای حجت الاسلام آقای محقی دعا می کنم و توفیق موفقیت ایشان را از خدا مسئلت دارم.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سابق ستاد نمازجمعه بیرجند و بقیه دوستانی که در این جهت تجربیاتی دارند با مدیر جدید همکاری ها را ادامه دهند، اظهارکرد: برای حجت الاسلام و المسلمین آقای توکلی هم امید توفیق در انجام این مسئولیت را دارد، الحمدالله ایده و برنامه های خود ایشان هم روشن است و باید از همه نیروها در جایی که به آنها نیاز دارد همکاری و استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان ابراز داشت: امیدواریم جاذبه های نماز جمعه به گونه ای شود که مردم عزیز، مخصوصا نوجوانان را که تجربه کمی دارند از تبلیغات منفی مخصوصا فضای مجازی یا صحنه های میدانی که به وسیله استعمارگرها پیش می آید بتواند آنها را واکسینه کند و آنها را تامین کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *